• Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!
  • Mrir

Tack Niini, du är en klippa! 

Hur går det för er alla? Vi har suttit och gjort klart designen på inbjudningarna idag, och bokat resa till värdparet nästa helg för att gå igenom alla detaljer. ca 6 månader kvar till vår dag

Håller på med budget och bröllopsresa också. Vi är i det stora hela klara med det mesta. Två största frågorna just nu är vad ska brudgummen ha på sig och får vi låna bord/bänkar av stället vi ska ha festen på. Hm.. ^^

• Niini

Minns inte helst vad jag skrev senast (a). Men på sistone har vi iaf bokat bröllopsresan som går till en hittills hemlig destination. Köpte även ett halsband på rea för nån vecka sen. Sen gjorde jag även 30 halvklara inbjudningar igår (texten fattas). Så lite längre påväg är vi väl :)

• Mrir

Det går framåt med andra ord.. Det här med bröllopsresa är inte så lätt. Vi ska till skottland, men mer än så vet vi inte än. Beror lite på när vi ska åka, och på ekonomin. Klart det vore trevligt att bo på slott, men det blir nog några b&b-nätter också. Hittade det här stället: http://www.aboutscotland.com/argyll/roineabhal.html mysigt och världens godaste gröt vore ju något att prova^^

Niini, ni gör också inbjudningarna själva alltså? Vad har ni för papper?

• Niini
    Mrir skrev 2010-11-14 19:43:36 följande:
    Niini, ni gör också inbjudningarna själva alltså? Vad har ni för papper?  
    Jepp, efter en del funderande kom vi fram till att det nog blir bäst så då vi aldrig hittade nån mall vi var överens om ;)

Vi har ett vanligt (?) lite styvar papper bara Carson eller nåt liknande hetter väl märket :)

• Mrir

Nej det är inte helt lätt. Vi är, faktiskt, väldigt överens om i princip allting, förutom att han vill gifta sig i pyjamas (!) 

Blir det dubbelt porto på det? Vi räknar nästan med det. Ska kolla papper/kuvert i morgon har jag tänkt. Får se om det blir att köpa i butik elelr betsälla från ex panduro eller liknande. 

• Wedding2012

när ska man skicka ut save the date kort? och vad ska man ha för slags kort, skriva på dom osv?

• Mrir

Wedding2012: eftersom ni inte har datum mitt  de värsta semesterveckorna, eller under en storhelg skulle jag säga någon gång i slutet av 2011/början av 2012. eller, beror iof på om ni ska ha vigsel i där ni bor, i annan del av landet eller utomlands. 

Jag tror att ett lite tjockare papper är bra. Ska ni göra själva eller beställa?

• Wedding2012
    Mrir skrev 2010-11-14 21:43:26 följande:
    Wedding2012: eftersom ni inte har datum mitt  de värsta semesterveckorna, eller under en storhelg skulle jag säga någon gång i slutet av 2011/början av 2012. eller, beror iof på om ni ska ha vigsel i där ni bor, i annan del av landet eller utomlands.  Jag tror att ett lite tjockare papper är bra. Ska ni göra själva eller beställa?
    vi ska gifta oss 27e augusti 2011 så vi skickar ju helst innan 2012 :P.

och det är ju i semester tider så.. vi har nog tänkt köpa och skicka

• Mrir

Ok, måste ha läst fel på din sida.. haha

I så fall skulle jag nog beställa ganska snart och skicka i samband med en jul/nyårshälsning. 

• Wedding2012
    Mrir skrev 2010-11-15 08:54:13 följande:
    Ok, måste ha läst fel på din sida.. haha I så fall skulle jag nog beställa ganska snart och skicka i samband med en jul/nyårshälsning. 
    ah har nog inte ändrat på sidan, har sagt 2012 till folk så tänkte överraska det är därför =). tänkte inte alls på det faktiskt =).

ja vi hade tänkt att skriva med det på julkortet faktiskt =)

Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!