• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Puerto har kommit! *jubel och fanfarer*
    Stort grattis till hela familjen. *hjärtar de små systrarna*

• Daa

Ninnis: jag tycker att det där låter väldigt hoppfullt. *kramar*

Flamman: fint att din make hade det där samtalet med flickorna. Det var nog viktigt för dem alla. (jag har förresten varit på farsdag-middag iförd bl a en av dina fina mammablusar. Jättefin, verkligen, men den stramar ordentligt kring magen, så det är snart över med användandet av den. )

Heloise: väldigt vackra texter båda två. Kram till er.

Ingis: gulliga Busan som pussar på Puerto-bilden.

Det har varit betydligt lugnare med mina sammandragningar. I natt har jag haft mer sovtid än vakentid och det känns skönt. Faktum kvarstår att vilken sovställning jag än väljer, så vaknar jag efter någon/några timmar och har ont någonstans och att byta ställning är ett helt projekt. Men så kan det ju vara när man börjar vara stor och det kan jag väl leva med. Iaf tills jag kommer på något smart med kuddar och madrasser och filtar och allt vad det kan vara.

• Ninnnis

Tack söta ni!

Fortfarande inget ont eller mer blod, och jag vågade mig till och med ut på en timmes promnenad i regnet med vovven.

*noterar katrinplommon och loppfrön istället för krystningar i framtiden*

• passionsblomman

ÅH vad skönt att höra om brunt istället för rött i Ninnis trosor!!! *andas ut*

Här håller vi på och Farsdagar allt vad vi kan.

Vi serverade Far i huset världens Dagobertmackor (han är mycket förtjust i Mackor med Mycket) och jättemuggen kaffe som brunch efter att han fått lååååång sovmorgon.

Sedan har vi varit på finkonditoriet i närmsta staden och dessutom hyrt film och köpt en massa filmgodis.
    Innan vi tittar på den, så ska vi strax äta Entrecote med Hasselbackspotatis och gräddstuvade trattkantareller och sallad med sockerärtor, avocado och pyttetomater.

Sonen har skrivit och ritat det gulligaste kortet ever till sin pappa och så fick han ett par CD-skivor också.

• passionsblomman

Det här är en reprisfråga:
    Ni som ruvat, vilken dag räknade ni som dag 1?

För på CvL verkade de inte ta så noga på det hela "bara du inte testar för tidigt" men de tyckte att ET var 0 och så dagen efter 1. För mig innebär det alltså fredag 0 och lördag 1. Vilket gör RD 9 idag då.

Nu har Vidriga Veckan sannerligen börjat. Med alla drömmar om blod och ett mycket påtagligt molande, ffa kväll och natt som en välbekant och obehaglig del.
    Inte minns jag när molandet började de förra gångerna helelr, men jag tycker inte det var så himla tidigt som det blev nu, när det redan molat i flera dagar.

• Fru E

Här firar vi inte fars dag så mycket mer än med ett telefonsamtal, får bjuda på middag en annan gång.

i torsdags var det konferens, fredags begravning, lördag kosta outlet och idag renovering så full rulle.
    Som kvällsaktivitet på konferensen var det ölprovning som jag klarade genom att doppa tungspetsen, ingen som märkte att nivån i ölglasen inte sjönk (inbillar jag mig iaf). Lite svårare att förklara varför jag drack vatten till maten för vissa så skvallret är nog igång för fullt men det får de så gärna.
    Kan verkligen rekommendera outleten i Kosta hoppas jag inte jinxat något nu men kunde inte motstå att köpa 2 st PoP mammabyxor för sammanlagt 200 kr, gravida väninnan har samma storlek som mig så de kommer att fungera många månader. I börjarn hade jag ångest över att köpa något såhär tidigt men priset vann, fyndade även ett par plagg till glassbåten efter ok från maken

• Fru E

Blommis-jag kommer inte riktigt ihåg hur det var de andra färskförsöken men jag var rätt öm i magen efter äp men hade inte så mycket molvärk så att jag reagerade. Denna gången var det heller inte så distinkt utan kunde lika gärna vara något annat

Ninnis-drar en lättnadens suck över att det inte kommit mer jag har klarat mig med beigefärg än så länge har dock motsatsen till hård mage........sorry!

• Fru sy

Fru E: Låter som du haft en riktigt intensiv helg! Roligt att shoppa mammakläder, och vilket pris! Vi har faktiskt planerat in ett besök till Kosta Outlet om 2 veckor, jag behöver nya kläder och är framförallt på jakt efter en jacka som kommer funka med växande mage i vinter. Såg du nga fina jackor på PoP? Vi har ju bara typ 6 mil dit så vi tänkte chansa, kanske att man kan köpa lite julklappar där oxå

• Fru E

Fru Sy-tittade tyvärr inte så mycket på jackor men de hade många byxor, kjolar och toppar att välja på

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans