• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

igår hörde maken Prickens puls genom magen igen. Ingen av oss fattar att den där kulan sitter på mig på riktigt, det är som om mitt huvud klistrats på någon annans kropp

• nennesjuttioåtta

nu har jag beställt tågbiljetter! Kommer ner halv tio och hem halv 7 (tog i så jag hinner med..)

• Oupsie

Koko, stackars Conny. Hoppas att de kommer på vad som är fel och att han får komma hem snart!

PB, usch för magsjuka. Så himla jobbigt. Krya på dig!

Snaily, oj, hoppas att sockervärdet inte är lika högt idag då. Men din BM verkade ju inte tycka att det var så högt, om hon inte ville gå vidare med det?

• snaily

Nenne
    Wohoo för Prickpuls och tågbiljetter!
    Är sugen på att kolla blodprov NU, men tänkte vänta lite så det inte blir så snart efter frukost. Hoppas det var något fel på apparaturen hos BM som gjorde att värdet blev högt, men sån tur har jag nog inte.

• snaily

Oupsie
    Hon sa när hon fått resultatet att vi skulle prata mer om det sen, men sen kom det en massa annat prat och urinprover och blodprover emellan så jag tror hon glömde bort det helt enkelt.

• nennesjuttioåtta

weeeh fick ett fint mail av min vän efter en ganska häftig mailkonversation igår. Så nu har vi bombat klart och går vidare, båda har fått säga sitt och förstår varandra. Skönt!

• nennesjuttioåtta

snaily, hittade det här:

Blodsockret skall optimalt vara
    - 4-6 mmol/l före måltiderna. 

- mindre än 10 mmol/l efter måltiden (cirka 1½ timme) 

• Oupsie

Snaily, ok. Hoppas också att det bara blev något fel, för det låter inte som någon höjdare med graviddiabetes.

Nenne, vad skönt!

• Tinga

Snaily - hur "råkar" man googla på graviditetsdiabetes? Jättetrist om det är det du fått, men det går väl att hålla under kontroll på ett bra sätt?

Nenne - skönt att kunna sätta punkt när alla fått säga sitt; det tjänar ju inget till att älta allt i evighet heller. 

Koko - det kan ju vara magsjuka fastän det varar längre än några timmar. Både Piff & Puff kräktes och hade diarréer i 3-4 dagar när de var dåliga vid påsk. Känns konstigt att "trösta" med att det kan vara magsjuka, men hellre det än hjärnskakning, om man får välja. Kram på dig!

Piff äter förresten inget vidare, så vi kör på med sond nu.

• Lapinette

Tinga - stackars, stackars Piff!

snaily - shit, har du fått diabetes?

nennelainen - så du blir inte bjuden nu när ni har rett ut det hela? För så hade jag gjort ... om jag tvekat innan och sedan rett ut det hade jag absolut klämt in min vän.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen