jojanna skrev 2010-01-13 22:36:07 följande:
Jag har haft en dålig dag idag köpte en rulltårta som såg så god ut i butiken, kan medela att jag funderar på om den ens är värd att äta, så illa smakade den... kanske ett tecken att jag inte skall köpa sötsaker.. problemet är att jag nästan betalade 100kr för det misstaget :-Pvad brukar ni göra när sötsuget smyger fram??
Det här låter fantastiskt fånigt, men jag brukar dricka ett glas vatten eller två. Det brukar faktiskt hjälpa. Och så försöker jag undvika att gå förbi diskarna med mumsiga kakor, bakverk och godis i affären så gott det går. Det gör jag för att inte bli alltför frestad.
Och sedan jag började med GI har jag haft bättre disciplin med att inte äta sötsaker. Det tog bara några dagar innan jag hade minskat mitt sötsug rejält.
Det är såklart inte borta, klart att jag blir sugen ibland och det händer att jag unnar mig något, men jag tycker inte att det är lika gott längre och äter inte alls lika mycket som förut!
Sedan har jag en stor hjälp i min fästman också, för han äter i princip aldrig godis eller chips. Han köper en bit choklad kanske två gånger om året eller så. Det hjälper jättemycket att han inte köper hem och äter en massa sötsaker faktiskt!