• Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!
  • förlovadflicka
    MagicBride skrev 2011-03-06 18:38:23 följande:
    Satt och pratade bröllop med min faster i fredags och hon frågade om jag tänkt mig att ha en brudkrona/tiara och jag sa att jag hade tänkt tanken men visste inte vad jag ville ha och att de flesta kostade alldeles för mycket för ett smycke man har en kväll. "Men vi har en i släkten" sa hon då. Visade sig att hon hade en brudkrona/tiara hemma som både min farmor och min farmors mor burit på sina bröllop! Jag ville givetvis se den, men var rädd att den inte alls skulle vara min stil. Jag hade inte behövt oroa mig för den är superfin! Behöver putsas till en aning, men jag ska absolut ta med den till frisören och se om hon tror vi kan skapa magi

Vad tycks?

Åh fy vad kul! :D Jättefin är den! :) 
  • Stutlake
    MagicBride skrev 2011-03-06 18:38:23 följande:
    Satt och pratade bröllop med min faster i fredags och hon frågade om jag tänkt mig att ha en brudkrona/tiara och jag sa att jag hade tänkt tanken men visste inte vad jag ville ha och att de flesta kostade alldeles för mycket för ett smycke man har en kväll. "Men vi har en i släkten" sa hon då. Visade sig att hon hade en brudkrona/tiara hemma som både min farmor och min farmors mor burit på sina bröllop! Jag ville givetvis se den, men var rädd att den inte alls skulle vara min stil. Jag hade inte behövt oroa mig för den är superfin! Behöver putsas till en aning, men jag ska absolut ta med den till frisören och se om hon tror vi kan skapa magi

Vad tyccks?
    Den är helt underbar! Hoppas verkligen att du får användning av den. Både ovanlig och oerhört vacker!
  • MissNina

tack för svaret Stutlake!
    Vi har skickat ut inbjudningarna och fått några svar. Festlokal och middagslokal bokat och även kyrka.
    Nästan allt som jag har på mig m.m är klart bara håret som fattas.
    Sambon har inte ens börjat tänka på vad han ska ha på sig.
    Mina näbbar är klara väntar på deras klänningar.

Jag har dock tårta och decoration kvar som jag kan tänka ut just nu.

Och ett nytt project, min M2B vill ha egna löften :S.
    vet inte vad jag ska skriva för löften men jag hoppas får lite tips här på BT.

Något som jag har glömt?

• Liiisan

Hur går de med budgeten tjejer???? ;)

haha... vi har spräckt våran för länge sedan. Men läget är underkontroll hehe....

Väntar på våra ringar..... dom blir helt fantastiska!!  

• Matilda Bäcker
    MissNina skrev 2011-03-08 09:36:48 följande:
    Och ett nytt project, min M2B vill ha egna löften :S.
    vet inte vad jag ska skriva för löften men jag hoppas får lite tips här på BT.
    Vad romantiskt, önskar min m2b tog såna initiativ!
  • MagicBride
    Liiisan skrev 2011-03-08 12:09:02 följande:
    Hur går de med budgeten tjejer???? ;)

haha... vi har spräckt våran för länge sedan. Men läget är underkontroll hehe....

Väntar på våra ringar..... dom blir helt fantastiska!!  
    Vår budget går oerhört bra måste jag säga... när vi planerade från början hamnade vi på 31000 ungefär, men när vi satte oss ner senast och räknade när vi visste lite mer om kostnaderna hamnade vi på endast 18000 Då har vi bland annat bestämt oss för att inte sova borta på bröllopsnatten -3000kr (vi åker på en dyr bröllopsresa senare så kändes onödigt) vi kommer inte heller ge varandra någon morgongåva -1000kr och makens hyra av kläder betalar hans jobb -3000kr Och än har ingenting kostat mer än vad vi räknat med
  • Emelie 87

Till att börja med vill jag gratta StårBrud2011. Jag är jätteglad för din skull och din mans. :)

Själv har man 102 dagar kvar och det är nu man känner hur jäkla långsamt det går. Dock har vi varit och provsmakat på olika cateringföretags alster. Vi har väl kommit fram till några favoriter, men inte riktigt ännu bestämt oss för vem vi ska anlita. Men vi har ju tid på oss, så ingen fara med det. :)

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87
    StårBrud2011 skrev 2011-03-16 15:24:13 följande:
    Tack.. vi hade ett underbart bröllop www.tinkerbellan.webblogg.se

Det såg verkligen underbart ut. :)

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • turbovampyria

Oj oj. Vi spräckte också våran budget för länge sen. Ändå har jag hållit ner kostnaderna rejält. Däremot fick jag ett samtal idag om att vigselringen är klar Glad. Kan dock inte gå ner och hämta den eftersom sonen är hemma och är magsjuk så jag får snällt vänta några dagar.

• Liiisan

Möhippa igår! :)
    Jäklar va nöjd jag är, precis som jag ville ha de. En kul hel dag med vänner!

Vi spelade curling, picnic, jazuzzi bad å bastu!
    Sedan krogen med pub-meny å dans hela natta :)

Så nöjd!!!!!!
    Inte så mycket spex, de är inte min grej riktigt! :) 

• Emelie 87

Möhippa i torsdags och bröllop i lördags... verkligen bättre än vad jag någonsin förväntat mig. :D

Nu är man gift. :D

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Wedding2012
    Emelie 87 skrev 2011-06-20 20:01:29 följande:

Möhippa i torsdags och bröllop i lördags... verkligen bättre än vad jag någonsin förväntat mig. :D

Nu är man gift. :D

grattis =)
  • Emelie 87
    Wedding2012 skrev 2011-06-21 09:55:30 följande:
    grattis =)
    Tack! :D
  • ALLIMA

Hej allihop! Längesen jag var här nu, men oj vad flitig besökare jag var då jag planerade på! Är nu lyckligt gift sen januari och börjar smått fundera på att sälja en del av det vi hade på vårt bröllop. Jag lägger snart ut en del vackra och vintriga saker på Köp o sälj. Fråga på om ni vill ha tips och råd om ett vinterbröllop! Kram

Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!