• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Sådär. Nu har jag ringt förlossningen. Tack för peppningar. Varför är jag så himla nervös när jag ska ringa sjukhuset? Är det den där kärringen på gyn som har skrämt mig så?

I alla fall: hon jag pratade med var hjälpsam och uppmuntrande. Så länge sammandragningarna inte är regelbundna och smärtsamma är det ingen fara. Däremot tycker hon att jag ska lämna urinprov till BM på måndag. Får se hur jag löser det logistiskt. Borde inte vara knepigare än ett sms till chefen om att jag kommer senare till jobbet.
    Om jag fortsätter vara orolig och undrar över mer är det bara att ringa och skulle jag bli riktigt orolig finns det möjlighet att komma in också.
    Som sagt, varför är jag alltid så himla nervös för att ringa?

Ska försöka ta mig upp ur min handlingsförlamning och slänga ihop den där långpannan nu.

• Villemoa

Ingen har tippat på idag, Blommis & Bruttan på imorrn dock Men, bebis kommer ikväll sa BM för jag har öppnat mig tre cm redan och hon retade tappen för att värkarna skulle komma igång ordentligt! De kommer inte skicka hem mig utan jag får vara kvar, ett rum har precis blivit ledigt. Det är liiite svårt att förstå att jag ska bli tvåbarnsmamma ikväll!! Och, jag längtar såå efter Moa!! *torkar tårarna*

• Villemoa

Duktiga Busan! Bra att du ringde Daa! Jädra gubbe att bara stövla in så där Blommis!! Jag skulle kommentera nåt mer men ni förlåter mig säkert

• Daa

Och så typiskt Puerto att komma en dag som ingen tippat på. 

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-11-13 16:51:01 följande:
    Duktiga Busan! Bra att du ringde Daa! Jädra gubbe att bara stövla in så där Blommis!! Jag skulle kommentera nåt mer men ni förlåter mig säkert

Nääääää det gör vi inte....ÖH!

HEJJA Puerto! HEJJA Villemoa!!!

• Daa

Ja, det var skönt. Det ante mig, men ändå skönt att få höra. Och det bästa var ju "Ring du bara om det är något."

Äntligen är långpannan med innehåll i ugnen, maken är tillbaka hemma och lagar mat och jag är nyduschad.

dfk skrev 2010-11-13 15:56:18 följande:
    Bra Daa, skönt att få lugnande besked!

• Aleta

Oj Villemoa! Fantastiskt!
    Och som sagt, det borde vi ha räknat ut att Puerto skulle välja en alldeles egen dag.

Blomman, vilken drummel! (Bra ord - hör du din drummel, vad gör du på vår tomt?)

Daa, bra att du ringde, hellre en gång för mycket.

• lanovia 08

Vad bra Daa att du ringde. Helt rätt! Förlossningen är till för att ringa till.
    Jag vet att jag hade jättesvårt för att ringa dit med frågor, för vaddå dit ringer man väl bara när vattnet har gått? Men de är jättebra och villiga att svara på alla möjliga frågor.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans