• Forumvärd

Rapportera buggar här!

I den här tråden kan du rapportera om du hittar buggar eller andra konstigheter nu i samband med nylanseringen

• Svar på tråden Rapportera buggar här!
  • Forumvärd
    passionsblomman skrev 2010-12-10 10:15:40 följande:
    Jag har en konkret sak:

Det syns inte så vidare värst tydligt att man har ett meddelande i sin inbox.
    Här skulle det behövas något som lyser/blinkar betydligt mer som verkligen uppmärksammar en på att ens kika längst där uppe i hörnet. Det lila på det lia är heller inte lättläst.

Kanske någon "pratbubbla" med "Du har mail" eller så? Ungefär som att det kommer upp en textruta om man väljer en känsla till en tråd?

Man verkar lätt oförskämd ifall man missar sin inbox och ska man behöva ropa "jag har inboxat dig" i de befintilga trådarna faller lite av tanken med inbox tycker jag.

Gött att plupparna kom tillbaka förresten!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Tack
    Något mer iögonfallande när mejlen ramlar in!

Japp jag gillar plupparna också
    Det blir mer liv i trådar då man ser vilka som är online eller inte. Eller jag upplever det i vartfall så att det känns mer "liv" om det lyser grönt lite här och där i en tråd.
  • Forumvärd

Kodarn:
    Upptäckte en sak nu
    När man skriver längre gästboksinlägg så rullar inte texten vilket gör att det blir svårt att se vad man skrivit innan man postar

• Forumvärd
    L U N A skrev 2010-12-10 10:18:42 följande:
    Hej!

Kul med lite nytt och att ni jobbar på att förbättra sidan! :) Innan man vant sig vid det nya är det alltid lite rörigt. Människan är ju ett vanedjur men vi brukar klara att anpassa oss efter lite tid. ;) 

Däremot tycker jag designen är riktigt illa!! Både färgval och illustrationer känns inte passande för en modern bröllopssida! Den känns ist Barnslig. Mindre seriös. Och enbart riktad mot tjejer. Illustrationen på tjejen/bruden som verkar finnas på flera ställen liknar mest en bratsdock som barn leker med. Skulle bli glad om sidan var snyggare att titta på samt mer neutral. Alla vill inte ha ett sockersött bröllop, vi är av olika åldrar, olika kön och olika sexuella läggningar.

Hade jag inte redan känt till bröllopstorget så hade jag vänt första gången jag kom in på sidan. Självklart tycker alla olika men kan kanske vara bra att tänka på.

Tack!
    Tack för dina synpunkter Solig
    Jag tror som dig att många gånger så handlar det om en vanesak och det kan ta ett tag innan det känns "hemma"
    Vi har gått från en rätt bleksida till mera färg och liv och det är klart att inte alla gillar rosa och lila men jag känner personligen att sidan är mer livfull nu och jag tror även att färgen är en vanesak.
  • Sebastiána
    kodarn skrev 2010-12-10 09:13:53 följande:
    Man behöver inte "inaktivera" Facebook om man inte aktiverat det Inget kopplas utan att man specifikt väljer att göra det (går för tillfället inte att koppla befintliga konton utan bara nyregistrerade). Om man har kopplat eller registrerat sitt konto med hjälp av Facebook kan man klicka i Inaktivera när man loggar in för att koppla bort det.
    Kjell Präst skrev 2010-12-10 03:55:26 följande:
    Bortsett från att autoinloggning fortfarande inte fungerar (vilket är otroligt irriterande för en som besöker sidan 20-25 gånger per dag) så får jag tydligen inte heller några mail när nya inlägg gjorts i den tråd jag startat.
    Kikar på det nu direkt, tror jag vet var felet är.Detta ska vara fixat nu.
    Sebastiána skrev 2010-12-10 08:29:06 följande:
    Hur ser man vilka trådar som det senast kommenterats i? Senaste trådarna är ju inte samma sak.
    Det här hade att göra med databasfelet vid postning, gjorde att den inte uppdaterade senaste inläggs-tiden, och tråden visades då inte i Senaste inläggen. Men det är alltså där de ska hamna från nu

// Jens
    Jag skrev precis ett inlägg i entråd, men tråden hamnade inte först för det - inte på första sidan över huvud taget!
  • Forumvärd

Kodarn:
    Ett bra förslag från en annan tråd
    Går det att göra de olästa trådarna (i mina favoriter) fetare än vad de är nu eller alternativt i en annan färg?
    Då blir det lättare att se vilka trådar som är olästa

• kodarn
    Forumvärd skrev 2010-12-10 10:24:01 följande:
    Kodarn:
    Upptäckte en sak nu
    När man skriver längre gästboksinlägg så rullar inte texten vilket gör att det blir svårt att se vad man skrivit innan man postar
    Fixat
    Forumvärd skrev 2010-12-10 10:38:18 följande:
    Kodarn:
    Ett bra förslag från en annan tråd
    Går det att göra de olästa trådarna (i mina favoriter) fetare än vad de är nu eller alternativt i en annan färg?
    Då blir det lättare att se vilka trådar som är olästa
    Det är nog så det ska vara redan, eller menar du fetare än fet?

// Jens
  • kodarn
    Sebastiána skrev 2010-12-10 10:35:12 följande:
    Jag skrev precis ett inlägg i entråd, men tråden hamnade inte först för det - inte på första sidan över huvud taget!
    Vilken tråd? Den ska alltså hamna på sidan som heter Senaste inläggen, är det den du tittar på?

// Jens
  • sandviken

på förra sidan så kunde man söka på medlemmar från en speciell stad, eller bara kolla in vilka som är online just nu, men jag kan inte hitta den funktionen nu, är den borttagen?

• TheD

Helt rätt och slätt! BYT TILLBAKA! Den här sidan är katastrof. Jag hade förhoppningar om att den skulle vara bättre så som lättare att hitta runt mer information etc men iställket har det gått åt flickhållet "girlie" som en annan person skrev i ett inlägg. Lila är min favoritfärg men det här är inte lila det är rosa inblandat och alldeles för mycket av färgvalet på sidan. Jag håller också med personen som skrev att det längre inte är riktat mot vuxna utan mot 18-22åringar som vill ha HolywoodBröllop. Det känns som  ni har överdrivit en smula med tänkandet. Ibland är det bästa att låta saker vara men självklart kan vissa saker funderas på för en ev. förbättring/förnyelse men som sidan ser ut nu i allmänhet känns det som sagt sorgligt och katastrofalt. Jag kan inte på gott samvete tisa någon om Bröllopstorget längre.

Svar på tråden Rapportera buggar här!