• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

nennesjuttioåtta skrev 2011-01-20 21:15:10 följande:
    Trollet Birkenstock och hans mamma Viktualia Büreauxcrate

• Oupsie

Tack för er input angående namnfrågan. Började fundera på om jag var orättvis och obstinatObestämd, men i så fall hade ni också varit det .

• Oupsie

BS, jag tänkte mest på alla historier här i tråden om när det har varit pojkar fast de fått besked på UL att det är en tjej.

• Oupsie

Tinga, det låter jättefint med cerisa rosor!

BS, ah, det hade ju varit bra. Men tyvärr har vi inga planer på att åka till Stockholm den närmste tiden. Vi har inga planer alls för den närmsta tiden faktiskt, mest en bebis som ska komma .

Telis, vad är det du tycker är så hemskt med Harriet . *Nyfiken*

• Oupsie

Jag tycker att Greta är coolt, men tänk om barnet blir lite runt . Då blir det nog inte så bra.

Jag fick samma andranamn som min mamma har. Har frågat henne varför, för hon verkar inte speciellt förtjust i namnet heller, men hon svarar bara "men det skulle vara så". Att man skulle ha ett namn från sin förälder tydligen, och hon ville inte ge förnamnet vilket är dubbelnamn som var ganska poppis på 50-talet.

På tal om att ge syskon samma förnnamn som ett annat syskons andranamn så är det så för makens systrar. Den yngsta heter i förnamn vad den äldsta heter i andranamn.

• Oupsie

Telis, ok, jag tänkte mest att du kanske hade träffat en jättehemsk Harriet . Många namn blir ju för alltid förstörda på grund av vem man förknippar dem med.

Det verkar ju finnas en poäng i att hålla tyst angående eventuella namnplaner. I början av graviditeten så pratade vi en del om namn och en kompis till maken utbrister "åh nej, ska ni ha sådana gamla namn". I det fallet struntade jag blankt i vad han tyckte för vi tycker personligen att de namn som de har valt är lite udda, inte namnen som sådana, men just att de känns som "fel" generation. Namnen var poppis på 70- och 80-talet. Men jag hade en liten baktanke också, för med i sällskapet satt en annan gravid (hon som kunde skärpa till sig så hon slapp att må illa ) och jag tänkte mest att om vi har sagt vilka namn vi har tänkt på så borde de inte välja något av dem. Fast det vet man ju inte förstås. Den bebisen har för övrigt kommit nu. Men jag har inte hört något om namn än. En tjej blev det.

• Oupsie

Jag känner ett par som har döpt sin son till Amandus.

Men det är väldigt ovanligt. Såg i SCB:s tabell att det var 10 barn som fick det som tilltalsnamn 2007 och de övriga åren är det bara streck (vilket betyder att 0-9 fick namnet det året).

• Oupsie

Fru E, hoppas att offerten känns ok då så att ni kan kommer vidare med köket. Norsk skogskatt, skönt att ni inte missade den detaljen .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!