Rapportera buggar här!
I den här tråden kan du rapportera om du hittar buggar eller andra konstigheter nu i samband med nylanseringen
I den här tråden kan du rapportera om du hittar buggar eller andra konstigheter nu i samband med nylanseringen
Jag konstaterar även att det inte gillades att klistra in en skärmdump direkt i inlägget - fick ta en rask omväg via Paint i brist på bättre bildbehandlingsprogram.
På mitt jobb använder jag skärmdumpar väldigt ofta för att enkelt kommunicera det som blivit mysko på skärmen till vår IT-avdelning.
Finns det någon anledning till att det inte funkar här?
Typ att jag inte "städade" min dump utan nu visar hela BT vad jag har öppet i min browser?
Jag konstaterar även att det inte gillades att klistra in en skärmdump direkt i inlägget - fick ta en rask omväg via Paint i brist på bättre bildbehandlingsprogram.
På mitt jobb använder jag skärmdumpar väldigt ofta för att enkelt kommunicera det som blivit mysko på skärmen till vår IT-avdelning.
Finns det någon anledning till att det inte funkar här?
Typ att jag inte "städade" min dump utan nu visar hela BT vad jag har öppet i min browser?
Det hände ingenting mer än att jag fick frågan om att tillåta och sen tog markören ett steg framåt.
Jo, jag sparade den som jpeg först och då funkade det via "ladda upp bild"
Vad i helskotta är en skärmdump och hur gör man det?
En skärmdump är en bild av ens skrivbord.
Du gör den genom att hålla ner Ctrl-knappen och Prt Scr-knappen (på mitt tangetbord till höger om F-knapparna).
Då får du en kopia som du kan klistra in ett t.ex ett Word-dokument eller i ett mail
Jag har svårt att logga ut ibland. När jag kickar på konto, och sedan flyttar muspekaren ner i fältet som kommer fram, försvinner fältet innan jag hinner klicka på något.
Använder safari som webläsare om det kan ha med saken att göra?
Inte en bugg egentligen, men jag stör mig fortfarande på att det är svårt att skilja på inläggen i forumet, alla ser likadana ut...
På ett annat forum där jag är aktiv ser det ut så här:
Oläst tråd: Blå länk
Läst tråd: Grön länk
Nya inlägg: Länkfärg beroende på status, och fetstilt
Inga nya inlägg: Länkfärg beroende på status, vanlig "font weight", dvs smala bokstäver.
Dessutom så räknas alla trådar äldre än x antal dagar som lästa, dvs endast de som är nyare än dessa dagar (30 dgr kanske). De blir således smala i fonten även om de är olästa. Då ser man lätt vilka trådar som är hyffsat fräscha också.
I favoritlistan så är det lätt att se vilka trådar som fått nya inlägg, jag önskar att det var så tydligt på förstasidan också. Och fortfarande önskar jag att det finns ett lätt sätt att ta sig till första olästa inlägget i tråden redan från startsidan. Hos mig funkar inte den där knappen inne i tråden (Firefox 3.6.13). En liten knapp bredvid/framför rubrikens namn på förstasidan där det står "Nya" eller dylikt t ex. Eller en pil eller annat... så funkar det ju på alla forum jag varit på iaf... jobbar ni på det, eller är ni nöjda som det är? Har kommenterat detta flera gånger vid olika tillfällen, men inte fått något riktigt svar på om ni tycker att det är prioriterat eller något ni inte kommer jobba vidare med.
När jag lägger upp en bild på galleriet och klickar i endast inloggade får se bilden så kan inte de inloggade se bilden. Jag måste klicka i att alla ska se den för att det ska funka. Jag vill ju inte att alla ska kunna se bilderna.