Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Juli 2010

Här händer det grejer hela tiden, vad kul!

kärleken: kan han inte gå före er. Då går ni in samtidigt, han spelandes och ni strax bakom honom. Eller om ni vill vänta tills han är framme vid altaret.

• sarahkka76

kärleken: jo, det är sant. Det låter hur kul som helst!

• sarahkka76
    källerudd skrev 2010-02-10 16:11:43 följande:
    Finns det inte något litet rum inne i kyrkan där han kan gömma sig tills alla har satt sig och sen gå ut och runt kyrkan och in genom stora ingången???Vill ni hjälpa mig med synpunkter på klänning...Jag skrev för ett tag sedan då någon visade en bild på en klänning som hon gillade (sorry om jag snor någons klänning nu :S) att jag tyckte den var väldigt fin och blev lite velig. Jag tyckte den var sååå fin och helt plötsligt är jag inte lika säker på min drömklänning längre.. Båda finns i mitt galleri...vad tycker ni??? klänningen längst ner är/har varit min favorit i ett år. Har inte prova någon av dem...
    Röstar på den första
  • sarahkka76

Nu strular det till sig här. Inbjudningarna ska vara klara till den 1:a mars och vi kanske inte vet var vi ska vigas. Fick reda på idag att om vi ska vigas i trädgården på gården där vi senare ska ha festen inte har tillräckligt många stolar! Jag kan inte låta folk stå i värmen i 40-45min och som dessutom har högklackat m.m. Sen var de inte 100 på att vi fick plats inne på övervåningen där vi hela tiden har räknat med att vara om det är dåligt väder. Så nu måste vi dit nästa vecka och titta om vi får plats. Jag antar att de måste prata om andra stolar eftersom de säger att de var 50 pers i det rummet och vi kommer att vara 50 till middagen. Det är omöjligt att de tar en bokning på antal personer som de inte har stolar till. Det borde vara deras jobb att fixa tycker man. Har mailat till de dessa frågor. Får se vad vi får för svar.

• sarahkka76

kärleken: det är borgerligt. Ja, det tycker jag med. Men ska det vara så att de inte fixa stolar till alla och ändå ta betalt för att ställa de få de har (1000kr) så struntar jag i det och fixar stolar själv och ber tex min mamma att ställa upp dem eller om var och en tar en stol, och så tar jag inte brudskålen hos dem utan fixar de också själv.

Vad roligt, det kommer att bli jätte bra det där

källerud: ja, vem vet vad de menar. Vi ska dit på onsdag och prata med dem ang det. Jag skulle kunna tippa på att det är andra stolar de pratar om eller som du säger att det är bara är de som vi ska ha till middag och är bara villiga att ta ut för de gamla. Men varför ska de ta 30min betalt för det undrar jag?

• sarahkka76
    Kärleken9 skrev 2010-02-10 19:41:46 följande:
    sarah: men tar vigseln så lång tid? ifjol var vi på en borgerlig vigsel och det tog max 20 minuter och vi stod och det var inga problem. ja sätt hårt mot hårt.
    Jag har räknat ihop alla låtar som ska spelas, plus det som vf ska säga, plus våra löften och det kommer att ta 34min.
    Ja, det ska jag göra.
  • sarahkka76

roses: förstår att du känner dig besviken, jag kommer att känna likadant när det väl blir min tur. Det verkar som att det är rätt vanligt dock.

• sarahkka76
    Kärleken9 skrev 2010-02-10 20:45:15 följande:
    roses: Vet precis hur du känner men jag tror det är så att vi är i vår lilla bubbla och när vi sen skickar iväg så är vi så spända på det och vill att alla ska vara glada för vår skull osv. men det är lång tid kvar så det hinns med. Kan kanske tom va en nackdel med att det är så långt kvar folk tänker helt enkelt så. Men jag håller med inte varje dag man får såna inbjudningar och ett litet tack är inte för mkt begärt, håller helt med. Sen är det väl precis som för oss alla ska nu tycka en massa. *Styrkande kramar* och här får du gnälla bäst du vill, är helt ok. Sarah: Ja det klart det var ingen musik under vigseln där. Snacka om järnkoll du har.
    Hahaha ja, allt är noga beräknat Är det för lång tid att låta folk stå i värmen?
  • sarahkka76
    CeKe skrev 2010-02-10 21:20:03 följande:
    Inte då. Tänker att man står utomhus sommartid längre tider än så utan att klaga =)Men ni kan ju alltid ta fram ett par stolar till gamla eller folk som har ont i ryggar/ben etc, så ordnar det sig nog!
    Ja, det är sant, det tänkte inte jag på att man faktiskt är ute bra länge på sommaren, oftast utan att klaga
  • sarahkka76
    källerudd skrev 2010-02-11 09:30:51 följande:
    KatjaB: Va roligt, funderade faktiskt lite oxå på det där...men jag vågade inte anmäla mig =) Så roligt att få se ert bröllop på tv sen...
    Haha jag vågade inte heller
Svar på tråden Juli 2010