Välkomna till Tivoli Empatia!
Nu är det förresten sålt. 120k över utgångsbud - är inte förvånad att upptäcka att det var två tanter som budade. Vi är rätt nöjda ändå - marknaden känns inte på topp , och med stort utbud just nu.
Nu är det förresten sålt. 120k över utgångsbud - är inte förvånad att upptäcka att det var två tanter som budade. Vi är rätt nöjda ändå - marknaden känns inte på topp , och med stort utbud just nu.
FruE - en hög kramar och solsken plus extra ficklampa för att ljusa upp din tillvaro!
Grattis bästa Muggles-familjen! Blev det på fredag 13e eller senare? Två tjejer - vilken tjejliga!
Mopedvin - tror nog att de plattänger som man kan locka med är lite rundade i kanterna. I alla fall är min det. Det brukar stå på om de är avsedda för det ena eller andra.
Kanske borde kolla någon video. Snurrar bara på och vissa dagar går det smidigt, och andra som idag blir det bara trassel. Oftast bra dagar förstås.
Piggelin - surt med fåtöljen! Lite sån oro som får oss att spara gamla fula köksbordet fastän vi lovat oss själva nytt o fint när vi flyttar. Det verkar ju vara så spännande och se vad som händer när man ritar på saker, ristar på skåp, bankar på golv etc. för att inte tala om knivar o saxar då...
Telis - du som packat många kök nu då - vad är bästa packmaterialet? Tidningar eller silkepapper eller vad? Taktik?
Oupsie - har ni inte flyttat ännu? När går lasset? Förstod att du fortfarande packar lådor.
BS - otäckt med sprucken trumhinna! Då blir det inget bad på ett tag då. Eller kör man fetvadd och öronproppar eller nåt?
Tinga - grattis till väl genomfört lopp! Och en mysig tivolidag! kan tänka mig att maken o Mindre skulle röja loss rejält, de som inte tycks bli åksjuka. En annan får ägna sig åt glass o popcorn.
Det verkade också som ni fick era stolar omlackerade billigt. Har ni lackat om större saker och har en ungefärlig kostnad? (Vi funderar på ett gammalt matsalsbord från mormor, men det behöver ny färg. Maken funderar förstås på en egen spruta som även kan används till alla golvlister.)
Barnstolar - vi har antilop, och Mindre satte sig på en vanlig (och nu mer väldigt fläckig stol) när hon kände sig stor nog. Men så har vi ju spinkiga barn som inte fått problem med utrymmet.
Och vad gäller spinkiga barn så fick vi smala byxor från Name It /Exit eller vad de nu heter. Lilleman fick aldrig på sig dem då han varit knubbigare om magen än storasyster.
Och nu är storasyster så stor att hon fått en säng "utan staket". Fattas bara ett blad som sänghimmel som hon sett på IKEA. Vi väntade avsiktligt tills hon själv började efterfråga sån säng och hittills har det gått fint. Men det kommer väl bakslag och nattliga hyss så småningom med.
Jobbmotivation = 0. Vill bara planera husflytt och trädgård. Suck! 1 dryg månad kvar.
Sitter också och ler Mugglan - det låter så mysigt. Och jag kände mig också så mycket säkrare med barn nr två. Och han var mycket lugnare och sov mycket mer. Om det var hans personlighet eller berodde på mig/oss lämnar jag obesvarat.
Makulatorpapper - måste kolla. Till finglasen har jag nästan alla kartonger kvar. Men övrig servis och finsaker kan ju vara bra att få packat i något bra.
Vad gäller solkräm så använder vi Vichy för barn, men jag skulle vilja övergå till Proderm som maken och jag anser vara det enda som håller vid mycket bad o svett.
Fast jag har faktiskt ingen aning om vad de innehåller för ämnen. (Jag som brukar kunna bli prickig av vissa solkrämer har inte blivit det av Proderm, och den håller hela dagen känns det som, även vid långa dyk i tropiska vatten.)
BS - vad gäller ilande tand så försök få den fluorpenslad hos tandläkaren, om de inte hittar något riktigt fel. Den kanske bara är nött och känslig? Jag får lite fluor på vid besök, o använder Sensitive-tandkräm. Sen märker jag att det ilar mer om jag ätit mycket godis. Straffet månne?
Mugglan - vi har precis gjort oss av med vår sjal, tyvärr.
Oupsie - skönt att du får hjälp med uppackandet. Då fick jag i alla fall svar på frågan när flytten går/gick.
Hur många kartonger gick det åt? Hur stort hade ni innan? Någon har angett ett riktvärde på 1 kartong / m2. Vet inte om det stämmer.
Snorkis - vilka idiotiska läkare ni råkar på! Hoppas du får må bra nu och att ni får hem en pigg o kry leffelina om lagom lång tid.
MSW - jobbkoma - har för mycket att göra för att veta var jag ska börja... och lusten har gömt sig.
För o dra igång en OT diskussion utöver flyttning så får ni gärna lista fler tips på leverantörer av badrumsgrejor/kakel,
hantverkare kök-badrum-klinkergolv med värme,
markarbeten (drömmer om att bygga mur och jämna ut gräsmattan),
pyrolysugn? (maken är intresserad)
trädgårdskonsult (lyx, jag vet men drömma går ju)
sajter att surfa matbord/stolar, vägglampor
Tänk om plånboken inte hade någon gräns...
Tack Telis! Golvpapp har jag funderat på faktiskt. Maken tycker att vi placerar ett par bärare inne utan skor och ett gäng ute med skor. Men kartongstaplar kan ju också repa.