• Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!
  • MaybeBride09

Fina skor

Jag kommer köpa ett par med 5 cm kilklack i Ivory. De ser typ ut som pumps Testade de med klänningen, kommer bli suuuuper  

1 oktober 2011 säger jag JA
  • SaJo1981

Jeliqa: en vän till oss ska sy min klänning, köpte ett mönster som egentligen är kostym-mönster inspirerat av Jane Austen, vissa ändringar har gjorts, allt tyg är köpt, :) Ska även ha hatt med slöja i sann Jane Austen-anda som en hattmakare sagda sömmerska/vän känner! Kommer bli helt dunder......

• Emelie 87

Helt underbara skor ju. :)

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Jeliqa

Sajo1981 - Jane Austen klänning låter fantastiskt fint! Själv är jag stort Austen fan så jag tror du kommer bli väldigt tjusig!

Maybride09 - Härligt att du också hittat dina skor och att de passar till klänningen!
    Jag längtar tills jag får mina skor så jag kan testa de tillsammans med klänningen, fast jag tror på förhand att det blir fint.

• SaJo1981

Jeliqa: som du förstår är jag också stort Austen-fan :) jag hoppas verkligen det kommer bli bra, det känns bra, hade ju velat att m2b haft frockcoat för att "matcha" temat o för att det är jäckligt snyggt, men som sagt tidigare är han inte så lång o har dessutom inte speciellt långa ben vilket antagligen gjort att han sett ut som en pingvin...inte hett! Emelie87: fy satan vilka snygga skor! Jag ÄLSKAR såna höga pjux egentligen men eftersom min m2b inte är så lång blir det tyvärr inet sådant till mig...sen matchar det väl kanske inte så bra till 1800-tals temat hahahah

• Emelie 87

Haha ja dom kanske är lite mer nutida, men verkligen snygga. .) Sedan kan det ju vara kul om man fortfarande är kortare än sin framtida efter att man fått på sig klackarna, och det är ju jag. :)

Vad coolt det låter med 1800-talstema. :)

• SaJo1981

jaaa det kommer bli toppen=) största problemet är dock transport! det visade sig inte vara så lätt att hitta ställe där man kan hyra häst och vagn! funkar ju inte egentligen med bil när man kör 1800-tal!
    Vi ska ha festen ute på landet vid vår sommarstuga så jag tänkte passa på i påsk när vi är uppe att kolla runt med grannarna som bor där på heltid om dom har någon häst o vagn, i värsta fall ska vi kolla med en granne där uppe som samlar på veteranbilar...inte helt tidsenligt men coolt ändå!
    Då ska vi dessutom passa på att ta en tur till kyrkan o fota och även till lokalen! har faktiskt aldrig varit inne i lokalen vi hyrt....lite småskrämmande! men den är billig och ligger perfekt till i förhållande till kyrkan och våran sommarstuga!

• Emelie 87

Supermysigt ju! :D Jag hade också kunnat tänka mig att gifta mig på landet, men nu blir det mitt i stan istället och mottagning med fest hos min moster.

• Jeliqa

Sajo1981 - Trist att han inte kan ha frockcoat men han blir nog stilig ändå skulle jag tro!

Emelie 87 - Snygga skor! Tror dock jag skulle ha rejäla problem att dansa i de där klackarna. 

Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!