-
Instämmer!!!ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 21:21:13 följande:Solde: Hur är det med Amaretto? Har tänkt så mkt på er! Hoppas innerligt att allt är bra!Åh... Vad glad jag blir! Det skulle verkligen vara jättetrevligt - men jag vill inte att någon ska känna att jag liksom kommer "för tidigt" bara.ingenjörsbruden skrev 2011-11-02 21:18:58 följande:Du är välkommen såklart om du kan o vill!
-
Ja, det är klart jag gör! Jag kan ju se om jag kan lägga in bilden på sjalen jag stickade klart häromveckan. Fästmannen vet nog hur man gör, för jag tror att bilden togs på hans iphone och jag är helt oteknisk med denFru sy skrev 2011-11-02 21:41:03 följande:Ja, jättehärligt!
Vad roligt att du oxå gillar att sticka. Jag har verkligen fastnat i garnteknikerna! Kan du inte lägga in bild på koftan i ditt galleri sen när den är färdig så man får se den?
Vad stickar du på för något just nu då? -
Sjalbild i mitt galleri, om du vill kika Fru Sy!
-
Hahahahaa, nu dör jag av skratt här i soffan! T.o.m. fästmannen sitter och muttrar om att filmen ju har potential, snyggt gjort och allt, men "varför måste filmer alltid spåra ur?!" Nu har det kommit upp en enorm brinnande robot (eller vad det nu är) som är uppsänd av djävulen för att ta någons själ och det är bara en massa blodsplatter överallt. Hahahaha!
-
Kikar in såhär på kvällskvisten efter lång och jobbig dag. Inget fika hos Ingis för mig
Om vi ska spinna vidare lite på det ekonomiska - here it goes, en hel hög med gnäll:
I natt kunde jag inte somna för jag låg och var så bekymrad. Jag tycker (jag vet!!!) att jag har gjort SÅ mycket på SÅ bra sätt, har bra kontakter, svinbra referenser i cv:t, är ambitiös, kreativ och framåt, positiv, trevlig och begåvad, men VARFÖR kan det inte komma in lite jobb också? Fästmannen försöker peppa och säga att det kommer, men det är så jobbigt att inte någon av alla de krokarna jag slängt ut kan nappa. Även om jag har övningen som är ett konstant "jobb", så är det en annan sak att ha något specifikt att öva inför och att få komma iväg och faktiskt spela med andra också, få nya kontakter, ny inspiration och lite pengar.
Fick ingen lön alls denna månaden som var och väntar inte in något före jul heller. Den konserten jag spelade i Helsingborg i mitten av oktober kommer inte in förrän efter jul heller och de faktiskt hyfsat många spelningar jag har i december kommer ju förmodligen inte förrän i januari. Vi är ju två om det, säger fästmannen, och det var samma sak, fast tvärtom, när han hade uppehåll från studierna förra året för att jobba. Det var trögt för honom i början också, och då betalade jag all hyra, alla räkningar, all mat. Men ändå! Jag vill kunna muntra upp mig med något, ibland iallafall! Även om vi båda alltid jagar extrapriser och inte kan unna oss så mycket, så vill man iallafall ibland kunna köpa en ost.
Så i natt låg jag och gjorde upp planer - vilka andra samtal kan jag ringa, vilka kontakter kan jag dra lite försiktigt i, var kan jag leta upp kommande projekt som kan behöva musiker, osv osv. Hela förmiddagen och långt in på eftermiddagen satt jag med telefon och försökte få tag på rätt folk (en jävla, ursäkta språket, omöjlighet med musiker för det mesta - inga kontorstider överhuvudtaget och helt omöjligt att pricka in rätt tid att ringa! Måndag kan vara allra sämsta dagen för vissa ), och såg fikan hos Ingis försvinna långt bort i fjärran. Jag fick iallafall en hel del gjort och jag hoppas verkligen att det kan ge lite resultat. Helst igår redan.
Nu ska vi se lite på Doobidoo tillsammans med en kurrande goskatt. Ha en trevlig fredagskväll alla, och jag vill bara säga till alla Skånetjejer att jag önskar jag hade varit med idag! -
*kikar in* Hej på er allihopa! Här har det varit ett par ganska deppiga veckor, men nu tror jag att jag är på banan igen! En väldigt lyckad konsert igår kväll muntrar upp och ger lite nytt hopp! Jag suger åt mig som en svamp av beröm från duktiga musiker och håller tummarna för att det kan ge lite nya jobb här framöver. - Oturligt nog, med tanke på hur hösten har sett ut (tomt, tomt, tomt, tomt, tomt varenda helg sedan första helgen i september) fick jag ett annat jobberbjudande också på precis samma tider som det jobbet jag redan hade nu i helgen. Varför måste saker krocka? Så typiskt! Men jag är verkligen glad för konserten i helgen och har njutit av min lediga dag idag!
Jag inser att jag har hur mycket som helst att läsa ikapp...! Det enda jag verkligen hunnit snappa är att MSW fått en liten dotter - stort, stort GRATTIS!!! Har ni fått åka hem än? Hoppas gulsoten släpper snabbt på lillan!
Blomman, är magen bättre? -
Fru Bygg, allt medlidande till dig! *skickar kramar* Det låter tungt för dig - hoppas att det snart blir bättre. Blomman skriver som vanligt klokt, som jag bara kan hålla med om.
Tror du inte att det kan kännas skönt att säga, att erkänna!, att det är lite tungt och att du är trött, när folk frågar? Jag brukar iallafall tycka att det tar mycket på krafterna att hålla upp en fasad, och bara för att man säger att det är lite tungt just nu behöver man ju inte vräka ur sig precis allt. Annars känner jag mig lite ensam och oförstådd, fast jag bara har mig själv att skylla om jag inte berättar. Att bara dela med sig, även om man inte berättar allt, tycker jag kan lätta på bördan litegrann. Hur som helst - det är klart att du inte ska skämmas över att du mår dåligt! Kram!!! -
Mmmm....... Precis vad jag behöver! Gör vad jag kan här hemma - sitter med gott samvete i soffan med tända ljus och kattens fluffiga mage precis bredvid mig, för fästmannen står ändå i köket och brygger julöl så jag kan inte göra något "nyttigt"!ingenjörsbruden skrev 2011-11-21 14:23:06 följande:*dagdrömmer.........tappar upp ett ångande bad med massor med bubblor o mängder med tända ljus i badrummet, sätter i gång mysig musik på stereon, stänger av telefonerna, häller upp bubbel i fint glas o dukar fram jordgubbar o choklad o en god bok...ansiktsmask......rrrrttsssssrttttssss(sir väs) o sjunker ner i det varma badet.......lyxig hårinpackning, bodypeeling o en härligt mjukgörande lotion.....lite manikyr o pedikyr med fint lack på naglerna o lyxig handkräm som topp.........sveper in sig i en stor badrock...brygger en stor kanna the o tänder fler ljus o fortsätter att läsa bok varmt nerbäddad i soffan*
Angående lussebullar håller jag med om att de SJÄLVKLART ska innehålla saffran! Annars smakar de ju inte lussebullar!
Ninnis, hur går det med dopplaneringen? -
*håller tummarna för hemfärd imorgon*MSW skrev 2011-11-21 20:10:33 följande:Idag sa doktorn att vi ska få åka hem i morn!! Fast vi vågar inte riktigt lita på det förrän vi sitter i bilen i morn! Nu ska jag snart göra mig i ordning för natten, så jag är beredd att sova efter nästa matning! I natt hade hon lite ont i magen så det blev lite si så där med sömnen..
-
Så spännande med intervju! När är det? Håller tummarna!Soldemor skrev 2011-11-18 08:41:34 följande:*tittar in lite snabbt och vinkar till alla*
Ikväll skall vi med ungdomsgruppen och se "Legally blonde". Lite roligt har jag på jobbet iaf!
Ringde på en tjänst igår som är ute och chefen där vill träffa mig, tralalaa! Lät positivt, typ!