• Hattis

Välkomna till Tivoli Empatia!

snaily skrev 2011-06-18 18:39:57 följande:
    Förresten - jag har det BÄSTA receptet på tigerräkor!

1. Skriv upp det på din inköpslista
    2. Läs den här länken www.wwf.se/source.php/1195494/Projekt%20tiger...
    3. Gå till din matvaruaffär och köp något annat

Ja, jag veeeeet att jag är skitjobbig och att ni tycker att jag kan hålla mina helylliga pekpinnar för mig själv, men näe, inte den här gången.

(För övrigt rekommenderar jag WWFs fiskguide till alla som inte redan har den i plånboken!)

*miljömuppen går iväg för att dricka lite - icke-ekologiskt! rödvin*
    Like!

Du är inte skitjobbig. Vi behöver ju inte ha värsta miljödebatten här men det skadar inte med uppdaterad input. Jag kommer ihåg att Coop lanserade ekologiska jäteräkor och trodde i min enfald att det nu fanns alternativ men så är det alltså inte. Knepigt att det inte finns någon extra skatt att lägga på sådant, liksom det finns på tobak och bensin. Svårare med livsmedel förstås.
  • Hattis

Sorry Nenne, pajade visst din sida med gula gubbar! Kan trösta dig med att innan jag klampade in här så tyckte jag att den var jättefin!

BS - Å vad arg och ledsen jag blir att de där killarna betett sig så! Det där är så himla läskigt tycker jag, här försöker man sätta barn till världen och så är de elaka mot varandra! Så svårt att välja dagis och skola osv när så mycket beror på slump. En del kan man ju kolla själv förstås, handlingsplaner mot mobbning etc, men även om det ser bra ut på papperet och man får en bra känsla så är det ju knappast någon garanti.

Snaily - Ynglisen då! Hoppas att MVC-sköterskan blir nöjd nu då. Och Ynglisen också.

EA - oj en Buster! Buster=BUSigTERrier? Vad kul!

September - du har alltså fått rådet att inte bada i varma insjöar pga svampen   Jag var ute och kände på vattnet idag i en halvstor sjö, inte riktigt 20 grader varmt men inte heller långt ifrån enligt min stortå. Trodde att det skulle vara bra mycket kallare efter den här veckan. Jag har *peppar peppar* inte haft svamp de senaste månaderna och vill inte riskera det heller. Det lutar åt att det får bli havsbad i sommar då, hoppas att saltet i havet ser till att det inte blir gynnsamt för några svampar eller sporer, fy 17!

Har så smått börjat kliva in i Försäkringskassans föräldrapenningsdjungel med maschete och tar mig långsamt framåt. Jag tycker att det borde vara asenkelt för mig som är anställd och jobbar 100% men så känns det inte riktigt. Tänk då om jag jobbade deltid och hade ett litet företag vid sidan om! Vågar inte ens tänka tanken på hur krångligt det skulle vara. Isch vilken byråkrati. Men, men, många dagar är det ändå jämförelsevis med andra länder så det är väl inte så mycket att gnälla om egentligen.

• Hattis

Hej alla vilken sommar det börjar bli Är hemma och packar om för lite mer semester. 

Har bara smygläst från mobilen och säger kram! och grattis igen till Snorkis och go for it när det gäller drömboende för Porchez!

Tzatziki är en höjdare till Halloumi.

Ha en fantastisk semester alla!

• Hattis

Här kommer ett litet livstecken av få, tittar nog in mer efter semestern. Här är allt något sånär lugnt förutom att jag då och då inbillar mig att jag läcker liiiite liiiite fostervatten, BM trodde inte det. Jag tänker hur som helst inte bada ngt öht ifall att. Nu känns det bra iaf och fosterrörelser varje dag. Vill mest önska alla en härlig sommar  Kram på er!!!

• Hattis

Hej på er!

Jag vill OCKSÅ vara med i viktklubben här när väl bebisen tittat ut, kanske inte så lämpligt med LCHF om jag lyckas amma iofs? Har inte någon större lust att skicka någon klänningsbild till galleriet, känner mig som en annan val... Ja, ja, det får det vara värt. Men jag kan liksom inte skylla allt på graviditeten

Tack för support September, jag känner att det har lugnat ned sig efter att jag har varit uppmärkssam. Tror att jag inbillar mig. Hoppas att de eländiga svamparna eller vad det nu är har lämnat dig nu när det är dags för semester och allting.

Snartis - jag tycker inte att du behöver känna stress över att inte ha boat så mycket åt lillebror, här kommer det nog inte att fixas ordentligt förrän nästa år - vi bor inte så stort och tror att vi kommer ha större nytta av arbetsrummet i höst än vad bebisen kommer att ha. Den (han???) får sova i vårt rum och vara där vi är helt enkelt. Skötbord på tvättmaskinen. Göra lite plats i en låda för babykläder.

Nähä, nu ville maken ha datorn. Tjipp!

• Hattis

Här kommer en som är uppslukad av semester och har tröttsvullna fötter! Tittar bara in för att säga att allt är ok. Kram på er!

• Hattis

Kram till Porchez! Och till Lappis! Fy farao för all väntan!

Detta väntande verkar många ha gemensamt, hur länge kan man vara öppen 4 cm egentligen? Det är ruggigt spännande iaf Snartis! Hoppas på besked att den lille är ute nästa gång jag kikar in här!

September - ska du fortsätta med Fragminet ända tills förlossningen, jisses! Ska maila min gyn som kommer tillbaka från semestern på måndag om hur länge jag ska fortsätta med mina ynkliga Trombyl, BM trodde att jag skulle sluta ca v. 36 men kunde förstås inte ge konkret besked om utsättning.

BS - Men vilka klåpare till hantverkare! Det låter nästan lite farligt. Jaga dem med blåslampa!

Cicci - vilket bröllop!!! Vigsel i grekisk solnedgång på sommaren, det låter hur vackert som helst. Inte för inte som Mama Mia-musikalen/filmen utspelas där...

Trädgård - om man fortfarande inte har fixat till balkongen, är man sen då? Men vi har ju liksom knappt varit hemma på hela sommaren.

Här har shoppats inför BF, gissar att jag inte kommer att vara på topp om några veckor så det känns skönt att ha en del fixat. Jag kände mig för första gången lite sådär förväntansfull och glad, fånigt nog köpandes barnolja och blöjor för 3-5 kilosar. När vi skaffade barnvagn tyckte jag mest att det var ett nödvändigt ont och en stor tingest som kommer att skratta mig rakt i ansiktet om det inte kommer ut något levande den här gången. Men det är en viss skillnad att gå över 30 veckor och tidigare inte ens passerat 15. Det börjar bli hög tid att inse att vi nog ska bli föräldrar.

• Hattis

Men vad ser jag, fortfarande inget trots 4 cm (eller kanske mer!) för Snartis *gapande gubbe*

Tjenixen Oupsie, i förmiddags var du minsann uppe på Cicci-nivå med smileys tror jag Hm, jag tror att alla klarar sig utmärkt utan bild... Vagnen bidde en Teutonia iaf. Testade en kompis vagn med icke svängbara hjul och det kändes alldeles för tungt.

I casa Hattis har det ätits hämtpizza så magen är nu full av både pizza och bebis vilket känns minst sagt späckat. Och pizzan är ju så himla salt så jag måste dricka hur mycket som helst nu. Ska strax gå och lägga mig och lär väl få börja springa på toa redan om ngn timme eller så. Som man bäddar får man ligga.

God natt på er!. Jag tänker förresten vara smygläsare i er viktminskningstråd när jag hinner, bara så att ni vet!

• Hattis

Kraam till Lappis! Så nervöst och frustrerande att inte kanske inte få något beske alls på veckor.

Cicci - Här är en till som lyckats spräcka kjol. På jobbet. En gång nyss och en gång enbart nygravid för ett par år sedan. Vad man känner sig fånig! Kan knappt tro att du lyckats med ngt dylikt iofs, men säger du det så....

Nu - hänga tvätt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!