• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • snaily

Telis
    Vad trist! Vill ju träffa Televinken, och dig också förstås! Får kanske helt enkelt ta och våldgästa er på fredagen eller söndagen istället?! Jag vet var du bor... he he heee {#lang_emotions_djavulsk}

Hej hopp, nu har hypokondriska snigeln blivit stuckit i fingret. 5,5 blev det, tror det är ok även om det var rätt länge sen frukost nu. Så jag kanske inte har diabetes, men är kanske lite på gränsen/lite glukosintolerant, i alla fall om det sticker upp så högt efter varje måltid. Får nog bli stucken igen en timme efter lunch kanske... Ja vadå - tar inte BM tag i det så får jag väl göra en egen sockerkurva?! {#lang_emotions_dreamer}

Vickan
    Oj, tänder redan, eller kanske snart. När brukar de få tänder förresten? *okunnig*

• viktualia

Snaily - vad jag läste på så brukar ungar får tänder från 4 månader och framåt, vanligast vid 6 månader. Vet ju verkligen inte om det är det som händer, eller nåt annat.. men när han gnor i munnen kan man ju inte låta bli att misstänka det.. hm....

• nennesjuttioåtta

det finns väl de som föds med tänder också? *ryser* gnaga bröstvårta... huuuhhh

• Tinga

Det var väl Frejis dotter som föddes med tänder, eller minns jag fel?

• passionsblomman

Man kan också få dem jättesent...
    ...som jag. Jag var över ett år innan jag fick min första tand och min mamma var alldeles orolig och trodde att det var något fel på mig.
    Det var det kanske, men tänder har jag iallafall numera.

• Lapinette

Det var mycket länge sen Frejis var här!

Vickan - Mr Mister ... det var också myyyyyyyycket länge sen . Fast jag föredrar deras Broken Wings.

• Ore

Koko: Hoppas att det "bara" är magsjuka... (Bättre än hjärnskakning). Kan tänka mig att det var otäckt för Conny att se sig själv kräkas.

BS: Trist att Iris och hennes pappa inte kommer överens. Det har väl ändå gått ganska bra en del fredagar, så man hoppades ju att det skulle vända och bli bättre.

Tinga: Hur går det för lilla Piff och maten? Tänker på er, och hoppas att han snart kommer på att det där med att äta var ju inte så illa ändå...

PB: Skönt att du känner dig bättre!

Vickan: Det kan mycket väl vara tänder på gång för trollet, men min lillkille har gnagt på sina händer och dreglat massvis ett bra tag nu (sedan någon gång i februari) och än har jag inte sett några tänder. Så för oss så har det dröjt ett bra tag ändå. Efter ett tag la han även till att blåsa ut luft med pruttljud, så det bildas salivbubblor.

Snaily: Hoppas att det inte är diabetes, men bra att du kan göra din egen sockerkurva Hihi, skulle vilja vara en fluga på väggen om/när du visar den för din BM

Telis: Attsingens att du inte kan komma på tråddejten. Hade du haft en riktig svårmor så hade vi ju kunnat försöka övertala dig att strunta i hennes kalas, men om mitt minne inte sviker mig så har du en väldigt trevlig svärmor och det är ju klart att hon ska firas då. Synd, som så många andra hade även jag velat träffa dig och Televinken.

Men vad kul att Nenne kan komma! Trist dock att det inte blev bröllop trots att du och vännen rett ut saker och ting...

• nennesjuttioåtta

blir det picnic eller vad är planen? Ska jag ta med en fällstol eller hjälper någon mig upp från backen sen?

• Oupsie

Låter som en kämpig kväll/natt Vickan. Trist för maken att behöva jobba istället för att gå på fest . Hoppas att tänderna kan vänta lite. Jag fick tydligen tänder tidigt, och när jag var liten sa de att det var därför som jag hade så dålig kvalité (hål) på mina mjölktänder. Men jag vet inte, om det verkligen är så.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen