• Hattis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Snorkis - Grattis till fint rul Knulltrumpeter på det!

Och Snartis - grattis till KUB/NUPP som gått bra! En kick igen alltså! Vad roligt... Hoppas själv att jag får se något dylikt om exakt en månad!

Vickan - vitpepparkorn?

*Hattis smiter iväg till annan burk*

• Hattis

Snaily, har du fått ngn klartecken från TR om hur de vill göra?

• Hattis

Här drullar ytterligare en hårdmagad person in. Har hittills kört på mycket vätska, päron och torkade aprikoser samt ett litet hopp om att det helt enkelt ska (ha ha) lösa sig. Måste fråga er - vad sjutton är loppfrön? Är det krossade linfrön?

Läskigt med Astrid (f.ö. ett namn på min egen shortlist - så fint!) BS. Vilken syn... Men sådant händer ju och det är ju inte just DITT fel.

Grattis till VG Oupsie! Ha, där ser man....

Kraaaam PB! Du är saknad här vet du, vi tänker på dig när du inte har dykt upp. Hoppas att det blir ett bra möte imorgon.

Snyyyyyg väska Snorkis! Köpte just ett mullbär nyss, alltid trevligt med fräsch skinnväska.

September, var är du? Hur mår du? Jag mår lite mer illa nu, men än så länge så går det att tygla med youghurt och keso. Värre med tröttheten efter lunch, jag är såååå tröööööt. Känns som om det är som det ska vara, även om det är rätt tufft att må så på jobbet.

Nä, nu sängen. Kram och natti tråden!

• Hattis

Vilken fantastisk vit värld som är utanför!!! Jag blir alldeles lycklig bara av att titta ut genom fönstret. Men så behöver jag inte skotta heller...

Klockis - Å, hoppas hoppas, att aku kan vara ngt för dig nu då! Verkar ju helt klart värt att testa iaf

Snaily - Iiiih, vilket projekt! Grattis till maken! Och kan ni tänka er Enköping etc som temporär lösning så borde det finnas ngt att hyra tycker jag. Det löser sig!!!! Om du ser - berätta gärna hur det går med Tr.

Lappis - hänger på fuljuckdansen, vad f%¤(/&/¤)n. (Är f.ö. intresserad av hur F12-beöket avlöpte )

PB - Jag smälter totalt! Och nog är det smidigare öht med en liten hund, lättare att ta med sig, går fortare att motionera - vid scenariot hela familjen i influensa - den kan då göra vad den ska på tomten och lider inte av att inte få milslång promenad. Bor man som ni så är det väl idealiskt att ha en sådan

Nenne och Mopedvin - Jag trodde också att det var någon sorts uttryck för preferens av vinotinto vid korvmojen eller så

Snorkis - Aaah en märkesborste. Hm inget jag hört talas om, låter mycket intressant.

AM - Hoppas att du får en skön helg här hemma nu då. Det är säkert meningen

September - Håller alla tummar för att det ser bra ut på onsdag. Skönt att det sedan inte är så långt till NUPP. Jobbigt att du måste sitta och jobba nu, men tur att maken kunde komma hem iaf. Mina symtom varierar rätt mycket i styrka från dag till dag måste jag säga. I förrgår mådde jag rejält illa på jobbet och satt och kallsvettades. Idag känner jag nästan ingenting.

Jag tycker just nu att februari är den längsta månad jag varit med om, ljus och snö kom väldigt lägligt för mig, kändes innan som om jag vandrade runt i ett lätt illamående förstoppat oroligt slaskmörker, bah. Nu kan det bara bli ljusare ute iaf. Funderar allvarligt på att skaffa en kam eller något och bryta tänder till den 8 mars och NUPP. Det känns som en hel evighet till dess. Försöker att intala mig att symtom kan variera och att mina tankar spelar mig elaka spratt och att det inte är ngt att bry sig om. För det är det inte. Dör det nu så får jag ändå vänta ett bra tag innan det kommer att vara färdigt. Blöder jag inte innan 8 mars så kommer jag att hoppas. Mycket. Och kraschlanda hårt om det inte är som det ska.

• Hattis

Fy vad läskigt det lät PB! Vad skönt att ni är hemma oskadda. Jag har varit med om ngt med liknande dålig sikt och plötsligt underkylt regn. Så himla läskigt att inte se! Så läskigt att köra 30 på motorvägen och hela tiden vara rädd för att få sladd eller att en långtradare ska komma och mosa en bakifrån ändå för att man kör så långsamt och inte syns. Jag minns paniken att bara vilja komma därifrån.

Lappis - lät som en schysst valentinmiddag

Jag har lite ågren idag efter gårdagens lite större fest med sittande middag (50 pers) där jag körde grejen att inte neka alkohol (det serveras mig utan att fråga eftersom jag alltid vill ha vin). Smuttade ca två tsk skumpa, gick på toa och hällde ut två tredjedelar av glaset, maken bäglade i sig sin fördrink till det var en sjättedel kvar, vi bytte (obemärkt tror vi) glas, jag smuttade kanske tre tsk till, det fylldes på vitt vin två gånger i fördinkglaset som var ett champagneglas, jag skålade två gånger och tog då ca en tsk per tillfälle och kanske mellan diskreta byten till makens glas sammanlagt 1-2 matskedar max utöver det. Till det drack jag en ramlösa, ett och ett halvt glas läsk och åt massor av buffémat, hoppade förstås den gravade laxen, rostbiffen, parmaskinkan och osten, drack en kopp svart kaffe sedan. Maken påpekade att han sett att det minskat i mitt glas - som ju var ett smalt champagneglas. Han ligger och sussar nu, möjligen lite lätt bakis, det är absolut inte jag men jag mår ju lite illa och är jättetrött ändå.Har just svalt min pillercocktail som nu även innehåller järn på order av BM. Det är verkligen skit att vara gravid på alla sätt tycker jag och ändå har jag det (peppar peppar) inte på långt när så jobbigt som många här har haft. Jag önskar att jag vore sjöhäst. Tror att maken skulle klara både graviditet och förlossning mycket bättre.

• Hattis

Gathus hoppar in efter lite skidåkning

Parnassia - heeej! Knepiga läkare du har träffat på som ger helt olika budskap. Min förhoppning när jag träffar läkare är att jag ska få någon sorts resonemang/råd av medicinsk karaktär. De frågade inte om/när du äter socker/kolhydrater om du ammar? Är det någon idé att minska på det efter exvis kl. 15 eller är det helt egalt? Sådant kunde de väl resonera om kan man tycka. Jag tycker att du är jättestark som öht fixar ett nytt jobb med dessa nätter. Kram!

Kängu -heja - kör på både forskning och resa tycker jag

Ja, 1-2 msk + ca 4 tsk = tot över kvällen ca en halv dl vin var ju inget jag tog för att "fuska" utan för att dölja. Problemet är just att man har ju inte direkt ngt mätglas i munnen så jag VET ju inte precis hur mycket det var. Till allt detta hör att jag är en ytterst ocool nojare. Att vara noga är lättare sagt än gjort.

• Hattis

Iiih vad spännande med ett sådant objekt Lappis Jag skulle vara superexalterad om jag var i din situation! I vårt hus finns inget större än treor, suck. Jag känner mig låååångt ifrån hus, är impad av er som drar igång sådana projekt.

Apropå spännande, Sweet, har du testat eller tänker du göra det?   *nyfiken i en strut kan inte låta bli att fråga*

Ore - heja dig, hoppas att du hittar ngt jobb med vettig chef! Chefen är så himla viktig för arbetsglädjen, det går liksom inte att komma ifrån.

Da nojare är f.ö. rätt nojig även för listeria och ser till att salta maten ordentligt och ha någon form av dagligt intag av snälla magbakterier - a-fil, proviva, treviskapslar. Förutom att undvika högriskprodukterna.

Idag blev det pizza. Jag är helt hopplös! Men en härlig känsla att vara hungrig och vilja ha mat istället för att må illa. Vi får se hur jag ser ut till slut

• Hattis

Åh, vilken ljuvlig valp PB  

Lappis - men jisses, jag är väl sju år yngre än du och skulle vara glad om jag hade hälften så mycket energi som du. Få se nu, hur många gånger har jag tränat den senaste månaden inklusive sportiga friluftsaktiviteter hm, *tänker efter och tvingar mig att vara ärlig*, skulle säga typ, fem. Hanh? Skit med köer för övrigt. Har all förståelse för att ni vill ha ett yngre barn.

September - jag inbillar mig att salt biter på alla mikroorganismer  - ja allt levande f.ö., tänker på den där snigeln i, är det Toy Story?, som får salt på sig och liksom delvis upplöses. Tänk osmos. Här saltas det Inte för att det är så himla nyttigt med för mycket salt heller. Men alkohol är ju ett sorts gift också, så om man ser till att ha tillräckligt med alkohol i blodet hela tiden så borde jag kanske minska risken för listeria och toxoplasma
    Jag ligger efter dig, 8+6 idag och har Nupp-ul den 8 mars 11+5, rätt tidigt, vilket förvånar mig något.. Men de har helt nya maskiner där jag går, det går att urskilja en hel del detaljer på fotot från VULet som är taget 7+1 istället för att bara få ett foto på en svart fläck.

• Hattis

Heeej Oupsie! *vinkar*

September - du är inboxad

• Hattis

EA - med risk för att verka tjatig - OM du tänker kolla upp ngt med knasig cykel, särskilt efter MF - be om koll av prolaktinvärdena.

Trööött Hattis drar sig tillbaka.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!