Ayla skrev 2011-01-17 20:52:14 följande:
Lugn och fin...
Alla gillar inte samma saker, men det är inte heller alla som känner för att dra ut på diskussionen (eller putta iväg den åt de mer extrema hållen). Vad jag kan se så skrev aldrig "sacki79" att hemmagjorda tårtor är nåt man ska bojkotta (eller att de är "äckliga och ofina"), bara att de vill ha en viss typ (och förklarade varför). Så snälla "Emblas Mamma", tagga ner lite och ta inte allt som ett personlig påhopp. TS frågade efter skillnaden mellan bröllopstårta och vanlig, och även vad de kommer att innehålla - vilket är precis vad folk i tråden svarat på. Alla får svara, oavsett vad just den personen prioriterar mest (om det så är bröllopsresa, live-musik eller tårta).
Men nu lät jag mig provoceras igen. Förlåt, det var inte meningen att solka ner den här (annars rätt fina) tråden. Trevlig kväll på er alla.
Fast jag kan hålla med Emblas mamma om att jag också tycker att det varit taskiga komentarer på hembakta tårtor och vanliga marsipantårtor och att man tydligen enlig vissa är helt väck i huvudet för att man inte kastar bort flera jäkla tusen på en äkta brollopstårta.
Konstigt nog får bara vissa komma med vassa komentarer här på bt.
Som sagt jag håller med Emblas mamma att man behöver inte hacka på folk som väljer att baka tårtan själv eller som köper vanlig tårta som inte är en riktig bröllopstårta.