Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Välkomna till Tivoli Empatia!

Oj, men så bra det låter med drömförlossning! Och vilken tur att havandeskapsförgiftningen upptäcktes.

• start september

AM,

du opererade ju åderbråck för ett tag sen. Är du nöjd? I denna graviditet har jag fått mycket i tillägg till de jag redan hade, så nu är benen under all kritik. För att inte deppa ihop försöker jag tänka lite framåt och jag sparade länken till det ställe du var på och har läst lite nu. Kan du rekommendera det?

Jag är ju opererad i ena benet med gammal teknik för kanske åtta år sedan och det mesta kom ju tillbaka dessvärre så prognosen är väl sådär för att allt ska försvinna, men jag måste försöka.

• start september

Ni som använt Laktulos som gravida, hur snabbt märkte ni effekt? Jag har nu resignerat, förra gången räckte det bra med loppfrön och kiwi men nu funkar det inte längre. Det är för kämpigt och jag går sönder i öppningen så det måste bli lättare. Än så länge är jag bara gasig.

• start september

Oj, vad spännande att Moa ska få ses småtjejerna! Är ni på Neo och hur mår alla?  Hur stora var de till slut -    stämde viktuppskattningen?

Hoppas på att Lactuloset ska funka för mig också, ett drygt dygn nu och mest gaser och fortsatt jobbigt. Men jag ger det några dar till.  

• start september

Tack Hattis för sympati. Det är inte kul när det blir så här. I komibination med svampinfektionen jag hade drig man sig för att gå på toa generellt dessutom. Nu hoppas jag att den har lagt sig peppar peppar och så får man ta tag i detta nu.

Jag tar Niferex varje dag, trots det låg jag lite för lågt förra graviditeten så jag började typ v 17 denna gång och
    räknar med att fortsätta. Jag tål dem bra annars, och tar med juice innan lägggning och passar noga 2 timmar efter kaffe och mjölk. Och glass vilket är tråkigt eftersom det är makens kv'ällsoffsnacks.  Funkar inte Laktulosen får jag nog testa Blutsaft istället men vet inte om det ger samma effekt. Ska fråga BM på fredag. Depåerna var bra i v 10, men jag vet att jag lätt hamnar ner mot 105-110 och det är inte så kul.

Broccoli och jordgubbar är mina stora beroenden dessutom...

• start september

Tack AM för svar. Jag förstår känslan av löpande band. Men det låter ändå bra att du blev nöjd med det som gjordes.  Att få perfekta ben för all framtid har jag ingen förhoppning om, men jag skulle vilja känna mig ok med kortare kjolar utan leggings och det har inte hänt de sista åren. Jag har kassa anlag, båda föräldrarna opererades tidigt, mamma vara bara 19 och hon levde supersunt utan övervikt och det var ändå illa .

Denna sommar blir det stödstrumpor och långkjolar och sen får vi ta tag i det. I min drömvärld ska vi försöka med ytterligare barn, så det dröjer väl troligen ännu mer.

• start september

Oj MSW, misssade ditt inlägg tidigare.  Usch för blod, men det behöver ju inte vara någon fara. Ofta kan det vara sex som utlöser, andra gånger finns det ingen förklaring. Bara blod och ingen smärta ska inte nödvändigtvis betyda att det är fel.

Finns det något i din diagnos som gör dig extra benägen för blödningar dessutom?

Jag tycker att du ska begära en kontroll så du slipper oroa dig.

Kram!

• start september

Telis, vår tjej var två fyllda precis, men hade långärmad dräkt eller snarare tröja + byxor. Hon gnällde inte alls, många barn hade ju likadana dessutom. Parasoll över när hon satt och lekte i sanden, eller keps med skydd som hänger ner på sidan. Funkade perfekt i Grekland i två veckor. Jag tänker vara hård vid utebad i medelhavssol länge. Hon vet att solen är lite farlig och att man ska smörja så jag tror det är ok framöver också. 

Verkligen bra jobbat Tinga! Kul med belöning efter hårt slit!

Mopedvin - underbart med resa. Njut och lita på att de har det bra hemma. Kan inte stora förklara lite för lille eller funkar det inte så?

Muggles, hur funkar det hemma nu? Vad säger Moa nu när de är där för att stanna? 

Här är det bra men hektiskt jobbmässigt, Jag mår bra,magen växer och jag hoppas få fortsätta med Fragminet, det ska kollas några värden i veckan. Jag får ett extra UL i v 32 iallafall  vilket känns jättebra.

Kram till alla!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!