• Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!
  • StårBrud2011

Nu hänger klänningen i min garderob o väntar på den stora dagen. 2veckor kvar

• förlovadflicka
    StårBrud2011 skrev 2011-02-18 12:09:03 följande:
    Nu hänger klänningen i min garderob o väntar på den stora dagen. 2veckor kvar
    Åh, fy vad härligt! Blir alldeles glad för din skull när jag hör det :D 
  • Liiisan

Stressad!!!!

Usch de är bara 1 mån å 3 veckor kvar. HJÄLP!!! Vill just nu försvinna haha.. har för många motgångar ( inte enbart bröllopet), men de går la över!

Tycker inte ni de är svårt å skapa en bild över dukning, borden, dekorationer mm??? Jag blir inte klok nånstans 

• MissNina

hejsan alla 2011 brudar! Detta inlägg är till alla som gifter sig den 2:a juli eller senare i juli.

Hur långt har ni kommit i er planering?

glad för svar

• Emelie 87

Då stundar provsmakning hos åtta olika cateringföretag på torsdag och fredag. Grekisk buffé var det. :D

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • förlovadflicka
    StårBrud2011 skrev 2011-03-04 20:56:59 följande:
    I MORGON e det dax.....
    OJ! Lycka till!!! :D 
  • Mrir
    StårBrud2011 skrev 2011-03-04 20:56:59 följande:
    I MORGON e det dax.....
    Grattis Idag! 
  • Stutlake
    MissNina skrev 2011-03-01 19:31:30 följande:
    hejsan alla 2011 brudar! Detta inlägg är till alla som gifter sig den 2:a juli eller senare i juli.

Hur långt har ni kommit i er planering?

glad för svar
    Hej hej.

Jaa, du. Sakta men säkert har det börja hända saker här men än har vi mycket kvar att göra. Vi gifter oss den 30:de juli och vi har fixat följande:

Vigselplats (vi gifter oss ute borgerligt)
    Vigselförrättare
    Festlokal
    Florist
    Det mesta av våra kläder
    Hälften av framförandena under vigseln (en tjej som ska spela medan vi går fram till vigselplatsen)
    Dukar och lite annan dekorering

Kan dock påpeka att våra kläder och vigselförrättaren har ordnats under de senaste två veckorna då vi försökt lägga på ett kol. En sak som kan vara viktig att tänka på om det inte redan är ordnat, är att klänningar kan ha väääldigt lång leveranstid och enligt vissa butiker levereras många märken inte under juli månad eller vissa semsterveckor. När det gällde ett av märkena så var exempelvis sista beställningsdag 20:de mars för att hinna få klänningen till midsommarveckan vilket var sista leverans innan vårt vigseldatum. Annars finns ju alltid begagnat och annat spännande på ebay förstås.
    Vi försöker verkligen hålla nere kostnaderna för vårt bröllop varför det varit viktigt för oss att tidigt tänka ut vad de nära och kära som erbjudit sig kan få för uppgifter så att de vet vad de ska göra och kan få planera i lugn och ro.
    Annars är det framför allt inbjudningskorten och eventuell fotograf som är vår nästa prio ett i planeringskalendern.
    Det är lite trixigt det där med planering tycker jag och oftast tar ju saker så mycket längre tid än vad man har tänkt.
    Hoppas att svaret hjälpte och att det går bra för dig/er!
  • MagicBride

Satt och pratade bröllop med min faster i fredags och hon frågade om jag tänkt mig att ha en brudkrona/tiara och jag sa att jag hade tänkt tanken men visste inte vad jag ville ha och att de flesta kostade alldeles för mycket för ett smycke man har en kväll. "Men vi har en i släkten" sa hon då. Visade sig att hon hade en brudkrona/tiara hemma som både min farmor och min farmors mor burit på sina bröllop! Jag ville givetvis se den, men var rädd att den inte alls skulle vara min stil. Jag hade inte behövt oroa mig för den är superfin! Behöver putsas till en aning, men jag ska absolut ta med den till frisören och se om hon tror vi kan skapa magi

Vad tycks?

Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!