CeKe skrev 2010-05-27 13:36:58 följande:
Frågan är ju också vem som har företräde på att tycka att ett argument är bra eller inte... Men börjar ena parten skriva saker som "orka", "du är mossig" etc, så har den parten gått över till personangrepp, vilket ju inte är ok. Jag håller med dig om att det är viktigt att höja medvetenheten om jämställdhet etc och tror även att många faktiskt inte har en aning om vad t.ex. brudöverlämning står för innan de kommer hit till BT och läser trådarna. Jag var en av dem Men jag tror även att det, som jag skrev tidigare, går att föra fram budskapet på ett mer öppet sätt med öppna frågor kring värderingar etc (inte ledande frågor, varför-frågor eller slutna kommentarer) som kanske inte handlar direkt om saken att göra, men som får personen att fundera över saker och ting. Äsch, inte vet jag
Anne på Grönkulla: Jag håller med, det finns absolut inget egenvärde i att hålla med varandra, det är inte det jag försökte få fram. Och som jag citerade mig själv nu, så spelar det ingen roll vilken "sida" som skriver nedvärderande saker, det är själva saken att använda sig av sådana argument jag inte är för.
Jag gillar diskussioner, men inte när de går överstyr och med överstyr menar jag absolut inte att man inte håller med varandra. Håller man helt med varandra blir det ju ingen diskussion! Men just när man slutar lyssna på varandra, då har liksom diskussionen dött ut.