• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • 2 0 1 2
    MalinLarsson skrev 2011-12-15 11:41:33 följande:
    Köpte min på e-bay för bara 2 500 kr för 14 karats vitguld 0,55 ct diamanter på 5 stenar. Älskar den! Fått den kollad och värderad i Sverige och jag gjode verkligen inte en dålig affär om jag säger så. Passade perfekt på mitt finger dessutom.

Jag har också tittat på dem! Snälla vill du berätta vad han du köpte av heter på ebay?
  • Noidue
    Jag han skrev 2011-12-12 21:26:41 följande:

ursäkta att jag svarar för dig nu Noidue, men om det inte är denna, så är den väldigt lik! Den finns på Guldfynd. Den är jättefin!! Kände igen den så väl så jag var tvungen att svara :)
    Denna är det faktiskt Men bilden ger den inte rättvisa tyckte min bild ger ringen mer rättvisa den är fruktansvärt vacker och glittrar sådär alldeles lagom! Jag är så nöjd och kan inte låta bli att öppna asken lite då och då för och beundra denna vackra ring! Vi köpte den dessutom med en massa rabatter de hade någon dag där man som medlem hade rabatt och det dessutom var rabatt på guld så kan ju säga att vi gjorde ett kap
  • Noidue
    dellelgarin skrev 2011-12-12 14:30:38 följande:

jättevacker, men jag undrar oxå vad an har till? den kanske är vackrast ensam =)

carolineu skrev 2011-12-09 18:21:36 följande:

Vilken underbar ring!

skall du ha en till denna?

Den ska få förbli ensam då vi gjort det väldigt komplicerat för oss så då min man är ortodox så gifter vi oss ortodoxt nere i hans hemland och där har man vigsel ringen på höger hand så därför har vi gjort en liten kombination jag har satt förlovningsringen på vänster handen och kommer efter 21 juli nästa år ha den andra på höger handen
  • Jane
    Noidue skrev 2011-12-15 22:47:39 följande:

Vilken underbar ring!

Den ska få förbli ensam då vi gjort det väldigt komplicerat för oss så då min man är ortodox så gifter vi oss ortodoxt nere i hans hemland och där har man vigsel ringen på höger hand så därför har vi gjort en liten kombination jag har satt förlovningsringen på vänster handen och kommer efter 21 juli nästa år ha den andra på höger handen
    Jag är också ortodox och ska gifta mig i hemlandet i sommar. Nu för tillfället har vi vanliga enkla förlovningsringar på svenskt vis, alltså på vänstra ringfingret. Men vi kommer  antagligen att ha vigselringarna på det högra ringfingret.
    Tack för tips! Jag har inte alls tänkt på att man kan passa på att ha en helt annan slags ring. De flesta brukar ju vara vanliga släta eller krabbring eller enstensring osv. Det kommer nog se bra ut med en liknande ring som din.
  • SofieGog

Har ar min forlovningsring. Har ingen vigselring annu for jag ar nyforlovad. (Bor i England) Ni far ursakta bildkvaliteten, har endast bild tagen pa mobilen.

• 201212
    Yez skrev 2011-12-13 08:43:59 följande:

Våra förlovningsringar.. Dom är i titan och väldigt "enkla".
    "Randen" i herr ringen är bank & klarblå, inte svart som det ser ut på bilden..
    Dam ringen har en 0,3 sten som är vit, inte blå som på bilden :P

Stod mellan 1, 3 eller ingen sten.. Men för att inte riskera att förlovningsringen ska "ta över" vigselringen sen så tod jag bara en sten.. Sen tycker jag personligen inte att förlovningsringen ska vara blingbling utan att det är vigselringens uppgift :P Men smaken är som baken
    JÄTTEFINA! Vad köpte ni dem?
  • 201212
    Cakemaker skrev 2011-09-04 18:39:03 följande:
    Så här ser våra ringar ut som vi fick möjlighet att designa själva :)

jättefina.
  • Fästmön
    Noidue skrev 2011-12-15 22:47:39 följande:

Vilken underbar ring!

Får jag fråga vilket land det är? Jag är själv från Syrien och gifter mej med en svensk man så vi försöker också kompromissa. Vi väljer dock att ha vigsel och förlovningsring på vänster eftersom det känns mer praktiskt. 
  • Emsiepemsie

fin! är det en prinsesslipad diamant? hur stor är den?

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011