Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Juli 2010

Katja & Kärleken: tack för era åsikter. Ja, det känns som att buffen är det bästa alternativet.

En annan kostnadsfråga: jag skulle vilja ha chokladfontän under festen. Det skulle gå på 1500 för en fontän, choklad så att det räcker för alla gäster samt pinnarna. Är det också en onödig kostnad. Min sambo är inte alls taggad på idén.
    Vi kommer att bjuda på lite plock tilltugg.

• sarahkka76

Katja: ja, det finns många såna kommentarer här på BT men har också hört att många har jätte goda erfarenheter. Som du säger så brukar toastmastern dirigera det där och folk brukar ha sunt förnuft och vet att man inte ska gå upp mitt när ngn håller tal eller liknande.

• sarahkka76
    KatjaB skrev 2010-02-06 12:11:07 följande:
    ja o om man nu råkar stå vid buffen o lassa tallriken och det skulle bli ett tal just då så är man väl lite smidig o står still o kvar tills att talet är över. Man börjar ju inte prata, gluffa, utbrista vad alla måste testa för att det var så gott, be folk flytta på sig så man kan komma till sin plats o ta om talet för att man inte hörde nåt
    hahahaha
  • sarahkka76

Katja: åh herregud vad text! Fortsätter att läsa andra hälften sen, puh!

• sarahkka76

En annan kostnadsfråga: jag skulle vilja ha chokladfontän under festen. Det skulle gå på 1500 för en fontän, choklad så att det räcker för alla gäster samt pinnarna. Är det också en onödig kostnad. Min sambo är inte alls taggad på idén.
    Vi kommer att bjuda på lite plock tilltugg.

• sarahkka76

CeKe: ja, vi kommer också att ha lite "nacks" som salta pinnar, chips, skål med godis. Ev annat lätt tilltugg som tex minipiroger eller sånt som man kan ta med en liten pinne. Funderar på att bjuda på bål också som första drink på festen.

Katja: hahaha vad gör ni hemma? Det har aldrig varit problem för oss med fondue hemma och med fontän blir det inte heller. Man doppar i fontänen och man lägger några frukter på sin tallrik och går iväg. Man står inte bredvid och äter. Det är sååå gott, men frågan är om det är värt pengarna.

Casmel: har sett såna bord och det är så fint och elegant!

Sigma: ja, det är gott tyckte du inte? Måste fundera på det lite...

• sarahkka76

nollåtta: vi har också bara 50 bjudna och det är den närmaste släkten och närmaste vänner. vi gifter oss också borgerligt i anslutning till en liten lokalen som ligger nära vattnet. vår ligger söder om Sthlm. Vi ska också ha buffe men inget vi fixar själva utan personalen där vi ska vara.
    Vilket fint ställe ni ska vara på!
    Vi har planerat bröllop i 1 1/2 år så vi har sparat under hela tiden samt att vi får ett litet bidrag från våra föräldrar. Jag tror att det hela kommer att landa kring 95.000kr när allt är klart.
    Vårt färgtema är mörklila (purpur), svart och silver. Vi har köpt material till våra inbjudningar på Panduro. Där har de ett dekorpapper med silvriga detaljer som passar jätte fint med lila. Kolla i mitt galleri.
    Om du går till Panduro så kan de tipsa dig där om olika färgkombinationer till lila samt olika mönster och så.

• sarahkka76

sajberpillan: Aha! Det tänkte jag inte på! Ska kika
    Vad kul att du hittar ngt som du är helnöjd med. Det blir inte roligt om man går och tänker att man borde ha haft ngt annat. Man vill känna sig finast möjligast då.
    Vi har skickat inbjudningarna till utlandet. Om 2 veckor ska vi göra de svenska och ska skickas 1 mars.
    Vi gifter oss också den 31/7 och vi fick kontakt nu i veckan. Kan vara bra att göra det eftersom de måste kolla sina semestrar.

• sarahkka76

källerud: välkommen för en person, välkomna för flera.

• sarahkka76

Hmmmm har funderat på det själv och har inte kommit fram till ngt än. egentligen borde det vara bäst att skriva Välkommen när det bara är en person. Då vet den personen att det gäller den och inga fler.

Svar på tråden Juli 2010