Välkomna till Tivoli Empatia!
Å, hoppas att biverkningarna går över för henne OMS! Håller tummar och annat för det. Kram!
Å, hoppas att biverkningarna går över för henne OMS! Håller tummar och annat för det. Kram!
Hepp Izzie, jag går in i v 18 idag och har också RUL efter påsk! Får se om vi får ännu mer lika BF då. Tycker mig ha känt fosterrörelser (myyyyycket oregelbundet, flera dagar emellan). Ser verkligen fram emot RUL och sedan "bara" två veckor till nästa mvc-kontroll, efter det får jag hålla mig i skinnet i en månad men det ska väl gå om Kepsen vill sparka runt lite ordentligt.
Vad jättekul med nytt jobb Porchez! Själv hörde jag aldrig från det som jag sökte, och nu chillar jag om vi säger som så....
Vickan - gillar hon inte odling? Det är ju annars läge för en skojigare typ av planta eller så som man kan ha inne ett tag och sedan sätta ut.
Tjolahopp! Tänk, är det redan odlingsdags?!!! Jag har i princip glömt att jag har en balkong, får se nästa vecka om det blir bortåt 17 plusgrader som utlovats enligt ett rykte på jobbet, då kanske jag upptäcker att det faktiskt finns något bakom den där balkongdörren. Jag gillar att ha en del ätbara saker (läs: smultron, jordgubbar och örtkryddor) därute .
Snorkis - å vad det verkligen känns som om andras graviditeter går blixtsnabbt medans ens egen sniglar sig fram (ursäkta Saily ) Och vilken koll du har, visst skaffade jag ett mullbär men jag är inte särskilt insatt i modell och läder. En liten svart krokotyp är det.
PB - Vad skönt att ha fått veta att det är något som går över! Jag tycker förstås att det låter hur jobbigt som helst ändå, men vetskapen om att det finns ett slut på det lugnade mig iaf. Kram!
Ojsan BS, ur askan i elden kanske då - sovmorgon som ev, blir barnvaktsnatt. Lite för spännande med BF-datumet om man vill sova förstås.
Mugglan - hoppas att ontet är övergående *blåser bort det allt vad jag kan*
Dagens Hattisgnäll - precis när jag trodde att min eländiga förkylning gått över så har jag fått ont i halsen. Blääää. Det är alltid så det brukar börja för mig så det är väl ett nytt eländesvirus som har invaderat mig innan jag har kunnat kasta ut det gamla. Ska nog försöka göra det bästa av situationen - sova. Har inte gått så bra senaste veckan. Wish me luck.
Snorkis - Aaaj, det där lät inget vidare. Min ryggvärk verkar vara en västanfläkt i jämförelse (känns inte alls i vissa lägen) och jag hoppas att det så ska förbli.
Tinga - Jag är ruggigt impad av ditt macaronbak! Det verkar inte helt lätt. Jag skulle inte ge mig på allt krångel eftersom jag nog inte heller har smakat riktiga hembakta, utan supertorra jättesöta saker som i och för sig såg trevliga ut.
September - Japp, RUL på G (sent sådant) på tisdag. Det blev lite sent för att påsken kom emellan och den superduktiga ULBM var lite fullbokad innan. Vad skönt med hjärtljudskoll
Mugglan - heja heja! Så skönt att höra att allt går bra
Igår var det faktiskt onsdag för första gången på flera veckor Efter jobbet idag traskade jag och maken omkring i solen och fick riktiga vårkänslor, jag mår inte illa, tycker att jag känner av Kepsen ibland och har ju livmodern i framvägg så jag kommer inte att känna av honom???? den heller. (Inbillar mig att det är en keps med snopp av outgrundlig anledning).
Alltså onsdag igår och promenad efter jobbet idag, vi har inte ägnat oss åt några exibitionistiska övningar
Hepp! Här sitter jag INOMHUS! Men björkpollena har tagit ett stadigt tag om min näsa så det känns skönt att slippa snora för en stund. Har annars hittills haft en härlig påsk med mycket sol, familj, vänner och god mat (även om jag har fått avstå en del god mat förstås, tur att man gillar sill!).
Ingen mer rapport från EA, antar att det betyder att det är så pass dystert som det verkade.
Snartis - Fy sjutton, förstår att du är orolig Tur att de verkar kolla ordentlig iaf. Kram!
Snorkis - känner att jag nog inte borde svara, jag blev bjuden på en sallad med lite fetaost i i lördags och jag hade samma dag förklarat för den personen som handlade till salladen att jag bara äter pastöriserad fetaost men jag kom aldrig åt att kolla förpackningen och kontrollfrågade inte. Men jag skulle nog avstå från getostcremefraichen eftersom det står att det är 12 % getost i den och det spelar ju ingen roll om getost är pastöriserad eller ej, den ska man ju inte äta ändå. MEN obs obs obs jag är ju knappast expert på detta utan hyggligt irrationellt nojig (vilket du ser om du läser ihop detta stycke). Kanske kan man koka den och ha den som sås? Det skulle jag nog våga. Efterlyser mer input!
September - jag håller med Tinga att Canesten känns bättre. Jag har fått höra att både Canesten och Pevaryl är helt ok att använda som gravid och jag har använt båda sorterna många gånger, men man ska inte använda införingshylsan till vagitorierna. Om du sedan råkar ut för svamp efter graviditeten så be om att få fluconazol istället, bättre för slemhinnorna. Det kan man emellertid inte ta när man är gravid (vet ej hur det är vid amning.)
Men vad skit att du ska behöva ha så ont Snartis! Man vill ju förstås gärna veta vad protein i urin tyder på, skönt att det inte var hf iaf. Hoppas att du kan ta det lugnt nu och bli lite ompysslad.
Tillbaka efter RUL som gick bra Det känns såå skönt. Kepsen snodde runt och sparkade och vi fick flera bilder, bl.a. en bild på ett par urgulliga fötter! Känns bra också att det verkligen syndes hur den boxade och sparkade för fullt på moderkakan utan att jag kände någonting. Det gör alltså inget om jag inte känner någonting *intalar mig själv detta ordentligt* Nu är det outat för chefen också som blev lätt häpen när han fick beskedet att jag är i vecka 20 "men det syns ju inte alls!" och det gör det ju inte heller. Jag ser bara tjock ut. Men det har ju underlättat hemlighållandet iaf! Så beror det ju lite på hur man klär sig också.
September, jag har för mig att du har svarat tidigare, men hur länge ska du ta heparin/Fragmin? Har fått förnyat Trombylrecept efter mailförfrågan hos min gyn, men inget svar på mailet! Jag hämtade ut medicinen idag iaf och antar att jag ska fortsätta ta den. Det är ju rätt svagt blodförtunnande, så det känns inte som om det kan vara hela världen iofs.
Mugglan - det känns som om det blir mer och mer spännande för varje dag! (förstås!) Hoppas att de håller sig där inne ett tag till.
Telis - kan relatera till skidåkningen när man varit utan den i ett par år - det måste kännas härligt! Bara att vara i fjällen är fantastiskt och jag saknar det enormt om jag inte får tillfälle att åka upp något år.
MSW - vecka 12 - det här med att andras graviditeter går fortare stämmer på dig med tycker jag! Fast du berättade väl inte direkt har jag för mig...
Tinga - jeeezes vilken tidig morgon! Å, jag har VARIT löpare och planerar att bli det igen efter att Kepsen tittat ut. Nu däremot känner jag mig duktig när jag orkar cykla, även kortare sträckor.
synTes förstås
Nämen hej mrs B! Long time no see, kul att se dig här
Verkar som om jag har missat Kokisen, vinkar i alla fall!
Dagis - känns avlägset, så även kontakter med Försäkringskassan, och förlossning. Börjar däremot förstå att det är dags för mammakläder.
Snorkis - härligt med en solskenshistoria! Jag har en känsla av att man får höra alldeles för få sådana och oproportionerligt mycket elände, särskilt om man varit med om en del elände själv. Ang. kön - jag har fått för mig att det är lite osäkert om man får besked om en flicka, men efter RUL med en mycket erfaren BM som konstant berättade vad hon såg sade att hon alltid tyckte att det var helt självklart vad det är för kön - så länge fostret behagar visa upp dessa delar. Ni borde väl ha en bra chans till "nästanfacit" vid TUL?
Jag och maken såg varandra i ögonen efter att BM frågat om vi ville veta ("Nej!" Men å vad svårt det var ändå att inte tjuvkika!) under tiden hon kollade in delar där det skulle kunna synas.
Var är Lappis? Ute och reser? Fullt upp på nya jobbet?
Klädde mig alldeles för kallt imorse, travade iväg till jobbet utan någon som helst jacka utan bara en kofta. Lite väl kyligt redan då och uschligt kallt när jag skulle bege mig hem någon gång efter 18-tiden. Brrr! Dags att fixa en kopp te.