*tittar in igen efter ett tags bortavaro*
Hej på er! Här är det absurt hektiskt på alla sätt och vis. Trött och febrig sedan en vecka tillbaka, men har inte haft möjlighet att vila överhuvudtaget. Irriterande att febern inte går över utan kommer tillbaka hela tiden, men jag får väl skylla mig själv. Mycket provspelningar med helt olika repertoar betyder massor av övning. Plockar upp erfarenheter så mycket jag kan och hoppas att de tillsammans kan bygga mig ännu starkare inför kommande provspelningar och jobb.
Fästmannen är tillbaka på skolan efter sitt uppehållsår och verkar allt annat än road av det hela. Hans nya lärare är iallafall väldigt bra, så han försöker fokusera på det.
Vi ska på ett sista (förhoppningsvis) återbesök på djursjukhuset med lillmisen i eftermiddag. Veterinären ville att vi skulle se om det gick att låta bli helt att medicinera för astma, eftersom hon aldrig vanligtvis inte utsätts för rökningen, som var det som triggade igång hostningen. Annars får hon andas i en liten mask några gånger om dagen resten av livet...
Åh, det är så mycket jag vill kommentera men jag kommer nog missa mer än hälften!
Ninnis, vad skönt det låter med lite vila i soffan medan det är lugnt hemma. En sån klok bvc-sköterska du verkar ha fått prata med också! Leva mer i stunden är nog något vi alla alltid kan lära oss att göra mer, oavsett livssituation! Dela gärna med dig om du lär dig hur man gör
Lanovia, så svårt det är när man slits mellan vad man verkligen vill och vad kroppen säger att den orkar. Hoppas att du kan få en dundersnabb återhämtning och ny energi och orkar träffa din vän! (Annars instämmer jag med Ingis, goda vänner finns alltid kvar!)
Flamman, så underbart med trevlig samvaro med vänner och framför allt musikern!!! Hurra!