lanovia 08 skrev 2011-11-22 10:57:50 följande:
Syrinx vad kul med lyckad spelning, hoppas det leder till mera jobb. JObbigt med depressionen, brukar det bli så varje höst?
Jag skulle nog inte kalla det depression, så tungt är det inte. (Tror jag?) Men ja, varje höst blir jag nedstämd och känner mig liksom "instängd" för att det blir så mörkt och kallt - jag fryser nästan jämt såhär års och är alltid påbylsad här hemma. Min mamma är likadan, så det ligger kanske i generna. Det har varit lite lättare sedan jag träffade fästmannen dock, han är fantastisk på att få mig att slappna av lite och muntra upp mig (på diverse olika sätt!
), med undantag för just denna höst.
Jag tror att det beror mycket på att det känns jobbigt att inte ha någonstans att gå till. Övningen gör jag ju massa timmar av ändå varje dag, vi har våra vanliga rutiner här hemma och jag försöker se till att träffa så mycket folk som möjligt. Men det ÄR en skillnad mot att ha något konkret att gå iväg till, vare sig det är skola eller jobb. Nåja, i helgen är det första advent och då blir det lite mysigare! Plus att jag har ganska mycket småjobb i december, hurra!