• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • Power of Love
    Emsiepemsie skrev 2011-12-18 20:55:25 följande:
    fin! är det en prinsesslipad diamant? hur stor är den?
    Den är på 0,1 ct jag tror den räknas som prinssesslipad men jag är lite dålig på det där. Den är iaf från schalins serie norrsken.
  • AnnelieK

Detta är min förlovningsring sedan 15:e oktober.
    Titanring från Zeezen, köpt på smycka i borås.

• Noidue
    Fästmön skrev 2011-12-18 09:56:28 följande:
    Får jag fråga vilket land det är? Jag är själv från Syrien och gifter mej med en svensk man så vi försöker också kompromissa. Vi väljer dock att ha vigsel och förlovningsring på vänster eftersom det känns mer praktiskt. 
    Makedonien kommer han ifrån Vi kommer att fixa allt med papprerna och allt här i Sverige innan vi åker ner till Makedonien så egentligen är vi ju redan gifta när vi kommer ner men för mig räknas kyrkbröllopet mer än de skriftliga.. Anledningen till att vi gör det är för att det kan ta oerhört lång tid nere i Makedonien att få alla papper och allt klara och innan det skickas till Sverige kan det säkert ta något år haha Okej vad är det som ni kompromissar om ?
  • Jane
    Noidue skrev 2011-12-18 22:57:19 följande:
    Makedonien kommer han ifrån Vi kommer att fixa allt med papprerna och allt här i Sverige innan vi åker ner till Makedonien så egentligen är vi ju redan gifta när vi kommer ner men för mig räknas kyrkbröllopet mer än de skriftliga.. Anledningen till att vi gör det är för att det kan ta oerhört lång tid nere i Makedonien att få alla papper och allt klara och innan det skickas till Sverige kan det säkert ta något år haha Okej vad är det som ni kompromissar om ?
    Jag är också från Makedonien. Vi gifte oss borgligt i Sverige för två år sedan, som du säger för att underlätta allt pappersarbete. Man kommer få nog med grejjer att göra när man väl kommer fram dit ändå.
  • Yez
    201212 skrev 2011-12-17 23:26:10 följande:
    JÄTTEFINA! Vad köpte ni dem?
    Dom kommer ifrån Titanringar.com

Vi är super nöjda och snart får dom sitta på fingret också :D
  • 2 0 1 2

Det blev de här ringarna! Jag tycker de är väldigt fina i kombination... frågan är vad jag ska göra med förlovningsringen jag redan har?!
  • Jag han

Jag håller med dig! På bilden är den inte alls lika vacker som den är live. :)

Noidue skrev 2011-12-15 22:44:56 följande:
    Denna är det faktiskt Men bilden ger den inte rättvisa tyckte min bild ger ringen mer rättvisa den är fruktansvärt vacker och glittrar sådär alldeles lagom! Jag är så nöjd och kan inte låta bli att öppna asken lite då och då för och beundra denna vackra ring! Vi köpte den dessutom med en massa rabatter de hade någon dag där man som medlem hade rabatt och det dessutom var rabatt på guld så kan ju säga att vi gjorde ett kap
  • Fästmön

Noidue skrev 2011-12-18 22:57:19 följande:
    Vi kompromissar om allt =) Vilken kyrka vi ska gifta oss i, vem som ska viga oss, hur festen ska vara, vilka vi ska bjuda osv osv... Vissa saker är svårare än andra att komma överens om. Man har ju en bild av hur ett bröllop ska vara och våra bilder är väldigt olika eftersom ett syrianskt bröllop och ett svenskt bröllop skiljer sej väldigt mkt.

Hursomhelst - eftersom detta är en bildtråd för ringar så funderar jag på denna vigselring. Ganska klassisk =)

• Sofi K

201212- Väldigt vackra ringar! Jag inser att den ringen jag vill ha som vigselring finns inte. Var svårt nog med förlovningringen:)

min fundering till dig bara... vart beställde ni ringen? Var det på någon extraordinär guldsmed eller hur löste ni det?? Vore bra att veta vart man ska vända sig när den dagen närmar sig!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011