• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

nenne - I promise jag hjälper dig upp! Det är ju champagnepicnic som är inplanerad men vi har ännu inte bestämt vart och vi måste ha en back-up utifall vädret jävlas med oss.

• BrudSommar2006

Var det inte någon som sade Humlan? Fast vad back upen är vet jag inte.

Iris dreglade hur många månader som helst (vi hade snusnäsduk på henne) pch gnagde på händerna innan tänder kom och Astrid verkar bli likadan men man vet ju aldrig när den däer första tanden kommer.

• Lapinette

Åhhh, vad jag älskade den här videon. Satt som klistrad framför Tuben med Cia Berg. En riktig klassiker
    ">

• viktualia

Ore - låter ungefär som Trollets konster.. han kommer nog snart klara av salivbubblor!

Ore - låter ungefär som Trollets konster.. han kommer nog snart klara av salivbubblor!

nennesjuttioåtta skrev 2010-05-07 11:46:58 följande:
    blir det picnic eller vad är planen? Ska jag ta med en fällstol eller hjälper någon mig upp från backen sen?
    tjaaa plan A är väl picknick i Humlegården. Men nån plan B vid regn har jag inte sett till....  och japp, jag lovar att hjälpa dig upp från backen!!
  • passionsblomman

Lapinette skrev 2010-05-07 12:27:52 följande:
    Åhhh, vad jag älskade den här videon. Satt som klistrad framför Tuben med Cia Berg. En riktig klassiker www.youtube.com/watch

OMG- Cia Berg! *tillbakaslängd rätt in i tonåren*

• Lapinette

Hon satt där i tv-rutan med superstora, rödmålade läppar !

• passionsblomman

Och jag satt med min kompis i telefon samtidigt och suckade över Alphaville och alla de andra och rätt som det var kastade hon luren skrikandes "spelainspelainspelain" och så spelade hon in från tv:n till sin kassettbandspelare!

Jättebra kvalitutta!   Ojojoj....

• Lapinette

Jag har videoband kvar från den tiden. Har dock ingen VHS längre . Samma sak gällde säkert 50-tal band som jag hittade när jag städade ur garderoben som ligger i en stor kartong. De heter typ Hösten 1984, Våren 1989, Sommaren 1990 I ... Jag satt och spelade in från Tracks. Det har varit skoj att säga till kompisarna (tjejmiddag) - säg ett årtal och en säsong och sen satt på ett band. Nostalgi till tusen! Men har nu ingen bandspelare heller .

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen