muggles skrev 2011-01-26 14:16:24 följande:
Nu vet jag ju att du har ont av dina fogar men kan du hålla igång på ngt sätt fysiskt så tror jag det hjälper till. Tex blev jag idag informerad min livmodertapp ska kontrollera regelbundet så att den inte öppnar sig i förtid (pga stor påfrestning med 2 barn + 2x fostervatten). Skulle det vara så att den börjar öppna sig så kommer jag att bli sjukskriven med "aktiv vila", dvs endast få gå upp på toa, i övrigt ligga ner. Detta pga fysisk aktivitet sätter igång sammandragning och då hjälper till att starta igång det hela.
Så du kan ju tänka lite tvärtom - om du klarar av att vara uppe som sagt...
Vilken fin liten nätt mage du har!!! (Min är nästan lika stor
) Oj vad fint det såg ut vid skötbordet - så ordentligt hade inte vi ordnat inför Moas ankomst...
Sept: JIPPPIIIIEEEEEEEEEEE! Skönt med extra VUL v10. Håller tummarna stenhårt att detta går vägen.
Det är precis vad jag har gjort idag faktistk
. Vi fick ju ta och åka iväg för att kolla vitvaror, och sen har vi även passat på att handla och uträtta lite ärenden. Det var j*vligt jobbigt, men jag tänkte att förhoppningsvis så gör det lite nytta. Och sen har jag legat i soffan sen vi kom hem *pust*.
Jag tänkte på det du sa, att de hade tömt dig på 2 liter fostervatten, tänkte "ja, det låter ju mycket", men sen läste jag att nu i slutet av graviditeten finns det ca 1 liter fostervatten i livmodern, då fattade jag hur mycket det egentligen var
.