• Sussi08

Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?

Jag tänkte gå ner så snabbt som möjligt innan vårt bröllop i juli genom att träna och äta så rätt som möjligt dvs ingen kur el liknande. någon fler? Ska vi hjälpas åt? Jag är inne på max 15 kg men vi får se :)

• Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?
  • Julibrud och nästan 30

alkoholhaltig dryck menar jag inte ren sprit då blir man ju magsjuk på dirketen :))

• varelse

Gnistra mera skrev 2010-01-13 14:20:18 följande:

Får jag hoppa in med ett inlägg här...?Det är inte bara viktnedgången som är kämpigt utan det är precis lika jobbigt när problemet är åt andra håller - viktuppgång. Jag har naturligt väldigt hög förbränning som blir högre vid stress.Och snacka om stress när ett bröllop skall planeras.Mitt mål är att gå upp ca 5kg till bröllopet i juli. Jag har kämpat hur länge som helst med att försöka trycka i mig mat och sötsaker, jag dricker protein shake'ar och äter hungerframkallningstabletter men än så länge händer det ytterst lite. Suck!Kul att se att ni peppar varandra. Släng gärna några tips hitåt om ni kan tricket med att gå upp i vikt istället.
    Självklart är det lika kämpigt att gå upp i vikt om man har en väldigt hög förbränning naturligt, som det är att gå ner i vikt om man inte har den där bamseförbränningen medfödd. Grejen är att det är lätt att "fastna i sina egna problem". Jag tänker aldrig att människor som är smala och kan äta vad de vill har det lyxigt, för jag vet att de kan ha mitt motsatta problem (lärde jag mig relativt tidigt genom kompisar med detta problem). Däremot har jag svårt att tänka bortanför mig själv ibland, just när det gäller vikt. Jag tenderar att bli egocentrerad, så att säga. ;)

En av de där kompisarna jag har som haft så svårt att gå upp i vikt har faktiskt lyckats med det nu. Jag ska kolla med honom om han har något bra tips som jag kan dela med mig av till dig! Påminn mig igen om några dagar. Jag tenderar att glömma bort allt och inget precis hela tiden.
  • ar100522

Mitt tips är viktklubb.se. jag var med där efter barn nummer tre och har gått ner 19 kil.o. Väger nu 55 kilo och ska gå ner till 52 - 54 kilo till bröllopet i maj. För mig fungerade viktklubb jättebra

• minimis

Vi har promenerat ca 45 min/dag nu och så försöker jag hålla mig till 3 måltider/dag. Jag gick ner mina sista 7 gravidkilon(av28 kg)genom att hålla mig till 3 mål, mitt största problem är nog småätandet och inget annat. Hoppas hoppas det hjälper nu med :)

• källerudd

Min crosstrainer har tyvärr ingen dator så det är lite svårt att träna mot sig själv..Men jag har börjat köra korta pass..Och då kör jag med låtar så försöker jag variera motstånd beroende på vilke låt det är..Men jag tycker det är lite svårt att komma in i bra rörelse, det känns lite konstigt fortfarande. Men jag ska nog vänja mig jag oxå..

Ville ha lite extra stöd från sambon och pratade om LCHF med honom, men han tyckte bara det va dumt. Man faller tillbaka då går man upp igen. Du måste träna mer och lägga om livsstil. Lätt för honom att säga som kan äta godis en frekväll utan att det händer nått. Sa att då får han oxå lägga om, men tror inte det va så intressant :P

• källerudd

Nu har jag startat =)

Mätte mig innan..tycker trots allt måtten är viktigare än vikten men ska väga mig fredag morgon. Dumt att väga sig ikväll...

Körde 20 min crosstrainer och sen lite "planka" och sån där sak som man rullar med...är ju främst mage som jag vill bli av med.

Gjorde även ett schema för träning och mått så jag kan hålla kolla på allt...Träning minst två gånger i veckan i tio veckor blir en belöning. Nu ska jag bara komma på en bra belöning oxå.

Har en fråga oxå..tränade ganska sent ikväll..måste man alltid äta efter träning. Va ju inte nått hungrig nu ikväll när jag var klar..Kan man fylla reserverna under dagen och skippa äta efter träning. El ska jag äta mindre under dagen och sen efter träning oxå???

• iregnet2010
    källerudd skrev 2010-01-13 22:04:43 följande:
    Nu har jag startat =) Mätte mig innan..tycker trots allt måtten är viktigare än vikten men ska väga mig fredag morgon. Dumt att väga sig ikväll...

Kan man fylla reserverna under dagen och skippa äta efter träning. El ska jag äta mindre under dagen och sen efter träning oxå???
    Om du inte är hungrig behöver du inte äta så mkt, se dock till att få i idg något litet iallafall typ en macka med keso eller en banan. Äter du inget kommer kroppen att bryta ner musklerna istället (har jag läst)

Du har även rätt i att mäta sig är så mkt viktigare än vad vågen säger. Jag stod stilla på vågen rätt länge vid min förra viktuppgång...byxorna krympte dock av någon märkligt anledning..
  • jojanna

Jag har haft en dålig dag idag
    köpte en rulltårta som såg så god ut i butiken, kan medela att jag funderar på om den ens är värd att äta, så illa smakade den... kanske ett tecken att jag inte skall köpa sötsaker.. problemet är att jag nästan betalade 100kr för det misstaget :-P

vad brukar ni göra när sötsuget smyger fram??

• Julibrud och nästan 30

köp mörk choklad med kakao procent minst 70 hjälper vid akut sötsug och man vill inte ha massor av den ;) Marabo har goda sorter ;)

• JollyO
    källerudd skrev 2010-01-13 22:04:43 följande:
    Har en fråga oxå..tränade ganska sent ikväll..måste man alltid äta efter träning. Va ju inte nått hungrig nu ikväll när jag var klar..Kan man fylla reserverna under dagen och skippa äta efter träning. El ska jag äta mindre under dagen och sen efter träning oxå???
    Härligt att du kommit igång. Du måste alltid äta efter träning. Inom en kvart är det bra att fått i sig något (tex en frukt) men lite mer energi och proteiner behöver du ha inom en timme. Så keso är bra eller lite naturell youghurt med någon müslibit på kanske?
Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?