• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

muggles skrev 2011-11-02 15:58:56 följande:
    nu känner jag inte igen mina två små godmodiga barn - gnälligt och skrikigt är bara förnamnet sedan några dagar. Stavas nog utvecklingsperiod tror jag... Måste rycka in.
    Hoppas du får tillbaka dina två små godmodiga barn snart!
  • Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 12:34:03 följande:
    Pexis! Jag är rätt säker på vad jag tror det blir, men tills dess så står jag med sanden i backen.
    Oj, det här missade jag tidigare idag! Nyyyyyfiiiiiiiken! *kikar ner i sanden tillsammans med Ingis*
  • Syrinx
    Jag sitter och stickar på en liten babykofta till fasters lilla hjärta, som jag hoppas få träffa igen på fredag. Hjärta Som balsam för själen är det att sitta och känna det mjuka garnet glida mellan fingertopparna och bilda nya, jämna maskor, en efter en. Att garnet dessutom är humörhöjande med sina vackra rosa, guldgula, gröna och kopparnyanser som skiftar ganska snabbt, gör att jag blir ännu mer tillfreds.

För jag måste verkligen hitta alla ljuspunkter jag kan när det är såhär dimmigt och mörkt ute och alla virus cirkulerar. Det var en lång sommar med mycket jobb för mig, och dessutom på den plats i Sverige som fick nästan minst soltimmar, så jag har liksom inte kunnat tanka på med så mycket solljus och då blir hösten ännu tyngre än vad den brukar vara. 
    Fästmannen är så fin och tar hand om mig, försöker muntra upp och peka på det vackra och mysiga med hösten. Så det är ju bra - men det hjälper inte alltid ändå. 
    Men nu har jag en vacker Allhelgonakrans som ligger på ett fat här på vardagsrumsbordet, och i mitten står ett stort ljus med tjärat snöre och ett hjärta som jag fick av svärmor. Kransen är jag stolt över - jag satt tillsammans med svärmor i förrgår och vi band oss varsin krans som blev riktigt vackra och jämna. En av mina vita orkidéer blommar så vackert och får stå uppe på mormors mormors gamla byrå, där den reflekteras så vackert i spegeln på väggen. Ute på gården planterade jag cyklamen och något silvrigt tillsammans med murgröna, så det får stå och lysa upp för både oss och grannarna nu till Allhelgonahelgen. När jag ser på det vackra blir jag lite gladare iallafall! 
  • Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 19:45:51 följande:
    Har precis haft ett storgräl med maken ang pluggtid (min certifiering) o barntid o jobbtid...drygt.....
    Nääää Vad jobbigt och drygt! Men visst skulle ni gå på familjerådgivning för att kunna reda ut sånt bättre? 
  • Syrinx
    Ninnnis skrev 2011-11-02 20:16:59 följande:
    Syrinx, jobbigt att du har det tufft nu på hösten, men du verkar vara duktig på att hitta ljuspunkter. Jag förstår att både lilla prinsessan och maken muntrar upp Hjärta
    Tack snälla du. Ja det är tur att jag har dem! Hjärta Och lillmisen förstås, som nu ligger i mitt knä och spinner högt. Hjärta
  • Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 20:42:20 följande:
    *tar en stor kanna med varm choklad o en bamsestor fil, en rejäl hög med blockljus, sveper filten o Syrix o mig, tänder alla ljusen i en stooooor glödande ring, häller upp varm choklad o nynnar på en fin sång medans Syrix stickor klickar*
    Gulle dig!  Så mysigt det låter - om hösten är sådär kan jag nog tycka att det är helt okej! 
  • Syrinx

Ingis, äh men vadå inte exalterad över att gå till en psykolog! Jag håller med dig (såklart) och tycker att det är ett jättebra alternativ att få hjälp att komma ur inkörda hjulspår, innan de blir alltför djupa och omöjliga att komma ur. Maken din har minsann dealat till sig något bra med sex månaders respit tycker jag! Men jag hoppas förstås att ni kan lösa det på egen hand före dess.

ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 20:46:01 följande:
    Vårat storgräl kan ju tänkas ha blivit stort pga viss aggressivitet o hormonsprutande hos ingis men det känns jag inte vid på ett tag till.....
     !!!!!!!!!
  • Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 20:44:18 följande:
    Spammar loss rejält! Håller spammglasögonen, Syrix?!
    De håller än så länge! Jag tappade lite styrfart bara när jag surfade runt efter nya fina sjalmönster på sticksidan Ravelry, men nu är de på igen! Full fart! Cool
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård