• Hattis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Stor kram till Snorkis! Det måste kännas som en hård känga i mellangärdet att läsa en sådan artikel. Litet tips bara om du läser - det är oftast bättre att vänta med att maila tills man har lugnat ned sig, skrivna ord kan se väldigt hårda och anklagande ut och det är lätt att skriva sådant som man sedan ångrar. Nog för att sådan mailångest inte är någonting alls i jämförelse med hur det måste kännas att läsa artikeln, men det kanske är bäst att vänta ett tag. 

• Hattis

Smint - hoppas att din mamma kryar på sig! Läskig insikt, att ens föräldrar blir äldre och att det, faktiskt, verkligen är skönt att ha dem kvar. (Tänker särskilt på dig AM).

Snigeln - men ynglisen då!! Har absolut noll råd att ge. Knepigt med kosten, det måste vara så svårt att komma ihåg. Det känns som om det är väldigt mycket som innehåller mjölkprotein och ägg...

Gaah, vad mycket jag har att läsa ikapp, får fortsätta vid annat tillfälle.

• Hattis

Jättebra skrivning AM!

Apropå det så tycker jag att det är kanon att vi diskuterar jubileet på Vickans blogg och inte här.

Vickan - jag tror att jag lyckades ta mig förbi det där på fb genom att stänga fönstret när det låste sig för alternativ jag inte vill ha vid meddelandeutskick, logga in  igen och klicka in mig på ett meddelande (ok, lätt obegriplig beskrivning ). Men vem vet, snart kanske krångelmeddelandedistributionen fångar mig. Grattis också förstås.

Och grattis till Lappis, härligt att det går åt rätt håll!!!

Vink vink September!  Kul att se dig här!

Sommaren närmar sig med stormsteg, maken är liite tveksam till att flyga iväg någonstans. Och jag är lite tveksam till om jag orkar. Ngn som vet om det är lugnt att ta flygstol till Kroatien och boka hotell på plats? Eller brukar det vara för fullt för det under sommaren?

• Hattis

Jag hoppas för övrigt att det inte är jag som är den andra personen som rekommenderat, jag försökte se om det gick att se hur rekommendationen såg ut och jag kan ha kommit åt den! Men jag såg inte att den ändrade antal då.

• Hattis

Hepp!

Har fått bekräftat att Kepsens hjärta slår som det ska och att han (den...) rör på sig. FLAORFF låter det allt som oftast när K slår volter i allt sitt fostervatten när stackars BM ska försöka få in bra hörbarhet på hjärtljuden. Det lilla livet tycks nu ligga helt omsluten av moderkakan och jag har inte kännt några fosterrörelser alls på ett par veckor. Tack och lov för ultraljud när det först känns små killekillsparkar flera gånger om dagen varje dag för att avta allt mer och sedan utebli.

I-landsproblem, minst tre skojiga fester på G med klädnivå kavaj i sommar och endast EN klänning som jag kan ha. Det rycker starkt i shoppingtarmen. Ni som har lyckats hitta fina partymammaklänningar och länkat till dem och har ngn länk kvar i minnet kanske kan slänga fram dem igen?

Mugglan - jais, var det inte så vi försökte peppa för ngra månader sedan, att det var precis så här det skulle bli... Kan tänka mig att det är ruggigt tungt, jag känner mig som en boll i v 22 med en enling...

Snigeln - å, har du haft barfotapremiär!?! Det är ett sommartecken om något. Måste testas snaaart, nuuu. All lycka med Ynglas vikt, kram!

AM - schysst frisyr! Ser absolut ut att passa på dig! Men man kan ju aldrig räkna med att ens eget hår kommer att falla som modellens. Fast en lugg växer ju ut till en halvlång lugg rätt fort om du ångrar dig.

Jag som gärna är lite hemlig skulle förstås uppskatta ett stängt forum.

• Hattis

Snorkis - Härligt med en Leffelina som växer och mår bra!  Läskigt däremot med blindtarmsmisstankar :-0 Den läkare som ni ska träffa borde ju verkligen ha förståelse för hur du/ni känner. Håller alla tummar för att det ska kännas bra på måndag!

• Hattis

Tackar för alla länktips! Jag är lite nervös över att ha beställt en klänning, jag har inte beställt kläder på postorder sedan i högstadiet och då blev det helt misslyckat.

Det låter verkligen som om du har haft en kanonpåsk PB!

Oj Snartis, G-kupa! Har själv gått från mindre B till större B/ mindre C så här klaras penntricket av fortfarande.

Sweet - min erfarenhet av viss antihistamin är att man kan bli argsint också (vet emellertid inte om det verkligen kan vara så). Så att ta dem på kvällen är nog bäst.

• Hattis

Grattis Mugglan med familj! Så skönt att det fick bli en bra förlossning också. Och så underbart det låter.

Porchez - Håller med BS. Hoppas att du får en jättetrevlig kväll!

Efter en trevlig helginledning hos vänner igår (har äääntligen inlett grillsäsongen!)  blev det plötsligt onsdag imorse och lite kultur och Quarneval på det. Nu lite fix inför att gå ut och ta ett glas.

Någon som vet bra ställen som fixar goda alkoholfria drinkar?

• Hattis

Tjoppilopp! Så han kom trea den söte Eric, det var väl kul, (har varit för social för att titta på tävlingen men sneglade på halva omröstningen). Det blir intressant att se hur de ordnar det i Baku, om tävlingen ska starta kl. 21.00 CET vad blir det där? I bästa fall kl. 00.00 skulle jag tippa utan att fusksurfkolla.

September - lider med dig   Jag går också sönder där ibland. Äter du järntillskott? Min lösning som kanske inte är att rekommendera är att bara ta en magsnäll Hemofertablett per dag fem gånger i veckan och vara jäkligt noga med att inte dricka kaffe, te eller mjölkprodukter i nära anslutning till det och försöka kompensera det låga järntillskottet med leverpastej, jordgubbar och apelsinjuice. Det beror förstås på hur ens depåer och hb ser ut. Mina depåer var helt ok och HB:t 120 så det är ju inte så farligt. Annars försöker jag äta ett moget päron och dricka mycket varje dag. Jag märker stor skillnad när jag fuskat några dagar = Blod! Så är det lättare om man kutar rygg och försöker få upp fötterna på en pall eller helt enkelt dra upp knäna när man man väl sitter där. Och kankse hålla emot med en kudde på magen. Tips även vid snitt! Men det har du säkert redan koll på.

• Hattis

Härligt att vara hemma och dricka champagne med tvillingarna Muggles (Jag vill också ha...) Moa är ju för härlig. Det är klart att det är tufft för storasyskonet också när det kommer TVÅ små som man måste dela uppmärksamheten med.

AM - Högl är ett uuuunderbart märke - snyggt och skönt och inte varje dag man ser det på folk på stan. Har fått massor av komplimanger för ett par skor som i och för sig är rätt klassiska men så snygga. Och sköna! För er som har strl 37 - 37,5 så kan ni ju alltid titta in på www.provskor.se som har Högl och andra kvalitetsmärken till superpris.

BS - sköönt ändå att du börjar bli av med magsjukan, fy sjutton.

Porchez - fy fabian också för huvudvärk gaah. Det suger verkligen att ha ont.

Om jag ska gnälla lite så har jag sabla ont i korsryggen både när jag går, står, sitter och ligger. Och om det är så här nu, hur blir det då om ett par månader...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!