Välkomna till Tivoli Empatia!
Porchez - det är säkert alla hus utom det vi köpte, som inte går upp så mycket i pris. Känner mig lite nedslagen att det är så många lägenheter med likadan design ute till försäljning i vårt område. Men vi får väl lita på att mäklaren satt ett skäligt pris. Visning nästa helg. Tills dess får vi våndas.
Muggles - heja A&B, hoppas de kommer innan det blir för jobbigt för dig. Känner igen det där med ångest över att lägga sig, även om jag inte alls hade det lika tungt som du.
AM - skönt med fräsch förvaring. Vår blev jättevit och tom när maken röjde och vi skaffade nya lådor. Ekar tomt!
Just nu massor som händer på jobbet, bra och dåligt. Chefen som varit kanonbra har blivit "tvångsförflyttad" snett uppåt, eller nåt sånt. Urtråkigt och de flesta tappade luften lite av detta (inklusive han själv som ställt in sig på att hjälpa oss bli etablerade i koncernen). Det kom ju så plötsligt med, som brukligt i amerikanska företag. Känner mig besviken eftersom det kändes som att jag kunde lärt mig massor av honom, och han var villig att leda oss framåt. Och nu blir det ny interim vd igen iväntan på någon inhemsk och förhoppningsvis mer permanent lösning.
Genomgår min första budgetplanering och revision från kunder, samtidigt med fixning av lägenheten. Urk - måste allt hända samtidigt!
När detta är över och innan flyttruschen börjar vill jag får gå på brunch, picknick eller kvällsdejt! Finns det någon 5-årsfestkommitté (hur det nu stavas)?