Livets toppar och dalar
Idag frågade Moa: vad är det där för nötter?
jag: det är valnötter.
Moa: är det till valarna?
Idag frågade Moa: vad är det där för nötter?
jag: det är valnötter.
Moa: är det till valarna?
Och ja jag tror att det är den boken. Kommer inte ihåg nu vad den heter men det är ett bröd på framsidan som ser sådär knaprigt gott ut Porchez, lova att inte lämna tråden, här behövs annat än amnings- och sömndiskussioner!
PB: avlånga sockerkaksformar typ. Det stod så i receptet. Tror att degen är lite lös för att bara läggas på en bakplåt(?). Vi hade bara en alu-form så vi tog även en ugnsform (porslin) av ugn rätt storlek, funkade lika bra.
Sept: jag fick tips av en bekant om Pomp de lux: www.pompdelux.se/p/webshop-webshop-girl-dresses. Vet inte om du gillar den typen av kläder? Annars gillar jag Freshmilk - de har mkt danska märken. Dyrt men snyggt! www.freshmilk.se/index.php&osCsid=d6b2acedf185945c5e8f0c58252c3839 (deras webshop är super, leverans snabbt och har aldrig blivit fel.)
Nenne: blod och fågel inne - BLÄ!
BS: som jag har hört är det bara bra att barnen blir utsatta för päls som små, då utvecklar de oftast inte allergi, det verkar vara de nyaste rönen iaf. Är det inte ofta kvalster i pälsen som orsakar den allergiska reaktionen? Räcker det med tvätt då?
Sept: jag gillar Lilla violen också (shop.textalk.se/se/shop.php)
Har ni sett Heloises senaste inlägg på granntråden? *ryser*
EA: den där kommentaren har jag fått både från - vettiga - tjejkompisar och från min mamma. Det är den vanligast spridda myten alla kategorier. Jag går verkligen igång nu för tiden när jag får den kommentaren Jaha, och varför tog det inte från början då när man fortfarande inte var stressad??? Gah.
Men det är klart, just inför att göra FET så var jag ju så aaaaavslappnad, så det var därför det tog just den gången, det förstår jag ju nu
EA: största lycko-tillet från mig!!! Vad ska inhandlas på IKEA? Hörde att ert kök var färdigt nu, eller?
Snaily: ngt för dig att kika på? se.babycenter.com/tools/baby-gender-predictor/ (enl detta får vi en flicka till )