• Hattis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Apropå förkylning så hade jag vansinnigt ont i halsen i lördags och tänkte ju tidigare (som jag skrev här) ta ett par alvedon. Men innan jag stoppar i mig ngt så ber jag alltid maken att kolla och delvis bestämma. Han snubblade (förstås) på det gamla alvedonlarmet från Aftonbladet och there we go, efter mycket om och men så tyckte han att det var ok att jag åt dem, men om han då ska vara så tveksam så struntade jag i dem, särskilt som de inte brukar hjälpa jätteeffektivt mot just halsont. Ytterligare ett skit med att vara gravid, jag hade velat ta både ipren, alvedon och mucoangin och nu blev det isbitar och sorbet. Blääääääääääääääääää. *snabbspolar 30 veckor*

• Hattis

Gliiiider in som hastigast, småsjuk och dödstrött och kommer inte att kunna hänga är sskt mycket närmaste veckorna. Måste ju hoppa in idag förstås för att se hur det har gått för September! och det har ju gått bra! Jättegrattis!

Snorkis - vad skönt att läkaren har greppat situationen! Och att du fick höra fantastiska hjärtljud

AM - vilken pärs med klänningen. Fixar hon det bra till slut ändå så kanske hon kan få lite gran för ändringen, det är ju ett rätt slitigt hantverk. Grattis till att det fixar sig och grattis till segern över mr Y!

Lappis - Jösses vad spännande med jobbet! Här är det tokstiltje och jag har inte hört ett dyft från jobbet jag sökte för en månad sedan.

Sweet - var är du

PB - härligt med ett livstecken! Krya på dig!

Oms - vink! Tyvärr tillhör jag inte ligan av datorproffs.

• Hattis

Piggelin - Stort grattis och hoppas att du har det riktigt bra nu

Oj vad jag ligger efter i semesterplanering, jag tycker inte att vintern alls ska ta slut, Telis - som svar på din fråga: JA! Så mycket jag orkar bör tilläggas. Funsiderar som bäst på vad jag kan tänkas orka i påsk. Sälen kanske...

AM - Vilken fantastisk fest! Det är inte utan att jag känner för att dra på mig en riktig blåsa och sätta upp håret *drömmer mig bort*

Lappis - jag blev så sugen på löjrom när jag såg att du skrivit om det att jag tvingade iväg maken för att köpa det bums Det är ju faktiskt en delikatess som jag får njuta av! Ha.

September - oj, ska ni hålla det hemligt ända till rul, det tänker inte jag göra om det blir bra siffror. Men så har jag inte råkat ut för det du har heller. Jag kan absolut tänka mig att det händer, men då vill jag nog att folk ska veta varför jag är ledsen ändå.

Sweet - Aha, där ser man, skönt att slippa noja hur som helst. Vet hur det är med konstiga 40+-cykler när man inte brukar ha dem, man blir ju galen!

Maxpuls - känns som om det var läääänge sedan jag var uppe i det men att det inte skulle vara så svårt att nå dit

Nä, nu får jag säga ajöken för ett tag. Natti alla

• Hattis

Har inte riktigt läst ikapp men förstått att det inte varit så muntert för Snartis, har jag missat hur det har gått eller har det fortfarande inte blivit någon klarhet i blåsljuden? Låter skitjobbigt.

Grattis till delmålet Mugglan, så skönt att läsa det du skriver.

Kul att se att blivande fru muffin varit här en del!

Spännande med sådant krympande köplatsnummer Lappis!!! Och med jobbet förstås. Förmåner i all ära, men det är banne mig kronor och ören som är viktiga i slutändan tycker jag.

Sötare hund vet jag knappt om jag har sett PB! Och ska den vara så långhårig så är det kanske lättast att dressera den till att gå på låda inomhus eller ngt

Jag hoppas att jag kommer att sova ngt öht inatt.  Brukar ju vara jättetrött men inte nu. Brukar vara lätt illamående men är det inte. Nupp-ul och KUB-resultat imorgon. Superhetsk dag på jobbet och två aktiviteter efter jobbet imorgon. Kommer rapportera ngn form av sinnesstämning här hur som helst tänker jag, men det blir nog sent (om jag inte mot förmodan lyckas få iväg en kortis med mobilen).

• Hattis

Hej hopp Lättad och början till glad Hattis tittar in!

Izzie - men hur är läget med dig då?

• Hattis

Ang barnkläder och bilbarnstolar har jag intet att tillföra men det kan ju komma att ändra sig...

Fick en jättebra BM som berättade och visade hela tiden, kändes jättetryggt. Och den sprattlade allt som sjutton den lille kepsen (har fått för mig att det är en han)!. Visade tummarna och händerna jättefint också.

Är tröööött och som vanligt lätt illamående men det kan ju inte jämföras med Sweet, jisses, jobba till 03!! Hoppas att du får vila lite snart.

BS, tror att maken var med i samma undersökning (inte ett  dugg konstigt, jag vet)

Frullan då, det låter verkligen som om det är på sin plats att du dyker upp imorgon. Ät ost och drick vin åt mig! 

• Hattis

God morgon tråden -ööööh. Har inte lyckats hitta annan frukost än äppelmos och suttit och läst alla brunchförslag *dreglar så att det är fara och färde för tangentbordet*

Grattis till jobet Lappis!!! Och vad skojsigt att ha brorsan så nära också. Blir ju himla finemangsing för eran lille/a när den kommer också, att ha nära till morbror och kusiner.

Har inte läst ikapp så mycket men lyckats notera något om glassbåtar för EA, spännande i så fall!

Ska just köpa ny mineralfoundation så superbt med så fantastiska tips! Vilken koll du har Snorkis! Hitttar jag inget annat så blir det nog ID ändå, det är den som tagit slut, men jag är inte helt nöjd med den, passar nog bättre för den med mindre torr hy.

Har börjat släppa bomben för viss släkt och vänner, kanske inte i den ordning vi tänkt oss men allt går inte att planera. Känns rätt bra. Händer det något nu så vill jag faktiskt att de flesta ska veta. Undantaget jobbet dock. Funderar på att släppa det i samband med att semesterönskemålen slutligt ska vara inlämnade.

Är det någon av er som har järnkoll på var gränsen går för semestergrundade föräldrapenning förresten? Jag får ju semesterdagar i förskott och vill ta ut så mycket som möjligt utan att bli återbetalningsskyldig på något sätt.

• Hattis

Hej hopp!

Snartis - fy sjutton vad jobbigt det låter, hoppas att du är bättre imorgon ändå!

AM - Stackars Livia

September - Kraaaam! Å, jag förstår att tiden kryper långsamt. Det tycker jag med, ska till min vanliga bm för att bara lyssna på hjärtat nästa gång och det är nästan en hel månad till dess. Låååångt tycker jag. Idag när det är en dag då jag mår bättre så tycker jag att jag bara har blivit lite tjock och att det nog inte alls finns något som växer i magen. Baaaaah.

BS - kom bara att tänka på att om du som jag tappar grejer, typ smink, så är ju mineralsmink kanoners, redan pulvriserat och inte läcker det så mycket heller även om locket är av eftersom det är ett inre lock med småhål i som sitter fast.

Izzie - vi ligger ju verkligen jättenära i BF-datum! Jag går in i vecka 14 på onsdag. Hoppas att du får må lagom mycket bättre snart! Lagom = som du vill.

Lappis - iiih vad rörigt och häftigt med lägenheterna! Lycka till i er jakt på grannen!  

Äggmacka - något jag bara måste ha! Med Kalles kaviar. Att försöka ge upp/minska på mjukt bröd - ha! Så bra har det gått Och när jag äter och äter så tänker jag att jag är säkert skengravid och har bara vant mig och äter av bara farten för att jag vant mig. Det har ju varit så tidigare. Och kilona är kvar.... Ja, ja, bara det nu blir en bebis nu så får jag väl köpa nya kläder sen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!