• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Telis

PB, stackars! Krya på dig!!

Nu blir det sänggång här för att orka upp när det ljusnar igen.

• _koko_

Nu ringde sambon och berättade att de sitter i ett rum "för observation", vilket innebär att de är helt lämnade till sitt öde i ett litet rum med en smal brits, ett handfat, ett par stolar och en toalett. Han vet inte för hur länge och ingen tittar till dem. De kom till sjukhuset för 5½ timmar sedan... Conny kräks fortfarande, men har fått sova lite också i sin vagn. Fan vad tröstlöst det känns. Nu måste jag nog försöka sova lite, får se hur det går.

MSW - Ja, det finns ju ägg och stjärnor inom alla branscher och det påverkar ju ens förtroende åt båda håll, men generellt tycker jag sjukvården tampas med STORA administrations/logistik-problem.

Sov gott raringar, hoppas på en bättre dag i morgon.

• snaily

Koko
    Men fy vad vidrigt! Stackars Conny och stackars dig!
    Låter ju inte riktigt som "observation" om de sitter i ett litet rum där ingen tittar till dem... Hoppas verkligen det vänt och att han mår bättre nu, och att det bara var vanlig magsjuka!
    Stor kram!

Krya på dig också PB!

Själv är jag fortfarande frisk, kors i taket. Lång dag igår med Sundsvallsutflykt och sen hundkurs. Maken var väl inte helt pigg men var ändå tvungen att skjutsa hunden till kursen och möta mig där, och sen vänta kvar i tre timmar tills det var dags för oss att åka hem.

Nenne - mycket märkligt tänkt av din vän tycker jag också! Synd på bröllopet men bra för oss - kul att ses på riktigt och inte bara tuta på dig jämt!

Nu väntar en halvtråkig fredag inför jourhelg... {#lang_emotions_throwup}

• Tinga

Koko - usch, vad jobbigt med Conny! Typiskt att kräkningarna skulle komma just nu, när han slagit sig också, så att man inte vet om kräkningarna beror på magsjuka eller hjärnskakning. Jag håller helt med om att sjukvården slösar stora resurser genom sin dåliga planering och administration. Min erfarenhet är också att om man är riktigt sjuk och dålig så finns det ordentliga resurser att sätta in (och det görs), men när det är sådär mittemellan fungerar vården mycket sämre. Tre månader på neo och ett antal vårdbesök senare är man ganska luttrad... Stor kram och hoppas att dagen idag blir bättre.

PB - krya på dig!

• BrudSommar2006

Koko, oj, jag missade hela dramatiken igår, hur har det gått? Vet ni om det är någon på dagis som varit sjuk?

• BrudSommar2006

PB, jaså du åkte på det också stackare. Hoppas att det värsta är över idag.

• BrudSommar2006

Astrid Lindgren är hopplösa, vi satt i ett rum och väntade en hel dag innan de ens kom och tog rs-prov. Alltså inte i väntrummet utan vi fick träffa läkare i omgångar, ändå händer inget på en hel dag. Det fattar man ju vilka köer det blir om det tar så lång tid för dem att bara ha alla patienter sittandes i olika rum hela dagar. Att åka in själv med ett barn är nästan omöjligt för man har inte minsta möjlighet att få i sig något att äta eller dricka själv, då får man ha med sig matsäck.

• _koko_

snaily - Hoppas du klarar dig!!

nenne - Tycker även jag att din kompis reagerat MYCKET underligt, vem som helst fattar väl att den som mår dåligt inte orkar höra av sig??? Då skickar man ett sms eller email och säger att man finns där om personen vill prata. Och de gör man sen med jämna mellanrum så att den som mår dåligt får veta att man tänker på henne/honom. Om man är en riktig kompis vill säga.
    Jag säger bara TJOHOO, nenne kan komma på picknicken och dricka champ... VATTEN!

Tinga - Håller verkligen med, den urakuta vården fungerar fantastiskt i sverige, men när det inte är riktigt lika akut är det bedrövligt faktiskt. Tyvärr. Hur går det med lilla piff? Vad ledsen jag blev för er skull när jag läste om försämringen. Kram!

Pratade precis med sambon och conny har fortfarande inte slutat kräkas. Han tog en paus några timmar inatt men i morse fick han upp all vätskeersättning han hade fått under natten. Så nu får de börja om teskedsvis igen. Har inte träffat någon läkare sedan sent igårkväll men den läkaren trodde nog hjärnskakning. Nu har de dock fått ett fint rum iaf med lite leksaker och TV!! Sambon lät fruktansvärt trött på rösten, såklart. Vill vara där jag också... Eller helst att de kommer hem förstås!!

• nennesjuttioåtta

snaily - åker du hem på lördagen eller söndagen?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen