• porchez

Välkomna till Tivoli Empatia!

AM - ååå vad roligt   Smakråd och åsikter är jag bra på att ha

Voltaire Klassisk - är grymt fin tycker jag!  
    Royal svart/Ingeföra - är ju lite mer "royal" jag tänker - pampigt fint. (ja lite så som jag tänker er våning är)

Voltaire Aqua - nej tycker jag inte om ni ska ha svart kommod.

Jazz - var också riktigt fin.

Min röst går på Voltaire Jazz om ni verkligen vill ha lite färg.
    Annars Royal passar bättre in, men blir ju inte då så mycket färg...

• porchez

hmm, sitter på jobbet och telefonen ringer i ett och skriver i mellan åt. Därför blir mina meningsbyggnader lite så där

• porchez

Lappis - jo det är kul med planer, känner att jag måste ta tag i mig själv nu. Jag har de senaste åren sen jag blev singel bott i små trånga lägenheter mest bara för att de är billiga, men förhoppning om att en dag träffa någon och skaffa ett hem med. Samt bott billigt för att jag vill resa. Nu har jag ingen att resa med så pengarna jag sparar går åt till allt möjligt blaha känns det som. Så jag får nog inse att jag inte blir sambo inom en snar framtid och då får satsa på mig själv. Även om det ta emot, jag kan inte acceptera att jag lever själv även om jag vet att det är så...  Som sagt, sommar och sol och en mindre livskris här just nu   jag mår bra med behöver bara ta tag i mig själv känns det som...

Haha, vad glad jag blir, jag kan svara på barn frågan Var med en kompis som köpte solskyddskläder till hennes son. Vi kollade på Stadium, Lindex och KappAhl och det fanns inget att välja på, utan en modell per butik. Stadium var nästa dubbelt så dyrt som de andra, men känndes bättre i kvalitén. Men min kompis köpte ett bliigt på KappAhl, för hon trodde inte att han skulle hinna slita ut det innan han växte ut det ändå.

• porchez

jag har två veckor kvar till semester och för första gången känns det väldigt långt bort, vill vara ledig nu. Jag brukar alltid ha sen semester och trivas med det, men inte i år.. 

• porchez

Haha BS! du är så skön

Ang. mitt boende så kan jag inte förstå att jag själv tänker så här, och skulle ALDRIG i hela mitt liv erkänna att jag tänker/gör som jag gör (förutom för er då)  Skulle en kompis till mig säga att hon har sitt "liv" på vänt för att hitta sin drömprins, så skulle jag tycka hon var helt dum i huvudet. Nuhar jag ju lyckats att ljuga för mig själv ett bra tag genom att säga att jag bor som jag gör pga. ekonomin. Och det var först efter att två längeheter kom ut i detta område (som jag aldrig lagt märke till tidigare) som jag kännde att där vill jag bo.  När de två lägenheterna var till salu trode jag aldrig att jag skulle ha råd, men nu när jag räknat på det så inser jag att jag faktiskt inte behöver spara så mycket pengar varje månad som jag gör, när jag ändå inte har någon resa planerad...

Rörigt? Ja det är så mina tankar är haha!

Men sen får vi ju sen om jag kan tänka om, eller om det är bara i det området jag kan tänka mig att bo. Och hur stor är chansen att det ska säljas fler lägenheter när två stycken precis har sålts??  Jaja drömma kan man ju alltid göra!

Nu tänker jag snart flexa från jobbet, skolka ifrån träningen och åka hem till mamma (bor där den här veckan när hon är på semester) lägga mig på gräsmattan och lapa sol!   Intresseklubben antecknar va??

• porchez

Jag läser också din blogg nenne!! Kommer väldigt sällan ihåg att kolla, då jag har länken på min vanliga dator, som jag inte använder så ofta nu när jag har en smart telefon att surfa med

Så varje gång jag är inne finns det ett eller ett par nya inlägg iaf

• porchez

Jag har ju förresten en mat fråga till er kunniga gourmeter!!

Jag har snöat in mig helt på Halloumiost. Är helt beroende, finns det nåt godare?  
    Någon som har någor bra recept med Halloumi, vad passar bra till? Vilket vin ska man dricka till osv? Smaktips? någon? 

• porchez

Ahh, det är ju precis så jag äter den också!
    Eller som tillbehör till grillat kött och en stor grönsallad. Du vet jag springer ju på alla grillpartyn jag kan nuförtiden efter min spåkula på FB

Det är kanske så man avnjuter den bäst, tänkte bara kolla så att jag inte missar någon smak kombination

Nej ut i solen var det!

• porchez

ni diskuterar mitt favoritämne, så då måste jag logga in även om jag sitter på jobbet och jag har försöker ge mig själv BT förbud här

Älskar att köpa bikinis, har redan köpt två i år och har redan en låda full sen tidigare. Jag liksom Tinga gillar att variera modell, för att minska solmärken. Även om min favorit har blivit Bandeau-toppar, men avtagbara axelband, nackdelen är att de ofta är ganska breda rakt över, vilket gör att man blir vit mellan brösten vilket syns när man har vanliga linnen på sig, därför får man variera lite!

Menjag har svårt att hitta saker på rea, beror nog på att jag shoppar för mycklet så man alltid känner igen saker på rean och har ju antingen redan köpt eller redan dissat det

Jag har förresten kommit på ett sätt att sluta tänka på Hunken, kan inte tala om mitt trix än bara.... vet ju inte om det fungerar långsiktigt än heller så får väl se haha!

• porchez

egoinlägg totalt!  Har läst allt, men ändå inget att kommentera just nu. Min hjärna går på halvfart sista veckan innan semestern!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!