Nenne - jag har fått riktigt snigliga ägglossningar nu efter lilleman, och oftast lite ont. Hade inte alls så innan. Tanten är sig dock ganska lik.
Angående förlossning: med lilleman kom jag ju in 3-4 cm öppen, och 45 min senare var han född. Då ter det sig ännu märligare att Snartis kan gå hemma 4 cm öppen. Kroppen är verkligen ett mysterium.
Trädgårdsblommor - det finns nog inte direkt några i vår trädgård. Fanns det hade väl sniglarna ätit upp dem. Vi har gott om både små snäckor och bruna mördarsniglar. Det enda som har blommat är nog jasmin och syrén, utöver fruktträd o bärbuskar. Fast blom-buskarna ska jag meja ned för de har stammar som mina vader. Dvs inte så små... Hoppas de växer upp lite ynkligare sen.
Nu har vi i alla fall bestämt oss för köksluckorna från Electrolux - den matta varianten. Sen är det bara skiva, ho och blandare kvar, utöver detaljer som fläkt, stänkskydd, färg och belysning. En rejäl utmaning för velpotta som mig. Färg hoppas vi få hjälp med från tjejen som var hemma igår - ska bli spännande och se vad hon har att säga sen.