Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Sommarbrud skrev 2011-06-17 11:31:23 följande:
Förstår dig, hon ringer säkert annars får du ringa henne o fåga helt enkelt. Jag har en tärna som jag verkligen å¨ngrar att jag frågade lite samma som dig en gammal vän som blev jätte glad men har nu märkt att hon inte ens känner mig längre. Men jag tänker inte på det det ska inte få förstöra :) Utan jag försöker göra det bästa av situationen. Så om hon inte ringer så ringer du henne o frågar rätt ut. SÅ slipper du vara ledsen över detta. När är det dags nu igen? (1700tal får lägga upp datumen snart)
Grejen är ju att hon inte svarar när jag ringer.. Jag brukar ringa utan att få svar, lämnar ett meddelande och ber henne ringa. Någon dag senare smsar hon och skriver att hon satt i möte, mycket på jobbet, är sjuk osv. MEN att hon skall ringa så fort det har lugnat ner sig. Har inte pratat med henne sedan februari!
Nu senast skrev jag i ett sms att jag MÅSTE prata med henne och bad henne ringa senast den helgen. Då svarade hon att hon var sjuk och hade tappat rösten, men kunde vi maila istället? Jag vill ju inte ta detta på mail.. Så hon skulle ringa när hon var frisk. Gjorde inte det och då försökte jag igen igår. Då smsade hon att hon skall ringa på söndag. Håller tummarna..
För någon månad sedan funderade jag på att fråga en annan kompis också, så att jag iaf hade en som jag kände mig säker på och i bästa fall två. Men nu har hon blivit sjukskriven pga panikångest. Det har hon fått av att stressa på jobbet och av att vara tärna åt en annan kompis. Så nu känns det inte så lyckat att be henne vara täna på ett bröllop till!