• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

god morgon, förresten!

Koko – stackars, stackars Conny!!!! och stackars er också!

• _koko_

BS - Precis! Och de där mottagningsrummen är ju såååå deprimerande!! Det går ingen magsjuka på dagis så vitt de vet.

• nennesjuttioåtta

PB – krya på dig!

BS – hur gick det igår? Blev du tillräckligt packad för att hantera kissa på golvet–trotsen?

• BrudSommar2006

Koko, stackars Conny och stackars sambon.

• _koko_

Ett tips är förresten att inte låta era barn kräkas framför en spegel... Conny gjorde det igår (han råkade vara i sovrummet när det hände och där har vi ju en garderobsvägg med spegelglas på alla dörrar) och såg ju således sig själv kräkas. Han blev jätterädd!!

• passionsblomman

Tack för påkryningar alla! Jag är uppe och dricker lite thé för kanske svder det mindre i magen då. Kräkandet verkar över, men huvva så matt man blir av magsjuka!

Fast hellre har jag magsjuka själv än en liten pojke på sjukhuset. Stackars lilla Conny! Hoppas innerligt att kräkningarna slutar idag! Och att de får komma hem snart såklart!

• Lapinette

kokisen - stackars, stackars Conny! Usch för att må så dåligt! Hoppas ni får veta snart vad det hela beror på och att han får komma hem. Skickar massor med kramar till dig och familjen.

pb - usch för magsjuka!

Inga kräkningar här! utan jag säger istället ÄNTLIGEN FFFFFFFFREEEEEDAAAAAAG!!!

• snaily

Nenne
    Skulle tro att jag åker hem på söndagen igen.

Koko
    Usch, hjärnskakning, vad läbbigt! Hoppas sambon och Conny får komma hem snart!

Jag har blivit toknojig sen mitt BM-besök i onsdags. Vet inte om jag nämnde det men mitt blodsocker låg "lite högt" sa hon. Hon tyckte dock inte vi behövde kolla upp det vidare utan tar väl ett nytt värde när jag ska dit igen om en månad ungefär. Nu har jag råkat googla på grav.diabetes och kommit fram till att mitt sockervärde - 10,2 - ju är jättehögt! Jag hade visserligen ätit lunch strax innan, men även när man gör en glukosbelastning och häller i sig en massa socker så ska värdet inte ligga över 10. Håller jag på att få diabetes nu alltså?!? Läskigt! Ska prova sticka mig själv i fingret idag och kolla glukosvärdet på jobbet.

På tisdag ska jag i alla fall ta blodprover för KUB-test. Vet dock inte när UL blir.

• nennesjuttioåtta

snaily – du kanske fått graviditetsdiabetes? Huvaligen, hoppas det visar ett normalt värde nu när du testar!

• nennesjuttioåtta

fan vad dum jag är, det är ju det du skrivit. 

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen