• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Flamman, hu vad läskigt med alla biverkningar av spiralen! Tur att den är ute och hoppas att du snart blir bättre! Ta emot hjälp av andra och tänka på sig själv låter bra - heja dig Och du har ju helt enkelt en riktig pärla i Musikern, jag blir lika glad varje gång jag läser något om honom! 

Lanovia, hur går det med sista veckan? Hur mår du och magen? Är det gissningar igång på när pyret kommer?    

• Syrinx

Heloise, så HÄRLIGT och UNDERBART med negativa fast positiva (det där får jag aldrig ihop när det handlar om läkare...) besked ang. cp-skada! Så skönt att ni inte behöver bekymra er om det! Duktiga lilla E som gör så stora framsteg vad gäller allt! Hjärta

*kliar huvudet* Ja, nu var det ju en massa annat jag skulle kommentera också... Men nu verkar allt ha försvunnit. Kramar och massor av uppmuntran och extravitaminer och allt vad som kan behövas såhär i november till er allihopa!

• Syrinx
    Ninnnis skrev 2011-11-22 09:47:30 följande:
    Syrinx, där är du ju! Tråkigt att du har haft det tungt men härligt att du är på banan igen. Kul med lyckad konsert, hoppas det rullar in en massa jobb nu   
    Har ni saknat mig?  
    Tack både du och alla andra för pepp! Jag hoppas också att det lossnar och rullar in fler jobb nu! 

Klockarbol, jag instämmer i kören om att det var så fint och klokt skrivet! Många kramar till dig och dina flickor också, det låter som att ni har en väldigt tung höst! Om en knapp månad vänder det - då blir det ljusare och ljusare igen. Solig  Håller tummarna för att det blir så för er också.
  • Syrinx
    Hvidbrud skrev 2011-11-22 13:34:46 följande:
    lanovia 08 Visa endast Idag 11:38#12962 Slutsats från mig, funkar alltså inte jättebra och inte så sugen på att ha det så varje dag utan resultat. Så maken får nog fortsätta dagdrömma...

fniss fniss- slutsats- fniss fniss (kunde inte låta bli...)
    *fnissar också*
  • Syrinx
    lanovia 08 skrev 2011-11-22 10:57:50 följande:
    Syrinx vad kul med lyckad spelning, hoppas det leder till mera jobb. JObbigt med depressionen, brukar det bli så varje höst?
    Jag skulle nog inte kalla det depression, så tungt är det inte. (Tror jag?) Men ja, varje höst blir jag nedstämd och känner mig liksom "instängd" för att det blir så mörkt och kallt - jag fryser nästan jämt såhär års och är alltid påbylsad här hemma. Min mamma är likadan, så det ligger kanske i generna. Det har varit lite lättare sedan jag träffade fästmannen dock, han är fantastisk på att få mig att slappna av lite och muntra upp mig (på diverse olika sätt! ), med undantag för just denna höst.

Jag tror att det beror mycket på att det känns jobbigt att inte ha någonstans att gå till. Övningen gör jag ju massa timmar av ändå varje dag, vi har våra vanliga rutiner här hemma och jag försöker se till att träffa så mycket folk som möjligt. Men det ÄR en skillnad mot att ha något konkret att gå iväg till, vare sig det är skola eller jobb. Nåja, i helgen är det första advent och då blir det lite mysigare! Plus att jag har ganska mycket småjobb i december, hurra!  
  • Syrinx
    Hvidis, åh vad härligt med adventsmys! *hjärtar också krylliga hjärtan och halva stjärnor* 
    Kesella i lussebullarna är mitt tips också, och maaaaaassor av saffran förstås! *sjunger med i Soldes lussebullskampsång*

Solde, spännande med förintervju på måndag! Håller tummarna redan nu! 

Flamman, krya på er! Bort med alla vattkoppor! Men vad skönt att du mår bättre iallafall. 
    Om du gissar att MiniLanovia kommer 25e, så gissar jag på första advent, 27 november alltså, för då spelar jag i kyrkan!

Ninnis, heja tanten med arga lappar! Usch vad ickligt det är med hundbajs på skosulor och annat! *ryser* 
    Vad skönt att ni får lite dophjälp av dina föräldrar, för det är ju alltid saker att ordna även om man försöker göra det relativt enkelt för sig.
    Ninnnis skrev 2011-11-22 09:45:01 följande:
    Igår testade jag att ge Mini lite morotspuré, det verkade också funka bra. Man riktigt ser hur han smakar på det och rynkar pannan lite innan han sväljer
    Hjärta
  • Syrinx

Lanovia, hade ni en mysig hemmadag idag, du och E? Orkade kroppen? 

Ingis, GRATTIS till strålande tentaresultat!!! *blåser i visselpipa och dansar runt i partyhatt* Skål Så trevligt med lite lyx av maken också. Och hoppsan, så spännande med ett litet jobbsprak! Håller för övrigt med Flamman om sådana saker!

Heloise, usch så tungt med så lite sömn! Jag kan verkligen förstå irritationen ang. en make som söker sympati för bakfylla i en sådan situation! Kommer han hem ikväll alltså, eftersom du måste komma i sex-mood nu? *slår lite med trollstaven och förvandlar sex till en sval, skön säng i ett mörkt, tyst rum* Bättre?

Allt prat om lussebullar och pepparkakor gör mig ju toksugen på allt sånt! Jag kanske ska gå och sätta en deg till vanligt bröd iallafall, det är dåligt med ingredienser till adventsgotte hemma.

Idag har jag förresten lyxat och köpt suuupersköna, nya stickor i rosenträ! De är såå lena och mjuka att sticka med, och dessutom snygga att se på. KnitPro heter de visst, men damerna i min garnaffär kallade dem för "Rolls Royce-stickor".

• Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-23 20:28:53 följande:

Syrinx: rollsroyce-stickor.....wow....*vrooooomvrooooom... gasar lite med plyshobilen*

Flamman: Ja visst är jag förfääääääärligt *smäller mig själv på fingrarna* Fniss! Men roligt har jag! O nä....fyrverkerier är jag inte på jakt efter....är så förfärligt skott-rädd.....fnisss....rädd för skott i råttan.....fniss....*nu sänkte jag nivån.....nergrävd ribba....fniss fniss fniss... nu får jag ge mig*

Heloise: Jag tar ligisten *sätter ligisten o busan i samma ekorrhjul så kan de trötta ut varandra......serverar mammorna en sval skön kudde o ett ljuvligt fluffigt täcke....tar Panzer o huttar in honom osså i hjulet så kan han roa sig med ligisterna....moahahahhaa*
    Tyckte att 1021 gram lät lite fjäderviktaktig.....tänk att man kan sakna en nolla! *hahahahaha* Alltså....det är nog dags för kudden för denna knäppa varelse.....vilken humor....fniss.....

Viker mig av skratt här hemma!  Skål
  • Syrinx
    MSW, jag är också jättenyfiken på namnet på din lilla tjej!
    Fru E skrev 2011-11-24 08:45:06 följande:
    *vinkar in och kramar alla  *
    Hej Fru E! Hur är det med dig? *kramar tillbaka och skickar många tankar*

Ankan, hej! *vinkar*  
    Mugglan, så skönt att ni är på bättringsvägen och att det inte var lunginflammation. Det går tydligen mycket mykoplasma i år, som ju kan ge ganska svåra lunginflammationer. Min moster var väldigt illa däran över julen för två år sedan och fick ligga länge på sjukhus och allt. Usch!

Lanovia, klart att blodtrycket stiger om man är stressad! Och självklart ska du inte gå på nästa besök om två veckor! Jag har ju gissat på första advent - heja MiniLanovia!  
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård