• Forumvärd

Rapportera buggar här!

I den här tråden kan du rapportera om du hittar buggar eller andra konstigheter nu i samband med nylanseringen

• Svar på tråden Rapportera buggar här!
  • Forumvärd
    hoodilady skrev 2010-12-27 13:32:31 följande:
    I forumet finns det massa obesvarade trådar där det står "Du har inte behörighet att svara här." efteråt.
    Är det någon inställning trådstartaren har gjort eller är det bara vissa som får svara? (Obs jag är inloggad och kan svara i många andra!)
    Hejsan!

Vet du jag tror att du har klickat på trådar som ligger i expertforumet
    Där kan bara experten och ts skriva men alla kan däremot läsa det som står.
  • Forumvärd
    Oupsie skrev 2010-12-23 12:45:47 följande:
    När jag ska logga ut och klickar på Konto så försvinner rutan ibland innan jag hinner få muspekaren till alternativet "logga ut". Ibland fungerar det, och ibland fungerar det inte. Använder Firefox om det spelar någon roll.

Hade önskat en tydlig Logga ut-knapp istället för så som det är nu.
    Tack
    Jag har också jagat den knappen av och till och jag skickar vidare detta
  • hoodilady
    Forumvärd skrev 2010-12-27 15:18:03 följande:
    Hejsan!

Vet du jag tror att du har klickat på trådar som ligger i expertforumet
    Där kan bara experten och ts skriva men alla kan däremot läsa det som står.
    Jag klickar på "Obesvarade trådar",
    men jag antar att det är blandat där till experterna också, borde inte det stå på nåt sätt?
    Tex "Denna fråga är till experterna, därför kan du inte svara på den"
    nåt sånt? :)
  • passionsblomman

Jag har just upptäckt att:
    De trådar som  tas bort (antar jag att det är) ändå ligger kvar i både "obesvarade trådar" och "senaste inlägg"-listorna. Det är mycket förvirrande att en tråd finns där men inte går att öppna.
    Exempel är "(tom rubrik) ämne samlevnad"och en annan som heter "herregud vart är den här sidan på väg", i det sista fallet verkar inte heller TS finnas?
    Jag har också sett att även namnet på den senaste som gjort inlägg fortfarande syns i trådlistan, fast inlägget är borttaget. Det rä särskilt dumt ifall nicket på den personen är reklam i sig och därför inte godkänt. Tas det inte bort så ligger ju den gratisreklamen ändå kvar i trådlistan så att säga.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Emblas Mamma

Tycker med det verkar sjukt konstigt? Lite irriterande art inte veta..

• Vi2alltid
    passionsblomman skrev 2010-12-27 18:56:36 följande:
    De trådar som  tas bort (antar jag att det är) ändå ligger kvar i både "obesvarade trådar" och "senaste inlägg"-listorna. Det är mycket förvirrande att en tråd finns där men inte går att öppna.
    Exempel är "(tom rubrik) ämne samlevnad"och en annan som heter "herregud vart är den här sidan på väg", i det sista fallet verkar inte heller TS finnas?
    Jag har också sett att även namnet på den senaste som gjort inlägg fortfarande syns i trådlistan, fast inlägget är borttaget. Det rä särskilt dumt ifall nicket på den personen är reklam i sig och därför inte godkänt. Tas det inte bort så ligger ju den gratisreklamen ändå kvar i trådlistan så att säga.
    Ah, precis samma som hänt mig men det tog ett tag att fatta. När man öppnar tråden så hamnar man på något helt annat ställe och det blir helt klart förvirrande...
  • SnartFruSir

Jag har inte läst igenom hela tråden men om man skriver med "fet" stil, t.ex. för att markera att man skriver till någon, så går det inte att göra "fet stil" igen senare i texten.

Däremot om jag tar bort det fetade, och sedan börjar att feta det jag vill ha markerat underifrån (dvs baklänges) så går det att göra fet stil överallt där man vill ha det.

• passionsblomman

Kan  man inte? Det  har jag inte sett? Jo, det kan man! Eller, jag kan iallafall?
    Fet, fet, fet testa testa... Konstigt! För mig funkar det.

SnartFruSir skrev 2010-12-27 20:30:06 följande:
    Jag har inte läst igenom hela tråden men om man skriver med "fet" stil, t.ex. för att markera att man skriver till någon, så går det inte att göra "fet stil" igen senare i texten.

Däremot om jag tar bort det fetade, och sedan börjar att feta det jag vill ha markerat underifrån (dvs baklänges) så går det att göra fet stil överallt där man vill ha det.
  • SnartFruSir
    för mig går det inte

om jag skriver

så här:

Allstå, fetar första ordet och sedan enter.

Börjar jag senare i texten, t.ex. har med ett citat, så funkar det. Det är just när jag skriver första ordet och fetar, och sedan sätter ett enter.
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2010-12-27 18:56:36 följande:
    Har du någon länk till en sådan tråd så kan jag kolla om det är så att tråden bara har stängts ned- för då kan den ligga kvar ändå- eller om det är så att det är en bugg som gör att en bortplockad tråd ligger kvar
Svar på tråden Rapportera buggar här!