Emblas Mamma skrev 2011-01-25 18:21:02 följande:
Åh vad roligt tat ni har fått en sånt fint hus!
Skulle vara roligt tat se bild på det! Du ska inte ladda upp något här på BT?
Vi har räknat med lite under 2 mille om vi gör ALLT själva eftersom mannen är snickare..
Tomterna är inte alls så dyra där vi bor så vi funderar lite på var vi vill placera oss bara..
Vi har dock inte räknat med hur mycket lyx som helst utan vi får se vad vi hamnar på i grunden så får vi lyxa till det allteftersom vi tycker vi kan kosta på oss! Vi får helt enkelt se under tiden vi bygger :)
Tyckte ni det var tufft under själva byggandet? Hur lång tid tog det för er?
Vi hade kunnat köpa tomt av kommunen för under 90000 men då hade det varit max 700 kvadrat.
Nu köpte vi en tomt med ett rivningsfärdigt hus (som står i ena hörnet och ska ersättas av garage om några år).
Tomten är på 2600 kvadrat och ligger väldigt bra i ett fint område...
Har inga bilder här, och inga på det färdiga huset... Men jag har lite på min mer eller mindre övergivna hemsida från när vi byggde. När vi började närma oss slutet så orkade jag inte uppdatera hemsidan längre.
Vi hade räknat med ett halvår kanske, men så fick jag ett heltidsvick, så jag gick från att jobba 6-10 dagar i månaden till heltid skift. Så vi tappade massor med tid och så har vi långt till hjälpen också så även om sambons familj hjälpte så gott dom kunde så blev det inte så många dagar totalt då dom bor flera mil bortoch ju har egna liv och jobb :)
Det tar längre tid än man tror. Vi hade kunnat flytta in efter ett år, men vi hade fortfarande en hel del kvar då, så vi tog det lugnt och gjorde klart allt (förutom någon tröskel som behöver lite speciallösningar) innan vi flyttade in.
Så 1,5 -2 år tror jag vi höll på. Men då var det bara varannan helg och lite kvällar som vi kunde jobba på huset.
Kan ni köra på hårdare så går det ju garanterat fortare :)
Hemsidan:
trickytrixie.cybersite.se