• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

passionsblomman skrev 2011-10-11 12:53:02 följande:
    Dfk, de där sakerna går ju att kombinera! Man stickar samtidigt som man pratar om den lästa boken och så fikar man! Multitasking-umgänge på äkta Tantvis. Fasen också! Jag vill ha en sådan grupp!Kaffe

Kanske skulle man lära sig sticka, på allvar? Det kanske är jättebra för själen.
    Fast jag gillar de där söta virkade blommorna också. Virka istället? Också?
    Jag vill också ha en sådan grupp! Men det går att få en fuskvariant - fika framför datorn med stickningen i knäet och kika vad ni håller på med här. Kyss

Om stickning är bra för själen? JA!!! Det finns få saker som jag tycker är så rogivande som att sitta ner med stickningen och titta på hur maska läggs till maska och formar något vackert och värmande, något som jag gjort! Normalt sett tycker jag inte om att bara sitta still och inte göra någonting, men med stickningen får man den där vilan ändå - samtidigt som man gör något kreativt.

För mig som musiker är det dessutom en skön känsla att se att de minutrarna jag lägger ner på stickningen blir till någonting, att det ger resultat. För det är så med övningen ibland, med de små, små detaljerna jag arbetar med, att det faktiskt inte alltid blir bättre efter en eller två eller ens tio timmars övning. Det är ibland lite två steg fram, ett steg tillbaka. Och så helt plötsligt rasslar det till och så fattar man hur det ska vara, klangen lägger sig på precis rätt ställe i flöjten, den apsvåra passagen funkar! Men tills man kommer dit är det skönt att ha något annat som också är kreativt, men som ger resultat med en gång.

Jag antar att det är samma sak med virkning, och jag tror att många håller på med både och.
  • Syrinx
    lanovia 08 skrev 2011-10-11 13:25:09 följande:
    Svårt att inte få en bild där Truls, Busan OCH Ingis ligger på marken och snurrar runt.
    Fniss igen!
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2011-10-11 14:17:17 följande:

Syrinx, eller så kan det hända, att när man efter tillräckligt många försök, fortfarande missar rätt ton på det där förbaskade stället, helt sonka slår flöjten i bordet så den går i två bitar.

Det gjorde jag. Med min blockflöjt.Skäms

Sedan var där inga klanger alls mer. Oskyldig

Hahaha! Detta inlägg missade jag totalt! Åh vad roligt!  
    Tur att jag inte har fått lust till att göra så med min flöjt - men jag är lite (mycket) kär i den och dessutom är den alldeles för dyr för att jag skulle kunna göra så. Tyst
  • Syrinx
    Hvidbrud skrev 2011-10-11 21:54:28 följande:
    Och ja, ni är har blivit en stor del an mitt liv och betyder oändligt mycket! Blommis: jag tror att du har stort inflytande på hur My ket mer jordbunden jag blivit den jag började hänga här. Så, du betyder massor och gör en stor slimmad. Du rubbar mina cirklar och i like it, till slimmad från de där anonyma....  

Nä, nu sover barnen och jag får gå ut och vara social. Gammelmormor och gammelmorfar, mostrar och gammelmostrar och kusiner väntar! Och te!
    Mysigt dubbelt upp! Både med positivt rubbade cirklar och thé med gammelmostrarna & co! 

Skånedejt - ja vad kul! Skål Är det något bestämt än?

Fru Bygg, det är klart att man får klaga över sömnbrist fast man är lyckligt lottad i stort! Som flera sagt - brist på sömn är fruktansvärt och kan få den mest sansade person att bli ett vrak. Men det är fantastiskt att du kan fokusera på det vackra och lyckliga i livet också  

Flamman, hej! Det låter som att du har fullt upp p.g.a. trevliga saker Om sömnbrist beror på vad jag tror att det beror på kan det helt klart vara värt det  
    Förlåt, men jag kunde inte låta bli att skratta litegrann över brutna stickor... Jag blir också förbannad när jag tappar maskor, men jag har mest plaststickor. Det kanske kunde vara något, de är nog inte så lätta att bryta av?

Solde Förvånad Vilka idioter till chefer det finns ibland! Som att inte lunginflammation skulle vara något allvarligt! Och obefintliga löneökningar! *morrar* Det är så jäkla taskigt! Man tänker ju att det inom kyrkan ska vara lite högre i tak och lite mänskligare på något sätt, men svärmor (som också jobbar inom kyrkan) har råkat ut för så mycket skit också. Åh, jag håller tummarna för att du hittar en ny och bra tjänst snart! Kommer det något nytt i församligen på andra sidan gatan? 
  • Syrinx

Det verkar förresten börja bli riktig action hos fästmannens bror och hans tjej! Hon har bf 19 oktober, men har varit fixerad sedan sista veckan i september och har haft förvärkar väldigt länge. Idag hade det blivit markant mer! Så spännande!!! Lilla bebisen, kom ut så vi får titta på dig! Hjärta 

• Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2011-10-12 14:48:07 följande:
    Blomman!!! Jag har ju GLÖMT: Stort grattis till strålande må-braresultat som visar sig på vågen.!!!! Helt fantastiskt. Så himla väl du kämpar, vännen!! Jag är djupt imponerad av din seghet.
    Själv är jag hopplöst orörlig just nu. KOmmer mig inte iväg på nåt annat än kören. Men igår var jag faktiskt på yoga. Härligt!
    Orörlig...? Näääääeeee, det tror jag inte på!
  • Syrinx

Daa, jag spelar en sån här fin sak i guld: www.sankyoflute.com/e/index.html Hjärta

Vad härligt att det verkar vara på bättringsvägen med sömnen! Underbart! I sinom tid går det alldeles säkert att ta bort pillrena helt. 

Oj Ingis, vilken energi! Springa kl 6 på morgonen, jag är imponerad! 

Blomman, allt är ursäktat (nästan) om man är 6 år. Dessutom förstår jag dig, blockflöjter låter ofta HIMSKT (på ren malmöitiska). Och ja, tallrikar och lampor är oväsentligheter

Ja herregud, jag vet inte var jag ska ta vägen! Jag är så pirrig att det inte är sant! De hade tydligen varit iväg hos barnmorskan tidigare idag efter att hon (alltså tjejen, inte barnmorskan) haft teckenblödning, och barnmorskan hade sagt att det verkade vara på gång men att de kunde gå hem så länge. Jag hoppas lillbebisen kommer ut nuuuu så jag kan få något gjort igen! *hoppar upp och ner av förväntan*

• Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2011-10-12 14:56:52 följande:
    Skäms Oskyldig Tungan ute
    Kyss Jag tycker det är härligt!
  • Syrinx

Ååååååhhhhhh LYCKA!!! En liten prinsessa har kommit till världen, och jag är världens lyckligaste och stolaste faster med tårar som bara sprutar!!! SoligSoligSoligHjärtaHjärtaHjärtaSoligSoligSolig

• Syrinx

Herregud så ni skriver! Här har man ju ingen chans att hänga med om man är borta ett par dagar Jag har försökt läsa ikapp hyfsat, men kommer aldrig hinna kommentera allting så jag skickar bara ett gäng kramar till er allihopa! Ett extra hej till Start september, MSW och BrudSommar2006 (jag fattar varför det blir BS av dig...) {#emotions_dlg.flower}

Håller tummarna för Fru E!!! Om det är en embryodans man ska dansa så dansar jag allt jag kan också!

Flamman, så underbart och fantastiskt och superhärligt det låter med din musiker! Precis så det ska vara Hjärta  Det är du helt klart värd! 

Heloise, åh jag tycker du är så duktig! Vad bra det verkar som att du gör det för E. Så starkt av er alla tre! Hoppas det går bra med att hitta ett bra dagis och allt - jag tyckte mig läsa något om dina bekymmer ang. det en bit tillbaka. 

Leksi, kram! Det låter som en jobbig dagislämning - jag förstår dig att du inte vill gå utan att se till att A blir "uppfångad". 

Hvidis, hur gick dopet? Är ni hemma än?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård