Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Juli 2010

Nu har jag mailat till den vigselförrättaren vi hade kontakt med förra året och som bad mig att återkomma i mars iår. Fick nu till svar att hon har gått i pension och att jag ska kontakta kommunen för att välja någon annan. Jätte synd tycker jag. Men vad bra att jag hörde av mig nu och inte i mitten av mars som hon ville från början, med tanke på att vi vill skicka våra inbjudningskort den 1 mars.

• sarahkka76

Jaha nu när vår vf har gått i pension så väntar jag på att imorgon få besked av vår kommun om de har ngn annan ledig som kan viga oss. Annars får vi väl försöka hitta ngn från en annan kommun.

• sarahkka76

tokisen: tack! Hahaha vilken kommentar!

sajberpillan: det är ett jättebra pris! Vi får betala 60kr/bit sen tillkommer det frakt och design som är utanför deras bas.
    Vi ska på tårtprovning i slutet av denna månad så jag vet inte heller ngn smak jag kan rekommendera.

• sarahkka76

Idag fick vi tilldelat en vf. Nu gäller det att ta kontakt med henne och se när vi ska träffas för att diskutera ceremonin.

• sarahkka76

MrsMuffin: vet faktiskt inte. Vi gifter oss borgerligt ch då får man en, men vet inte hur det med med kyrkan.

• sarahkka76

Nu har jag fått kontakt med vår vf och hon var jätte trevlig. Så fort vi har vigselprogrammet klart så ska jag maila den till henne så hon får titta på den. Sen ska vi träffas och diskutera det hela.

Idag ska jag på konsultation för hår och smink, spännande! Håll tummarna så att jag blir nöjd! Sambon ska med och ta kort så jag lägger upp de sen.

• sarahkka76

Hemkommen från konsultationen, blev jätte nöjd! Nu är det bokat och klart

• sarahkka76

För några dagar sen fick vi från stället då vi ska ha middan, de nya menyerna för iår. Vi har redan valt vår buffe och det får vi behålla, men för nyfikenhetens skull kollade jag vad det skulle kosta oss att få 2-rätters sittande middag, och det landade på 5000kr mer än buffen. Är det inte lite väl mkt? Känns inte som att det är värt pengarna. Det är trots allt bara familjen och ett par nära vänner, så det är inget formellt bröllop direkt. Vad tycker ni?

Svar på tråden Juli 2010