Hur mycket lägger ni på er ring?
För kul bara, hur mycket kommer ni lägga på er/era ringar?
Vi kör på ring till mig och den hamnar nog på 10'000-15'000.
För kul bara, hur mycket kommer ni lägga på er/era ringar?
Vi kör på ring till mig och den hamnar nog på 10'000-15'000.
Förlovningsringarna kostade 33 000 kr, jag har en enstensring med 0,39 ct i vg och sambon en slät i vg. Vi ska båda ha varsin vigselring som totalt gick på 22 000 kr, halvallins för mig i vg och 2 mm tunn rg till mannan.
Helt klart värt pengarna för oss:)
Vi ska använda gammalt arvegods. Vi har inte bestämt än riktigt hur vi ska göra om ringarna eftersom de inte passar, men det kommer bli arbetskostnaden för det iallafall. Eventuellt kommer vi också att lägga till för att få en diamant infattad i min vigselring, men jag har inte helt bestämt hur jag vill ha det... Vi räknar i vart fall inte med att lägga några jättesummor på detta.
Min blivande man friade med en ring för ca 300 kronor. Bra val av honom att ta en billig då han råkade ta en som är 2 storlekar för stor :P
Ville först ha en ny som kommer matcha min vigselring, vilken kommer gå loss på ca 12 000 kronor, men nu älskar jag min billiga, stora ring och tänker bära den på höger hand efter vigseln.
Då jag är högerhänt passar den dessutom utmärkt på mitt högra ringfinger :)
förlovningsringen kostade 950 och vigselringen 1300. Det är likadana ringar, men priset hann gå upp lite under de två åren som gick mellan köpen. Titanringar är det!
Varför kan jag inte lägga upp en bild? Min ring ärr från schalins, kostar 15 000 kr, sambon kommer att ha kvar sin fölovningsring och gravera in datumet i den.
Min vigselring (som jag haft i två veckor nu!) kostade 12300. Egendesignad med mittsten på 0,17 ct och 8 st sidostenar på 0,025 ct. Alla stenar TW/VVS. Nöjd!
Min förlovningsring fick vi till halva priset och det blev väl 1500 eller något. Sedan fick vi jättejättemycket rabatt på vigselringen också och den landade på 2600 tror jag. Många här rynkar säkert på näsan och säger "det är värt mer, du ska ha dem hela livet" men det är ändå fina ringar som inte är som alla andras och jag tycker att det är sjukt mycket pengar egentligen att lägga på två små smycken när det finns folk som inte har råd att äta sig mätta... Så jag är väldigt nöjd med mina billiga ringar :)
450:- Det är en ärvd ring och det som kostar är att ta in den :)
2 förlovningsringar i rött och vitt guld och 1 vigselring i rött och vitt guld med lite "bling" blev totalt 16.000 kronor
Från Guldbolaget men dock lite omgjorda enligt våra önskemål