• Svar på tråden 2011 brudar del 7
  • StårBrud2011

Liiisan skrev 2010-09-16 12:20:32 följande:
    ohhh den var ju jäääte fiiin...härligt!

ja den e underbar...
    nu tycker jag detta året kan ta slut haha

• lunagarden

uppochhoppa skrev 2010-09-16 09:58:35 följande:
    Hej alla 2011 brudar! 12 februari gifter vi oss, ska bli så härligt! har knåpat klart alla inbjudningar nu, satt på frimärke (det med två ringar) och planerar att skicka dem på måndag. Måste vbäga dem, för jag misstänker att de väger mer än ett frimärke... har ni vägt era inbjudningar? Har bara fått inbjudningar med ett frimärke från andra som gift sig, de har haft lite liknande inbjudningar som vi. Tror ni posten släpper igenom dem om de väger typ 10 gram för mycket?Visst dumt att chansa, men samtidigt onödigt att öka frankeringen om det inte sorteras. Det är fyrkantiga normalstora kuvert av lite tjockare kvalitet, ett ganska hårt fyrkantigt kort med inklistrade delar av ett a4 på.

Hej hej

Risken finns ju att mottagaren får lösa ut det, och det är ju inte så roligt med en inbjudan, så jag hade inte chansat!

• Greeneyes

lunagarden skrev 2010-09-16 17:08:46 följande:
      Hej hej Risken finns ju att mottagaren får lösa ut det, och det är ju inte så roligt med en inbjudan, så jag hade inte chansat!

Håller med! Skillnad om vågen visar ett gram fel, men typ tio gram är ju jättemycket över gränsen. Jag skulle inte vilja att gästerna behövde lösa ut inbjudningarna..

• Zia 20090618

Är ju inte svårare än att väga ett av breven när man köper frimärkena..

• MaddeåMats

Vilka fina ringar! Förstår att du är nöjd!

Myskulla: jag längtar med tills det blir dags att prova klänningar och till mässan med faktiskt (även om jag inte tyckte den var super detta året....)

• Liiisan

Hej tjejer!

Nu drar de igång mer på alvar. Min farmor dog i början av sep och begravningen är över så nu känns de som man kan släppa tankarna lite.

På onsdag ska jag pröva klänning, och på söndag är de mässa! Såå kul!

Håller på att maila en massa cateringföretag. Ni som ska ha catering eller beställa mat på annat håll va ger ni per kuvert? 

Har fått prisförslag på allt mellan 185 - 300 / per  kuvert. Kommer hit en kille ikväll å se va han har för erbjudande....

• lunagarden

Vi har fått priser från 295 kr-595 kr/pers inkl serveringspersonal

• jihoojess

Hej alla blivande brudar!

Om ni planerar dekorationer på borden så kan jag rekommendera att använda er av rosetter (som används i bl a häst och hundtävlingar) som bordsplaceringskort! Min pappa hade fixat sådana och vi hade det på vårt bröllop! Superfint, dekortivt, mycket färg och alla blev jätteglada som fick en egen rosett.

Ni kan gå in på www.monomak.se längst ner på sidan ser ni en bild över hur det såg ut!
    Tjing och lycka till med planerandet!

• themandys

Hej hej!

Har nån tips på bra brudbutiker i stan? Jag har redan varit i flera av de stora, men har säkert missat någon ;)

Börjar ju bli dags att på allvar leta klänningar nu eftersom de säger att det tar 4 månader att beställa in om de inte har klänningen i rätt storlek. Och man vill ju ha lite marginal så att man inte behöver gå runt och vara nervös att den inte kommer i tid...

• Liiisan

nu är klänningen köpt, toppen butik! bra pris..... france mode :) 3000 en enkel klänning.. som jag vill ha de.... :)

Svar på tråden 2011 brudar del 7