• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • durrasflikka
    Fröken Sassa skrev 2011-11-28 09:55:00 följande:
    Nu har jag äntligen fått hem min fina vigselring (i lagom tid sådär 2 veckor innan bröllopet ;))
    Är så sjukt nöjd, den är verkligen superfin på fingret och glittrar som bara den.
    Tack för för tips och inspiration här från forumet. Kram!

Den liknar den ena jag ska ha sen. =)

Visa bild.JPG i bildspel

• Fröken Sassa
    dellelgarin skrev 2011-11-29 10:49:25 följande:
    underbar!
    Jamen eller HUR? Är helt bubblig över att jag kommer få lov att ha en sån fin sak på fingret om bara 11 dagar!
    Emmh86 skrev 2011-11-29 14:07:49 följande:
    Jättevacker ring!! 
    Tack! Jag är så himla nöjd!
    durrasflikka skrev 2011-11-29 15:42:17 följande:

Den liknar den ena jag ska ha sen. =)

Visa bild.JPG i bildspel

Durrasflikka jag kan inte se din ring men jag är toknyfiken :)
  • durrasflikka
    Fröken Sassa skrev 2011-11-29 17:23:16 följande:
    Durrasflikka jag kan inte se din ring men jag är toknyfiken :)
    Konstigt för jag ser själv bilden. Annars kan du klicka under mitt nick där det står visa endast dör jag har laggt upp bild på dem tidigare.. =) Men testar såklart igen först.
    Visa bild.JPG i bildspel
  • Karin68
    missIce skrev 2011-11-29 10:17:40 följande:
    Precis sådär vill jag oxå ha! Hur breda är dina ringar?
    Mina ringar är 5mm och 2,5mm.
  • missIce
    Karin68 skrev 2011-11-29 22:02:57 följande:
    Mina ringar är 5mm och 2,5mm.
    Tack! De är helt underbara..!

Har en 5 mm förlovningsring i titan och har kollat på en 3 mm vigselring, så då är jag inte helt ute och cyklar med måtten iaf (även om jag gärna haft en smalare vigselring, men det verkar inte gå att få i titan...)
  • Fröken Sassa
    durrasflikka skrev 2011-11-29 21:17:40 följande:
    Konstigt för jag ser själv bilden. Annars kan du klicka under mitt nick där det står visa endast dör jag har laggt upp bild på dem tidigare.. =) Men testar såklart igen först.
    Visa bild.JPG i bildspel
    Alltså måste vara något freaky med min dator för jag ser ej den där bilden men hittade dina tidigare inlägg iallafall! Vilka SNYGGA ringar du har! Fint med en tunn likadan till bredvid prinsess-ringen ;) Jag har en helt slät vitguldsring som förlovningsring men den missade jag visst att ta på av bara farten ;)
  • durrasflikka
    Fröken Sassa skrev 2011-11-30 10:50:21 följande:
    Alltså måste vara något freaky med min dator för jag ser ej den där bilden men hittade dina tidigare inlägg iallafall! Vilka SNYGGA ringar du har! Fint med en tunn likadan till bredvid prinsess-ringen ;) Jag har en helt slät vitguldsring som förlovningsring men den missade jag visst att ta på av bara farten ;)
    De är köpta samtidigt så de är verkligen gjorde för att vara tillsammans. =) Bra att du hittade de andra bilderna iaf. =)
  • Micamela

Detta är min förlovningsring i vitt guld och rundslipade diamanter över och under och prinsesslipade diamanter i mitten. Diamanterna går hela vägen runt. Totalt 2 carat. 
    Som vigselring blir det en solitär i stil med denna:

• Vica

Å vilka fina ringar alla har! Själv väntar jag fortfarande ( Rynkar på näsan ) på våra förlovningsringar.... Jag har små fingrar och har fått specialbeställa min ring i stl 14,5. Men jag tycker ändå att 4 veckor är en löjligt lång tid att tillverka den när det är en av "standard"ringarna som dessutom är på rea nu.. 

Hur som haver, fästmannens förlovningsring blir en enkel slät ganska kantig ring - den för 6199,-
    http://i29.photobucket.com/albums/c293/Vica_Vickan/IMAG1292.jpg

Så har vi min lilla pärla :)
    http://www.albrektsguld.se/page.jsp?node=170&articleNo=0323014&attributeType_4=&attributeType_2=446&attributeType_1=&productType=1&priceRange=&&step=8&articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

Sitter och tittar efter vigselringar som kan passa, men jisses vilken djungel av ringar det finns! 

• Vica
    Vica skrev 2011-12-03 18:48:16 följande:
    Å vilka fina ringar alla har! Själv väntar jag fortfarande ( Rynkar på näsan ) på våra förlovningsringar.... Jag har små fingrar och har fått specialbeställa min ring i stl 14,5. Men jag tycker ändå att 4 veckor är en löjligt lång tid att tillverka den när det är en av "standard"ringarna som dessutom är på rea nu.. 

Hur som haver, fästmannens förlovningsring blir en enkel slät ganska kantig ring - den för 6199,-
    i29.photobucket.com/albums/c293/Vica_Vickan/I...

Så har vi min lilla pärla :)
    http://www.albrektsguld.se/page.jsp?node=170&articl eNo=0323014&attributeType_4=&attributeType_2=446&a ttributeType_1=&productType=1&priceRange=&&step=8& articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+ %3E%3E%3E

Sitter och tittar efter vigselringar som kan passa, men jisses vilken djungel av ringar det finns! 
    Äh nu kom ju inte bilderna med iaf.. Testar igen. 

Och min:

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011