Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?
Tycker ni det är fult att ta kuvertavgift?
Varför ?
Ni som tar uvertavgift, hur tänker ni i detta?
Tycker ni det är fult att ta kuvertavgift?
Varför ?
Ni som tar uvertavgift, hur tänker ni i detta?
Förstår inte vad som är fel med att ta kuvertavgift. Vi tar det och i det ingår transfer till och från festlokal, tre rättersmiddag, dryck, dans till liveband, snacks, nattamat plus lite annat och du behöver inte köpa present. Jag har varit på flera bröllop med kuvertavgift och många tycker det är skönt att slippa köpa present. Så jag skäms då inte för det. Många vänner skulle jag inte ha råd attt bjuda annars och de är nog glada att de nu är bjudna :)
Kära Emblas mamma!
I vår släkt har vi aldrig lagt så mycket på presenter. Alltså 400 kr per person. Är vi sämre människor än dig och alla du känner då eller?
Vissa av oss är däremot jätteduktiga på att ge hemgjorda presenter. Hemsytt/hemsnickrat. Hemkomponerat.
Det behöver då inte alls kosta en familj att ge för 300-400 kr per person.
Bara för att DU själv aldrig sett presenter som kostat mindre, så behöver du inte ifrågasätta alla andra!
Du har själv startat denna tråd, och borde då finna dig i olika typer av svar tycker i alla fall jag.
När precis, jag skulle inte kräva kuvertavgift för barnen i familjen. Men vi ska ha en bröllopsfest utan barn så då blir ju inte kostnaden så dyr per familj ;)
Jag tycker inte att det är okej att ta kuvertavgift. Vill du ha ett större bröllop - se till att spara pengar. Vänta hellre ett år med bröllopet då.
Oavsett hur snyggt man gör bröllopet så tycker jag att det känns billigt. Inte okej någonstans faktiskt. Jag går hellre på ett mysigt utomhusbröllop i en vacker park med efterföljande picknick än ett flådigt slottsbröllop som gästerna får betala till. Och det gäller oavsett hur lite eller mycket man tar betalt.
Däremot som andra skrev så är betalbar en annan sak, inte supersnyggt men helt okej.