Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Juli 2010

Tjejer, gå in i mitt galleri och säg vilken klänning ni tycker bäst om. Vårt färgtema är som sagt mörklila, svart och silver och lite gotisk inspirerat. Den ena klänningen är högst upp och den andra längst ner.

• sarahkka76

Katja: jag hittade på blocket och hittade även en kampanj som var ännu bättre. Då skulle det gå på ca 1000kr för fontän+choklad. Mina toastmasters är också tveksamma till om det är "nödvändigt" trots att det är gott. Ska höra med fler. Majoriteten får bestämma.
    Bra att klackhöjden blir bra till slut ändå. Jag har två par som jag kan välja mellan. Det roliga är att klänningarna är så långa att man kommer inte att kunna se dem, så jag skulle kunna ha gympa dojjor om jag ville hahaha

roses: hahaha ja, man blir lite mätt på det hela efter några kort.

racolina: tack Det verkar de flesta tycka

nollåtta: tack Vad synd att hon var bokad redan. Ja, grejen är att man ska vara säker på att inget händer med det andra bröllopet så att hon kan komma i tid till ert. Man skulle kunna bjuda på välkomst skål, eller bål under den tiden gästerna väntar.

sajberpillan : tack Kul att pyssla med korten

• sarahkka76

katja: vi kommer att ha några chokladbitar i organzapåsar på tårtbordet, men det är allt.

• sarahkka76

Nu har jag lagt in en bild på mitt galleri på tårtan som vi ska låta oss inspireras av. Passar bra till vårt tema. Första bilden.

nollåtta: det låter bra tycker jag Ni kan även anordna ngn tipspromenad eller ngt. Ska köpa klänningen så fort jag har ploppat ut bebisen i april.

• sarahkka76

roses: vad kul att ni blev klara! Ja, att få ihop alla adresser kan ta lite tid ibland jag måste också börja med det.

sajberpillan: Oj ni har kommit långt!

katja: vad fin den är! Jag skulle vilja också göra en men jag orkar inte. Jag tar den som finns här på BT.

nollåtta: vårt barn kommer att vara 3 månader så vi vet inte heller hur det kommer att bli. Det beror mkt på bebisen. vi har många släktningar som kan passa bebisen men om det fungerar vet jag inte.

• sarahkka76
    nollåtta skrev 2010-02-08 11:23:43 följande:
    sarahkka: nej det blir ju lite meckigt, speciellt om er bebis vill amma hela tiden (om du ska amma alltså). min dotter låg vid bröstet typ dygnet runt första tre månaderna, puh vilken pärs!Vår dotter är ju lite äldre, men jag vill inte att någon okänd ska passa henne heller. Ska ni ha barn på bröllopet också? Vet inte hur vi ska göra, för min del får det gärna vara med barn så länge jag slipper ta hand om dem
    Jag hade tänkt amma, men den dagen ska jag försöka ge flaska. Men som sagt, det återstår att se, allt beror på bebisen så det är inget jag kan planera i dagsläget.
    Vi kommer att ha barn på bröllopet och det är familjens barn och några nära vänners, totalt 9 om alla kommer.
    Varje förälder får ansvara för sitt eget barn, det skainte brudparet göra.
  • sarahkka76
    nollåtta skrev 2010-02-08 11:57:49 följande:
    sarahkka: Nej precis, jag tänker inte hålla efter barn på min bröllopsdag. Vi hade först tänk att barn fick vara med under dagen men eftersom vigseln sker klockan 17 blir det ju lite sent. Samtidigt tror jag det kan bli lättare stämning med ett gäng barn som springer runt, sen när festen drar igång tror jag dom flesta kommer ordna med barnvakt som kommer och hämtar så föräldrarna kan festa loss ordentligt Vet ni om ni väntar en son eller dotter?
    Ja, det där är nog inget ni behöver fundera på. Föräldrarna får helt enkelt lösa det där själva.
    Barnmorskan trodde att det var en flicka men hon var inte säker så vi är inställda på både och.
  • sarahkka76

kärleken: ni måste få göra som ni vill på er dag! Om det är ngn som misstycker, ja då får de stanna hemma. Orka bry sig om såna småsaker när man har blivit bjuden på ett bröllop!

mia77: calligraphen är ett bra alternativ Vi har 2st toastmadammer men inget värdpar eftersom det är vi som står för hela bröllopet. Vi har fått en slant av våra föräldrar men det är vår bröllopspresent från dem.

korallbruden: vad har ni kvar då?

• sarahkka76

källerud: vad kul att bli klart med inbjudningarna Det var inte dåligt att få ha den så länge utan att betala extra!

kärleken: som du säger, tur att det händer nu när det fortfarande finns tid. Hoppas hon kan ta hand om dig så du slipper leta efter ngn ny.
    Här kan du läsa lite om vad värdar brukar ha hand om: www.brollopstorget.se/Festen/vardpar.php

roses: vad kul!

jollyo: dåligt att vara försenad med en vigselring, hoppas den dimpar in i lådan idag. Lycka till med tentan!

Svar på tråden Juli 2010