Gnistra mera skrev 2010-01-13 14:20:18 följande:
Får jag hoppa in med ett inlägg här...?Det är inte bara viktnedgången som är kämpigt utan det är precis lika jobbigt när problemet är åt andra håller - viktuppgång. Jag har naturligt väldigt hög förbränning som blir högre vid stress.Och snacka om stress när ett bröllop skall planeras.Mitt mål är att gå upp ca 5kg till bröllopet i juli. Jag har kämpat hur länge som helst med att försöka trycka i mig mat och sötsaker, jag dricker protein shake'ar och äter hungerframkallningstabletter men än så länge händer det ytterst lite. Suck!Kul att se att ni peppar varandra. Släng gärna några tips hitåt om ni kan tricket med att gå upp i vikt istället.
Självklart är det lika kämpigt att gå upp i vikt om man har en väldigt hög förbränning naturligt, som det är att gå ner i vikt om man inte har den där bamseförbränningen medfödd. Grejen är att det är lätt att "fastna i sina egna problem". Jag tänker aldrig att människor som är smala och kan äta vad de vill har det lyxigt, för jag vet att de kan ha mitt motsatta problem (lärde jag mig relativt tidigt genom kompisar med detta problem). Däremot har jag svårt att tänka bortanför mig själv ibland, just när det gäller vikt. Jag tenderar att bli egocentrerad, så att säga. ;)
En av de där kompisarna jag har som haft så svårt att gå upp i vikt har faktiskt lyckats med det nu. Jag ska kolla med honom om han har något bra tips som jag kan dela med mig av till dig! Påminn mig igen om några dagar. Jag tenderar att glömma bort allt och inget precis hela tiden.