Välkomna till Tivoli Empatia!
Mmm...mina föräldrar listad själva ut att det skulle vara gott med äppelpaj ikväll.
Mmm...mina föräldrar listad själva ut att det skulle vara gott med äppelpaj ikväll.
BS - AW är en excentrisk person, men om hon är scientolog eller ej låter jag vara osagt. Läser inte så många kändis-skvallerspalter. (Eller - jo, om jag kommer åt hos naprapaten - men då vill jag ha maffigare skvaller än så. )
BS - enklaste pajen är med havresmul och gott om kanel. smör havre socker o kanel, plus äpplen då. Sås eller glass till.
BS - det jag minns är 125 g smör och 3dl havregryn. gissar på 1 dl socker i smulet men är inte säker på om det kanske är mer.
2 msk socker+2 tsk kanel på de skivade äpplena. 225 graders ugn 15-20 min tills äpplena är mjuka.
BS - vi har också en väldig massa saker vi skulle vilja sälja om någon vill ha. Men det gäller att få ändan ur som sagt.
Trevlig helg!
Mugglan - tack för brevlåde tips. sparas det med.
Jobbigt med sovtider - ett barn är ju utmanande nog kan tyckas. Och heja på med kalasen! Sen är det över och det blir "bara" vardag. Lätt som en plätt då.
AM - efterrätten lät smarrig! Måste kolla närmre.
brevlådetips. Usch vad jag börjat särskriva.
Mugglan - tror strikt LCHF utesluter alla kolhydrater, och bönor o linser innehåller ju detta utöver proteiner och annat.
Mer åt GI hållet kanske då, om man ska diskutera metoder.
hittade detta om linser: