• porchez

Välkomna till Tivoli Empatia!

även om vi är skapta på samma sätt och en förlossning sker lika, så är väl också alla olika känsliga för smärta? Dum jämförelse kanske, men min värsta ihärdande smärta är ju mina tatueringar, jag tycker att det är en riktigt hemsk plågsam pina!!,  medan många tycker att det gör lite ontm men är en "skön" smärta...  
    Sen så kan väl själva värkarna vara olika kraftiga om jag förstått det hela rätt? Sen kanske det kan göra olika ont berodene på vad som händer under förlossningen också... Även dagsform kan säkert ha en betydelse, har man haft en lätt graviditet och mår bra så är man kanske starkare än om man haft ont i flera månader?? 
    Det sista är en vild chansning som jag kom på nu när jag skrev, kanske är helt fel?

Idag har jag redan bränt min löneförhöjning eller jag har ju inte fått någon lön än så blir väl egentligen sparpengar jag shoppat för, men hittade nya boots, halsband, linnen, mobilväska och klocka! Samt att jag provade lite kläder som jag ska beställa från HM, då jag har erbjudande på 10% på katalog/internet beställnigar...  I love shopping!! hihi!!
    Sen när jag provade kavajer så märkte jag att jag fått bredare axlar, större överarmar - träningen ger resultat! I like ännu mer Så idag har jag en bra dag med andra ord...

• porchez

AM men Ore jag blor också nyfiken även om jag (påminner mig själv) har lagt ner killar!!

och Grattis till intevju Ore, vad roligt! och spännande

• porchez

BS / Snartis -  går det inte ens bra att bada med "öronbarn" om de har öronproppar? Hade jag när jag var barn, såna som inte släpper in nåt vatten och ser ut som granar? 

• porchez

hej!

slänger in en fråga lite snabbt, hur får  man tag på en dietist? Är det någon man själv komma i kontakt med, privata kanske? eller är det endast via sjukvården? Nån som vet??

• porchez
    fru AM skrev 2011-08-18 11:34:12 följande:
    BS: när man fastnar i reseplanerandet ska man tänka tvärtom - åt andra hållet. Det gjorde mitt förrförra ex och jag en gång då vi inte kunde enas om semester i Danmark eller Skåne eller ... Det blev Finland. Helsingfors i en hel vecka - vi hade hur trevligt som helst. Kanske kan vara något? Eller Estland. Ska tydligen finnas en hel del fina badorter.
    Eller Polen - läste ett reportage i SvD om Polens Riviera ... 
    Är det Sopot du menar som du läst om? Vet att det kallas Polens riviera jag har varit där om någon har frågor...
  • porchez
    BrudSommar2006 skrev 2011-08-19 10:37:03 följande:
    AM, men om man skickar en förfrågan som du gjorde nyss och sedan tar bort den på en gång, syns den ens hos den andra personen?
    eftersom jag är lite efter i era diskutioner så kan jag lämna svar här. Om man bara läser FB via datorn och du hinner skicka vänförfrågan och sen lämna innan denna männsiska loggar in, ser hon det inte. Jag har även FB-appen på min iphone och får du upp en notis på telefonen om något händer på FB, så jag har själva varit med om att en kille lagt till mig så att jag får upp förfrågan på min iphone, men innan jag hinner in och accepetera så hinner han ta bort förfrågan... Detta var en kille som jag träffade på krogen, så jag är nyfiken så in i bomben på vad som fick honom att ta bort vän-förfrågan??
  • porchez

puh! ikapp läst...

Ser vad det var som AM läst som Polens riviera och det är Sopot (bla) som hon menade. Jag var som sagt där för två år sen och det var en intressant och härligt upplevelse, berättar mer om nån är intresserad. Men de bästa Mojitos jag druckit i hela mitt liv var i Sopot, mycket bättre än i tex. Mexico...

Cicci - hopaps du och maken har en toppen bröllopsdag och firar ordentligt...

Själva har jag haft en toppen arbetsdag idag, önskar jag kunde berätta mer, men vill inte göra det här då det är många männsikor involverade.. Är iaf äntligen hemma och skulle ta ett glas vin som belöning, men ser nu att halva flaskan är borta   

Annars förutom idag så har min jobb vecka varit kul OCH överdjävlig.... fyra nya personer började i måndags, varav en person är det nya innesäljaren som ska ta över delar av mina arbetsuppgifter. Detta samtidigt som jag får mer och mer ansvar för mina nya ansvarsområden, tufft men skoj. Men vilket i sin tur ledde till att jag häromkvällen var minuter från att åka in till akuten men såna magsmärtor som gjorde att jag bara kunde ligga i fosterställning och inte andas djupa andetag för att det gjorde så ont, Som tur var släppte det tillslut, men helt rärligt var jag super rädd, och kände mig ensamast i världen just då, visste inte var och till vem jag skulle vända mig. Men efter det har jag "bara" känt av magkatarr-smärtor. Inte roligt det heller förstås, men inte lika skrämmande som innan. Så ska verkligen försöka ta det lite lugnare fram över och inte stressa upp mig...

• porchez

och varför, varför, varför siiter jag nu på Hunkens FB-sida och ser att han varit på Pride-festivalen med sitt ex, samtidigt som jag lyssnar på min soft-spellista på spotify (soft=sorg) gillar att plåga mig själv, eller saknar jag bara nåt jag aldrig haft??? 

• porchez

tack för kramar,  mitt mål att fokusera på jobbet istället för killar under hösten känns ju faktiskt ganska lätt just nu

• porchez

snorkis - du inser att den kommentaren är lika jobbig att höra som att man blir gravid bara man slappar av va?

Men stor stötjade kram från mig till dig, jag kommer nog inte vara här så myclet närmsta veckorna, men nu när sommaren är slut så verkar det ju vara med drag i tråden igen, så finns säkert massor av stöd härifrån!  Hoppas du får tid hos psyktanten snart, sånt vill man inte gå och vänta på... :-/ Lycka till imorgon, kommer säkert gå bra...

Även lycka till Vickan, hoppas det går bra även för er...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!